9vrk kuluttua etelään, pitäisköhän jo kertoa murkuillekin matkasta..
Kommentit (40)
Kummallisia reaktioita! Itse olisin onnesta sekaisin tuollaisesta yllätyksestä. Hauskaa lomamatkaa!
Mitäs jos esim 15v on sopinut vaikka leffa reissun kavereittensa kanssa? Tai jtn muuta?
Oot typerä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...oletteko kuulleet yllätyksistä? tämän matkan idea on yllätys, eivät osaa lainkaan odottaa sellaista vaan ajattelevat että kesäloma vietetään lähinnä kotiympyröissä. Mutta eipä vietetäkään, sen kuulevat tänään kun saavat luettavaksi tax free-kuvaston mistä valitsevat meno-ja paluulennolle tilattavia tuotteitansa.
ap
Ne lentokoneen "tax freen" tuotteet saat samaan hintaan ellet jopa halvemmallakin maista.
Ai...tähän asti olen huomannut kyllä kymmenienkin eurojen eroja niissä hinnoissa. Olen esim.hajuvesistäni soitellut mm Emotion-liikkeisiin ja kysynyt hintaa ja verrannut tax free-hintoihin. Sama juttu mm käyttämässäni valokynässä (YSL), Stockalta saan 1 valokynän sillä hinnalla mitä maksan tuplapakkauksesta tax freessä.
ap
Saatat yllättyä, mutta on muitakin maita kuin Suomi. Esimerkiksi Saksasta saat lentokentällä halvemmalla kuin lentokoneesta taxfreenä.
Vierailija kirjoitti:
Niin...oletteko kuulleet yllätyksistä? tämän matkan idea on yllätys, eivät osaa lainkaan odottaa sellaista vaan ajattelevat että kesäloma vietetään lähinnä kotiympyröissä. Mutta eipä vietetäkään, sen kuulevat tänään kun saavat luettavaksi tax free-kuvaston mistä valitsevat meno-ja paluulennolle tilattavia tuotteitansa.
ap
Oletko sinä kuullut kavereitten kanssa tehdyistä suunnitelmista?
Törkeää olla kertomatta. Tuon ikäisillä on jo omia suunnitelmia lomalle, ja he osaavat jo itse hallita ajankäyttöään. "Yllätyksellä" viestit heille, että heidän omat menonsa ovat yhdentekeviä. Ikävä juttu, että noinkin kiva asia kuin yhteinen matka tulee tuottamaan pahaa mieltä!
En ymmärrä miksi tuonikäisten mielipiteitä ei ole otettu huomioon loman suunnittelussa.
Itse kerron vasta paria pävää ennen, paitsi jos ovat jo sopimassa jotain muuta kavereiden kanssa. Ei jaksa sitä kitinää ja hermostunutta odottelua.
Ei kovin onnistunut yllätys, kun on kerran rutinaa odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtevätkö mukaan vai menevätkö esim toiselle vanhemmalleen, jos olette eronneet?
Oli miten vaan niin outoa ja tyhmää olla kertomatta näin lähelle matkaa.
? ihan ollaan ns ehjä ydinperhe ja mukaan ovat lähdössä.
ap
Juu ei mitään väliä jos heill sattuisi olemaan vaikka omia suunnitelmia matkan ajalle? Ihme tyyppi olet. Kyllä meillä on ollut selvä että jos koko perhe lähtee, koko perhe myös osallistuu suunnittelemiseen ja matkakohteen valintaan.
Kerro nyt heti. Virhe nyt on jo jokatapauksessa tapahtunut mutta oletko ajatelellut että teineillä voi olla muita suunnitelmia tuolle ajalle? Tuon ikäiset lapset eivät enään kerro vanhemmilleen kaikkia suunnitelmiaan heti kun ne tulevat tietoon, reissunne ajalle on voitu suunnitella jo festareita, mökkireissuja tai muita ystävien kanssa. Miten hoidatte tilanteet jos lapsella on jo sadan euron festarilippu taskussa ja toinen satanen käytettynä matkan muihin kuluihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ne lentokoneen "tax freen" tuotteet saat samaan hintaan ellet jopa halvemmallakin maista.
Ai...tähän asti olen huomannut kyllä kymmenienkin eurojen eroja niissä hinnoissa. Olen esim.hajuvesistäni soitellut mm Emotion-liikkeisiin ja kysynyt hintaa ja verrannut tax free-hintoihin. Sama juttu mm käyttämässäni valokynässä (YSL), Stockalta saan 1 valokynän sillä hinnalla mitä maksan tuplapakkauksesta tax freessä.
ap
Saatat yllättyä, mutta on muitakin maita kuin Suomi. Esimerkiksi Saksasta saat lentokentällä halvemmalla kuin lentokoneesta taxfreenä.
taitais tulla ap:lle aika kalliiksi, jos lähtisi sitä valokynäänsä ulkomailta ostelemaan halvemman hinnan perässä :)
Sain sen käsityksen, että ap asuu ihan suomessa. Ja jos kyseessä on reissu pienempään paikkaan, ei sieltäkään sitä valokynää ehkä löydä (puhumattakaan, että haluaako lomalla juosta jonkun valokynän perässä). Totta ihmeessä monista maista saa kosmetiikkaa halvemmalla kuin suomesta, se ei nyt tainnut olla vain tämän jutun pointti.
Vierailija kirjoitti:
90% matkan ilosta on sen suunnittelu. Minusta olisi inhottavaa, jos mies huomenna aamulla sanoisi, että pakkaa laukut, klo 13 lähdetään Pariisiin. En lähtisi mukaan vaan ilmoittaisin, että ei kiinnosta.
Minuun iski ahdistus tätä lukiessani. Etkö tee mitään ns. ex tempore? Suunnitteletko kaiken aina ennalta? Onko elämäsi täysin kontrolloitua ja järjesteltyä?
90% matkan ilosta on sen matkan suunnittelu? Oikeasti? Vain 10% iloa on se itse matka? Eikö tuossa tilanteessa olisi järkevämpää olla reissaamatta ja suunnitella vain nojatuolimatkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ai, oliko ap lähdössä Saksaan? En huomannut sellaista viestiä? Vai tarkoititko, että ap:n pitäisi lähteä Saksaan ostamaan kosmetiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen pian 15v ja kuopus on 13v.
Ei vain ole vielä kerrottu, tätä aiemmat matkat tienneet jopa ½v etukäteen, mutta nyt ei, tosin reissu buukattiinkin vasta toukokuussa. Tuo 13v varmaan rutisee "vastaan", ihme juttu sekin, viimeksi (vajaa 1v sitten) oli hieman samaa mutta ei sitä aiemmilla matkoilla.
ap
Nämähän ovat teinejä = teini-ikäisiä, eikä murkkuja = murkkuikäisiä....
Mutta joo, itse olisin kertonut heti silloin, kun matka varattiin. En ymmärrä miksi olet pantannut tietoa matkasta...
Eikö 13 v ja 15 v melko varmasti ole murrosikäisiä?
Juu, eikös teini-ikä ja murkkuikä nimenomaan ole osittain päällekkäin, melkein kaikki 13-15-vuotiaat ovat murkkuikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90% matkan ilosta on sen suunnittelu. Minusta olisi inhottavaa, jos mies huomenna aamulla sanoisi, että pakkaa laukut, klo 13 lähdetään Pariisiin. En lähtisi mukaan vaan ilmoittaisin, että ei kiinnosta.
Minuun iski ahdistus tätä lukiessani. Etkö tee mitään ns. ex tempore? Suunnitteletko kaiken aina ennalta? Onko elämäsi täysin kontrolloitua ja järjesteltyä?
90% matkan ilosta on sen matkan suunnittelu? Oikeasti? Vain 10% iloa on se itse matka? Eikö tuossa tilanteessa olisi järkevämpää olla reissaamatta ja suunnitella vain nojatuolimatkoja?
En ole tuo aikaisempi, mutta itse ainakin teen välillä ns. Ex tempore reissuja tai asioita. Mutta en tykkäisi jos muut järjestäisi yllätysreissuja. Ne sotkee omat suunnitelmat.
Eräiden ahdistusta helpottaakseni voin kertoa, että eipä ole "muita suunnitelmia" muksuillamme kys ajalle. Ja todellako jonkun 13-15v on suunnitellut jonkun festarimatkan itsekseen, maksanut liput ja kaikki?? Ei tulisi pieneen mieleenikään päästää 13v ja 14 (syksyllä 15v) murkkujani itsekseen minnekään festareille, huhhuh!
ap
Vierailija kirjoitti:
Juu, eikös teini-ikä ja murkkuikä nimenomaan ole osittain päällekkäin, melkein kaikki 13-15-vuotiaat ovat murkkuikäisiä.
Onko ne oikeesti eri asioita?
Kyselee N44 v tosissaan :D
Vierailija kirjoitti:
Eräiden ahdistusta helpottaakseni voin kertoa, että eipä ole "muita suunnitelmia" muksuillamme kys ajalle. Ja todellako jonkun 13-15v on suunnitellut jonkun festarimatkan itsekseen, maksanut liput ja kaikki?? Ei tulisi pieneen mieleenikään päästää 13v ja 14 (syksyllä 15v) murkkujani itsekseen minnekään festareille, huhhuh!
ap
Ei tietenkään, kun sä kontrolloit kaikkea. HUHHUH!
ap