Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutte puuttumaan/huolehtimaan 13.v. poikienne ruokailusta?

Vierailija
03.07.2016 |

Ärsyttää, että pitää muistuttaa, että syö. Ja ohjaamaan mitä olisi hyvä syödä. Jos en muistuta, että syö, niin voi aamupalan jälkeen syödä vasta illalla. Ja joskus aamullakaan ei herättyään tule syömään, vaan täytyy huudella syömään, kun ei muuten tule.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut tähän asti mielenkään, että 13-vuotias vastaisi vielä itse ruokailuistaan - siis koulun jälkeen ottaa toki itse välipalan ja saattaa kokota koko perheelle jonkin aterian, mutta tällöinkin asiasta sovitaan etukäteen ja tarvikkeet varataan. 

Etenkin tuo aamupalan jälkeen söisi vasta illalla ihmetyttää? Meillä on vapaapäivinä aina lounas, eikä tästä ole sen ihmeemmin keskusteltu - sen syö kaikki. Välipala saattaa jäädä välistä, mutta en nyt pidä sitä hirveän vaarallisena. 

Vierailija
2/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No töissä kun ollaan, niin ei voi yhteistä lounasta olla. Ruokaa löytyy jääkaapista, mutta ei muista syödä. Kun tulen töistä, niin en ole nälkäinen. Illalla kun sitten iltapalaa syödään, niin käy ilmi, ettei poika ole syönyt aamupalan jälkeen. Töistä en pysty soittaan tai laittaan viestiä, että söisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun pitäis aina muistaa, töistä tullessa muistuttaa, että menis syömään.

Vierailija
4/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.v.?

Vierailija
5/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autocorrect ei aina toimi.

Vierailija
6/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuulostaa tutulta. Poika saattaa huomata klo 16, ettei ole syönyt mitään.

Vierailija
7/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäisen pitäisi omatoimisesti reagoida nälkään. Ehkä sillä ei ole nälkä. Paljonko painaa?

Vierailija
8/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä painoa, mutta ihan tavallinen on keholtaan.

Vierailija
9/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ei syödä töitten jälkeen päivällistä?

Tollasia ne kaikki on. Mutta työpäivän jälkeen kaikki syö päivällisen

Vierailija
10/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama ilmiö. Mutta eipä hän valitakaan, joten syököön epäsäännöllisesti jos haluaa. Syö Billyn panpizzoja kun on lomalla ja minä töissä... Mulla on myös vanhempia lapsia, joista on silti tullut kunnon ihmisiä. Kyllä se ohi menee ja aika menee nopeasti, kohta kasvavat ja muuttavat kotoa.

Vierailija
11/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se vähän niin kuin kuulu vanhemmuuteen? Huolehtia alaikäisen syömisistä? Miksi hankkia lapsia, jos ei...

Vierailija
12/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön töissä lounaan, niin ei ole nälkä töistä tullessa. Syödään illalla kyllä ja silloin siis monesti käy ilmi, että poika on syönyt viimeksi aamulla.

Pointti on siis se, että mun pitäis aina muistaa muistuttaa, ett pitää syödä. Kyllä ton ikäisenä osasin itse pitää huolta siitä, että syön.

Vierailija
13/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vähän niin kuin kuulu vanhemmuuteen? Huolehtia alaikäisen syömisistä? Miksi hankkia lapsia, jos ei...

No jos on töissä, niin miten voi olla vahtimassa sen syömistä? Jos sille soittaa, niin se sanoo että joojoo, kohta meen syömään. Ja unohtaa saman tien. On tosi laiha, 154 cm/ 35 kg. T: 6

Vierailija
14/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on töissä, niin miten voi olla vahtimassa sen syömistä? Jos sille soittaa, niin se sanoo että joojoo, kohta meen syömään. Ja unohtaa saman tien. On tosi laiha, 154 cm/ 35 kg. T: 6

Kotiin tullessa teet ruoan, mättäät lautasen täyteen, eikä pöydästä nousta ennen kuin kaikki on syöty.

Vierailija
15/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. Mäkin aina meidän lukiolaisen perään katson ja teen ruuat ja huolehdin, että syö. Soitan toki peräänkin, jos ei kuulu syömään. Joskus teen sämpylöitä evääksi, kun lähtee ulos.

Vierailija
16/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, meidän lapset kyllä osaa tulla oikeeseen aikaan kotiin syömään tai kotona ollessa osaa ilmaista, että ois jo nälkä, jos ruoka on myöhässä. Samoin kaverit meillä ollessa osaa omatoimisesti lähteä ruoka-aikaan kotiin ilman, että heidän vanhemmat joutuu soitteleen perään.

Vierailija
17/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön töissä lounaan, niin ei ole nälkä töistä tullessa. Syödään illalla kyllä ja silloin siis monesti käy ilmi, että poika on syönyt viimeksi aamulla.

Pointti on siis se, että mun pitäis aina muistaa muistuttaa, ett pitää syödä. Kyllä ton ikäisenä osasin itse pitää huolta siitä, että syön.

Sinä tiedät ettei hän syö lounasta. Etkä silti tarjoa ruokaa töitten jälkeen. Etkä edes kysy. Miten se lounas sinne jääkaappiin on tullut? Luulisi olevan edelleen päivän päivällisen jämät.

Onko tämä sellainen perhe, jossa ei talvellakaan syödä yhdessä päivällistä?

Vierailija
18/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n sepustuksessa ihmetyttää itsekkyys - pojan syöminen ei kiinnosta vielä illallakaan, kun itse on syönyt töissä. Ja illalla sitten syödään iltapala - ei päivällistä, etenkin kun pojan omatoiminen syöminen on huonoa. 

Se mikä olisi myös kiva tietää, niin onko mahdollista, että poika syö yksinäisinä päivinään salaa (tai ehkäpä äidin luvalla) herkkuja ja korvaa tällä ateriat?

Vierailija
19/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. Mäkin aina meidän lukiolaisen perään katson ja teen ruuat ja huolehdin, että syö. Soitan toki peräänkin, jos ei kuulu syömään. Joskus teen sämpylöitä evääksi, kun lähtee ulos.

Tottakai lukiolaisellekin tarjoillaan säännöllisesti ruoka. Miksi ei tarjottaisi?

Vierailija
20/52 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiin tullessa teet ruoan, mättäät lautasen täyteen, eikä pöydästä nousta ennen kuin kaikki on syöty.

Mihin ihmeeseen tämä pakkosyöttäminen tähtää? Ihmisellä on aika luonnollinen nälänsäätelykyky ja pakkosyöttämällä tämä säätely rikotaan - kun kylläisyys ei määritä syötyä ruokamäärää vaan äiti, joka tietää paremmin, niin lapsi oppii syömään liikaa.

Sinänsä olen samaan mieltä, että lapselle pitää tehdä monipuolinen päivällinen, mutta määrästä vastaa lapsi itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän