Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimiehen työ on hirveää

Vierailija
02.07.2016 |

Nyt, kun sitä olen vuoden päivät tehnyt, haluan takaisin tavalliseksi työntekijäksi. Esimiehenä saan kuulla vaatimuksia päivästä toiseen. Kiitosta ei tunnu tulevan koskaan, vaikka aina pyrin ja pystyn ratkaisemaan ongelmia. Työntekijät on saikulla ja yrität saada silti toiminnan pyörimään. Vertaistukea, löytyykö?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Se on osa jossa saa paskaa niskaan ylhäältä sekä alhaalta, yritä nyt siinä tehdä parhaasi kun kukaan ei ole tyytyväinen.

Vierailija
2/67 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo totta puhut. Ei sitä kunnolla tajua, ennen kuin kokeilee. Toisaalta on myös työntekijöitä, jotka ajattelevat, että kun olet kerta esimieheksi halunnut/valittu, niin sinulla on silloin velvollisuus ottaa paskaa niskaasi rajattomasti. "Omapahan on syysi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta menee juuri kiinni, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Tsemppiä vaan kaimalle!

Vierailija
4/67 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2,5 v esimiehenä ja ei koskaan enää kiitos. Niin epäkiitollista hommaa ja palkka ei juurikaan kummoisempi. Pelkkää nurinaa ja valittamista. Alaiset oli työntekijöitä, ehkä itseohjautuvien toimihenkilöiden esimiehenä olisi helpompaa.

Vierailija
5/67 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuttua

Vierailija
6/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta menee juuri kiinni, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Tsemppiä vaan kaimalle!

Ei mene. Jos olit esimiehenä yhtä huono kuin palstaajaana, niin en ihmettele että tuntui vaikealta.

Vierailija
7/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Jos olit esimiehenä yhtä huono kuin palstaajaana, niin en ihmettele että tuntui vaikealta.

Paska esimies on löytänyt seitsemän laitetta jolla painaa alanuolta. Hieno homma.

Vierailija
8/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt jo pitkään omaa yritystä. Ajatus on pitää työmäärä sellaisena, että selviää yksinään. En missään tapauksessa halua palkata ensimmäistäkään työntekijää. Jos sairastuu, sitten sairastuu, mutta ala on joka tapauksessa sellainen, että työt voi tehdä kokonaan kotona. Olohuoneen nurkkaan voi laitaa työpisteen paljon enempää ei tarttekaan. Lukolliset rulokaapit on jo. 

Vierailija
9/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle. Kannattaa vaatia omalta esimieheltä tukea. Kun yksikkösi päämäärä on itselle selkeä, on hankalia päätöksiä helpompi toteuttaa. Hommia voi delegoida ja itsellä pitää olla selvää, että mitkä hommat kuuluu sinulle. Sinun ei tarvitse tehdä kaikkea, mitä ylhäältä tai alhaalta pyydetään. Muista myös, että kaikkeen et voi vaikuttaa. Ja sekin on oppimisprosessi, että siedät sitä, että kaikkia et voi miellyttää. Mutta samaa mieltä olen, paska homma. Siitä voi kuitenkin selvitä ja joskus jopa nauttia.

Vierailija
10/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun sitä olen vuoden päivät tehnyt, haluan takaisin tavalliseksi työntekijäksi. Esimiehenä saan kuulla vaatimuksia päivästä toiseen. Kiitosta ei tunnu tulevan koskaan, vaikka aina pyrin ja pystyn ratkaisemaan ongelmia. Työntekijät on saikulla ja yrität saada silti toiminnan pyörimään. Vertaistukea, löytyykö?

Töissä ei olla mukavuuden, vaan rahan ja tuloksien takia.

Jos etsit mukavuutta, niin jää kotiin ja elele sossun rahoilla.

Vierailija
11/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen työn tekee vaikeaksi luonnehäiriöiset alaiset jotka harrastavat työpaikkakiusaamista esimiestään kohtaan. 

Olsikin helppoa jos kaikki käyttäytyisi asillisesti mutta aina on niitä katkeria luonteita jotka kipuilevat ja aiheuttavat kitkaa työpaikoilla.

Paras alainen on älykäs joka tajuaa asioita laajemmissa puitteissa. Tämmöinen henkilö ei ole koko aikaa arvostelemassa että miksi on näin ,miksi ei ole niin, minkä takia tämäkin tehdään aina näin, miksi ei tehdä noin.

Vierailija
12/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 2,5 v esimiehenä ja ei koskaan enää kiitos. Niin epäkiitollista hommaa ja palkka ei juurikaan kummoisempi. Pelkkää nurinaa ja valittamista. Alaiset oli työntekijöitä, ehkä itseohjautuvien toimihenkilöiden esimiehenä olisi helpompaa.

Mjaa.. mulla oli palkka 1400 korkeempi kuin rivityöntekijöillä. Ei voi valittaa, tosin suolarahoilla en sitä hommaa olisi tehnytkään.

Vierailija
13/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen työn tekee vaikeaksi luonnehäiriöiset alaiset jotka harrastavat työpaikkakiusaamista esimiestään kohtaan. 

Olsikin helppoa jos kaikki käyttäytyisi asillisesti mutta aina on niitä katkeria luonteita jotka kipuilevat ja aiheuttavat kitkaa työpaikoilla.

Paras alainen on älykäs joka tajuaa asioita laajemmissa puitteissa. Tämmöinen henkilö ei ole koko aikaa arvostelemassa että miksi on näin ,miksi ei ole niin, minkä takia tämäkin tehdään aina näin, miksi ei tehdä noin.

Hyvä alainen juuri kyseenalaistaa asioita, muttei ensimmäisen 5 minuutin aikana luule tietävänsä kaikesta enemmän kuin samaa työtä kymmeniä vuosia tehneet esimiehensä.

Vierailija
14/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä ei olla mukavuuden, vaan rahan ja tuloksien takia.

Jos etsit mukavuutta, niin jää kotiin ja elele sossun rahoilla.

Paskat. Rentoja hommia löytyy vaikka kuinka ihan duunariammateissakin. Palkassa ehkä häviää vähän, mutta valtiohan korvaa sen osittain verotuksessa ja säästää voi esim. pysymällä lapsettomana. Stressittömyys ja rentous ennen kaikkea.

Vierailija
15/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiestyö ei sovi kaikille. Siinä pitää pystyä tekemään päätöksiä. Tunnekuorma on aina kova. Ei kannata pomottaa vaan keskittyä asioihin, ei saa välittää negatiivisista puheista. Pitää osata junailla asiat niin ettei käskytä. Pitää kestää olla ulkopuolinen, ei voi kaveerata osan porukasta kanssa.

Harva pomoksi haluava siitä selviytyy

Vierailija
16/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mjaa.. mulla oli palkka 1400 korkeempi kuin rivityöntekijöillä. Ei voi valittaa, tosin suolarahoilla en sitä hommaa olisi tehnytkään.

No oma palkkani oli n.700-800 korkeampi kuin alaisillani jotka olivat siis työntekijöitä ja itse olin toimihenkilö... Kollegani, toimihenkilöt jotka tekivät about samaa työtä ilman esimiesvastuuta tienasivat suunnilleen saman kuin minä. No, näyttähään se hyvältä cv:ssä että on ollut esimies, kai, tosin itse en halua enää esimiestehtäviin ikinä, joten eipä ole minulle merkitystä.

Vierailija
17/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmalta työpaikalta muistan, kun esimies toi asiallisen, aiheesta tehdyn, asiakasvalituksen esiin viikkopalaverissa. Oli tehty nimettömänä ja ei oltu kerrottu tai esimies ei kertonut nimeä, kenestä valitus oli. Mutta kylläpä se tuli selväksi, kun yksi tyyppi haukkui esimiehen. Eli se asiakkaan tekemä valitus oli ilmeisesti hänestä ja esimiehen ei olisi pitänyt sitä tuoda esille. ESimies esitti ihan asiallisesti, että pitäisi miettiä, mitä tehdään, ettei tällaisia jatkossa tulisi. Siinä sitten tuli katkeraa tekstiä, ette tuo esimies tiedä työnteosta mitään, kun se on ollut vain johtajana. Eikä tämä väite edes pidä paikkaansa. 

Vierailija
18/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseohjautuva asiantuntija eikä mua ole vuosien aikana paljoa tarvinnut ohjailla. Etenkin kun olen ollut asiakkaalla en ole esimestäni nähnyt montaa kertaa vuodessa.

Vierailija
19/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt jo pitkään omaa yritystä. Ajatus on pitää työmäärä sellaisena, että selviää yksinään. En missään tapauksessa halua palkata ensimmäistäkään työntekijää. Jos sairastuu, sitten sairastuu, mutta ala on joka tapauksessa sellainen, että työt voi tehdä kokonaan kotona. Olohuoneen nurkkaan voi laitaa työpisteen paljon enempää ei tarttekaan. Lukolliset rulokaapit on jo. 

Yrittäjällä tuskin helpompaa kuin esimiehellä. Mutta jos ei väliä säännöllisestä tulsota,niin sittenhän voit yrittää. Epäilen vaan, että jos stressaannut nyt, niin varmasti stressaannut yksinyrittäjänäkin.    

Vierailija
20/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toiminut esimiehenä usean vuoden ja työ on ihanaa. Alaiset ovat ihan tavallisia ihmisiä omine hyvine ja huonoine puolineen. Jos haasteita tulee, pitää miettiä mitä in ihmisen käytöksen takana.

Ja saan kyllä kiitosta paljon enemmän kuin haukkuja. Ihmiset ymmärtävät päätökset, kun heille perustelee asiansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän