Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuri vuokra-/omistusasuntokysely

Omistaja-Oili
03.07.2016 |

Miksi asut vuokralla? Miksi et osta omaa asuntoa? 800€-1200€ vuokralla tavallinen suomalainen pystyy hyvin lyhentämään omaa asuntoa joka on jonain päivänä velaton. Olen kuullut puolustuksen, vuokralla asuessa ei tarvitse itse maksaa esim. rikkimennyttä jääkaappia. Mitä?! Jääkaappi/pakastinyhdistelmä maksaa +-800€, vaikka osamaksulla. Kertokaa oma tarinanne. Itse ostin asuntoni 22 vuotiaana, neljä vuotta olin ensin ASP-säästäjänä. Neljän vuoden päästä asunto on velaton, ja sen arvo on noussut huomattavasti. Vuosikymmenien vuokranmaksulle ei ole oikein perusteita.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aina sanotaan "miksi maksat vuokraa vuiokraisännälle etkä omaa" niin tuleeko mieleen myös sitä tosiasiaa että esim. pääkaupunkiseudulla moni saa vuokraan asumistukea ja maksaa sille vuokraisännälle vain murto-osan siitä vuokrasta itse eli ei se nyt ihan niin mene että jos vuokra on vaikka 1200€ niin henkilöllä olisi sitten varaa myös omistusasuntoon jonka kustannukset ovat tuon saman. Yleisen asumistuen saajat ovat muuten lisääntyneet huomattavasti.

Täytyy myöntää, että henkilö joka on koko elämänsä maksanut itse kaikki kulunsa sen jälkeen kun on lapsuudenkodista lähtenyt ei muista, että tuollainenkin vaihtoehto saada kiva asunto ja elämä on olemassa.  

Itse maksoin asuntolainaa sen parikymmentä vuotta. Nyt on  oma asunto joka estää loppuelämäksi kaikkien tukien saamisen :) 

Miten niin estää? Ainakin minä sain omistusasuntooni asumistukea jäätyäni työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla