Ruoanlaittoa omien sanojensa mukaan harrastava treffikumppanini ei tiennyt mitä on kurkuma
Nämä oli kolmannet treffit, ja tapasimme minun luonani. Olin paistellut meille kanaa, ja nainen kysyi miten saan kanasta niin kauniin kellanruskeaa. Kerroin hänelle maustavani sen kurkumalla, ja nainen häkeltyi silminnähden. Kysyi sitten ujosti, että mitähän se mahtaa olla. :D Että sellainen ruoanlaiton harrastaja. Mutta muuten on toki mukava nainen, että en minä sentään tämän takia häntä aio hylätä.
Kommentit (28)
Hmh, harrastan minäkin ruoanlaittoa, tosin enemmän jälkiruokia ja vastaavia, ja kaapissa ei näytä olevan kurkumaa. Katsoin netistä ja se on aika tyypillinen itäisten maiden ruoissa joita en juurikaan (koskaan) laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se tiesi sen vain englanniksi, höpsö. Turmeric.
Miksi sitten kysyi miten saan kanasta kauniin väristä, jos oli kyseisestä mausteesta tietoinen? Ap
No kurkuma ei ole ainoa sen värinen mauste, eikä ainoa joka värjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi "ruoanlaitto" on myös hyvä vastaus, kun kysytään harrastuksia, eikä niitä oikeasti ole. Se on outoa, jos ei ole mitään harrastuksia.
Hupaista on se jos tuosta harrastuksesta kertoo että moni olettaa heti että olet mestari ja tiedät kaiken, kuten ap olettaa. Vähän niinkuin joillakin on urheiluharrastus ja kisoihinhan ei voi osallistua ennenkuin on voittaja ainesta:D
Erikoista tässä harrastuksessa on se, että se on juttu, jota useimmat (ainakin sinkut) tekevät joka päivä ;)
Ei ole mitenkään vaikea harrastaa ruuanlaittoa siten, että kaapissa on noin 20 erilaista maustetta, mutta ei kurkumaa, ei anista, ei sahramia ...
Jos harrastaa perinteisiä ruokia tai muuten ei ole innostunut maustamisesta, ei tarvitse koskaan kurkumaa.
Vähän samaa kuin joku kertoisi harrastavansa urheilua, mutta ei tiedä edes mikä on paitsio.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei harrasta ruuanlaittoa? Jokaisen aikuisen perustaito. Se ontaas toinen juttu millaista ruokaa laittaa ja miten syvällisesti aiheeseen perehtyy. Joku tykkää tehdä jauhelihapihvejä, hernekeittoa ja ruisleipää, toinen tykkää tehdä kaukoidän ruokia ja joku on vegaani.
Ap, ruuanlaiton harrastaminen tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Juttele treffikumppanisi kanssa millaisia ruokia hän tykkää tehdä, millaisista mauista pitää jne.
Ruoanlaiton harrastaminen on vähän kuin sanoisi harrastavansa hampaiden pesua;)
Kurkuma on paljon muutakin kuin kanan kuoren väriaine :)
Siksi voisin ajatella, että ihminen, joka ei tunne kurkumaa, ei ehkä tunne kaikkia muitakaan tarpeellisia asioita ruuanlaittotaidoista riippumatta. En odottaisi kumppaniehdokkaalta ayurvedan tuntemusta, mutta ihan tyhmässä seurassa tyhmistyy itsekin ja tylsistyy.
nimim. Kokemusta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei harrasta ruuanlaittoa? Jokaisen aikuisen perustaito. Se ontaas toinen juttu millaista ruokaa laittaa ja miten syvällisesti aiheeseen perehtyy. Joku tykkää tehdä jauhelihapihvejä, hernekeittoa ja ruisleipää, toinen tykkää tehdä kaukoidän ruokia ja joku on vegaani.
Ap, ruuanlaiton harrastaminen tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Juttele treffikumppanisi kanssa millaisia ruokia hän tykkää tehdä, millaisista mauista pitää jne.
Ruoanlaiton harrastaminen on vähän kuin sanoisi harrastavansa hampaiden pesua;)
Miehille harrastus, naisille kotityö. Meillä tämä menee oikeasti näin. Mies tykkää laittaa, minulle se on pakkopullaa.
Kurkuma on mun lempimauste, käytän sitä paljon, kun currystä en niin välitä.