Ruoanlaittoa omien sanojensa mukaan harrastava treffikumppanini ei tiennyt mitä on kurkuma
Nämä oli kolmannet treffit, ja tapasimme minun luonani. Olin paistellut meille kanaa, ja nainen kysyi miten saan kanasta niin kauniin kellanruskeaa. Kerroin hänelle maustavani sen kurkumalla, ja nainen häkeltyi silminnähden. Kysyi sitten ujosti, että mitähän se mahtaa olla. :D Että sellainen ruoanlaiton harrastaja. Mutta muuten on toki mukava nainen, että en minä sentään tämän takia häntä aio hylätä.
Kommentit (28)
Se pelaa sitä peliä. Että annetaan miehen luulla, että se tietää jostain asiasta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No se tiesi sen vain englanniksi, höpsö. Turmeric.
Meinaatko, että suomalaisissa ruokakaupoissa myydään vain turmericia? :D :D
Sinuna miettisin, mistä kaikesta muusta valehtelee tai liioittelee muissa asioissa itsestään. JSEAP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että suomalaisissa ruokakaupoissa myydään vain turmericia? :D :D
En oikeasti, vitsailin. Minä olen katsonut paljon ulkomaisia ruokaohjelmia ja luen paljon englanninkielisiä blogeja ja kun esim tuore kurkuma tuli meilläkin muodikkaaksi raaka-aineeksi, en ollut koskaan ostanut sitä kaupasta, en tiennyt miltä se näyttää ja mikä sen nimi on suomeksi. Mutta kyllä minä nyt tiedän. Tiedän paljon ruoalaitosta, mutta esim vaikka intialaisesta kokkaamisesta en tiedä paljon mitään, joten se maustemaailma on minulle vieras, samoin vaikka marokkolainen.
Toi "ruoanlaitto" on myös hyvä vastaus, kun kysytään harrastuksia, eikä niitä oikeasti ole. Se on outoa, jos ei ole mitään harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kysyi miten saan kanasta kauniin väristä, jos oli kyseisestä mausteesta tietoinen? Ap
Minäkään en tiedä ja laitan meille ruoan noin jokatoinen päivä... ei käytetä kurkumaa koskaan... mitähän se mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kysyi miten saan kanasta kauniin väristä, jos oli kyseisestä mausteesta tietoinen? Ap
Katso vastaus nro 2. ;) Ei vaiskaan, minä en tiedä kaikkia maailman mausteita ja mitä milläkin tehdään, mutta osaan kyllä paljon ruoanlaitosta. Hyvin saattaisin kysyä jostain mausteesta ja tunnustaa, jos se olisi minulle vieras.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tiedä ja laitan meille ruoan noin jokatoinen päivä... ei käytetä kurkumaa koskaan... mitähän se mahtaa olla?
Ehkä käytättekin kurkumaa... Curry-mausteseos sisältää sitä, yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Se on mauste, joka antaa ruualle kauniin värin esim. Auttaa myös painonhallintaan.
No mutta kun hän on tottunut tekemään keltaisen värin sahramilla, ei tullut mieleenkään että joku käyttää jotain korvikeainetta, kuten kurkumaa siihen. Nainen on selvästi yli sinun tasosi, joten suhteesta tuskin tulee pitkäaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Toi "ruoanlaitto" on myös hyvä vastaus, kun kysytään harrastuksia, eikä niitä oikeasti ole. Se on outoa, jos ei ole mitään harrastuksia.
Hupaista on se jos tuosta harrastuksesta kertoo että moni olettaa heti että olet mestari ja tiedät kaiken, kuten ap olettaa. Vähän niinkuin joillakin on urheiluharrastus ja kisoihinhan ei voi osallistua ennenkuin on voittaja ainesta:D
Minä hoksasin vasta nelikymppisenä, kun mies osti sitä vahingossa Curryn sijasta. Siinä vaiheessa sitten totesimmekin, että vastedes ostammekin kurkumaa ja teemme seoksen itse. En ole ruuanlaiton harrastaja, mutta kotiruokaa nyt maustetaan itse.
Minullakin on kurkumaa kaapissa, en vaan yhtään tiedä miksi, tai mihin olen sitä joskus kerran käyttänyt :D
Vierailija kirjoitti:
Se pelaa sitä peliä. Että annetaan miehen luulla, että se tietää jostain asiasta enemmän.
Jos jotain naiset osaavat paremmin kuin miehet, niin se on asioiden selittely. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mauste, joka antaa ruualle kauniin värin esim. Auttaa myös painonhallintaan.
lue: maistuu niin hirveälle että ei tule syötyä paljoa.
Kuka ei harrasta ruuanlaittoa? Jokaisen aikuisen perustaito. Se ontaas toinen juttu millaista ruokaa laittaa ja miten syvällisesti aiheeseen perehtyy. Joku tykkää tehdä jauhelihapihvejä, hernekeittoa ja ruisleipää, toinen tykkää tehdä kaukoidän ruokia ja joku on vegaani.
Ap, ruuanlaiton harrastaminen tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Juttele treffikumppanisi kanssa millaisia ruokia hän tykkää tehdä, millaisista mauista pitää jne.
Ei kaikkea tarvitse tietää. Itse törmäsin juuri siihen, kuinka hyvää salvia on paistettuna. Ihan eka puntin ostin joku päivä sitten. Tein salviapastaa hauduttelemalla kokonaisia salvian lehtiä voissa ja lisäämällä sinne keitettyä pastaa plus joitain mausteita. Salvia maistuu hieman joltain sieneltä. Eli ruoanlaitto on hauskoja oppimishetkiä ja makukokeiluja. Itse en syö juurikaan lihaa ja jos minun pitäisi lähteä jotain pihviäkin vain paistamaan, niin enpä tiedä, onnistuisinko.