Musertava yksinäisyys
Kesä, ihmiset yhdessä, mutta minulla ei ketään. Kaupungissa tapahtumia, ihmisiä joka paikassa, yhdessä. Tulin juuri kaupasta ja meinasin purskahtaa matkalla itkuun. Tätäkö tämä sitten on...
*huokaus*
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen itkenyt viimeiset kolme yötä yksinäisyyttäni. Juu, yhtenä päivänä myös, myönnetäköön. Mietin, että tulenko ikinä kelpaamaan kenellekään. Joulut, juhannukset ja kaikki lomat ovat kamalia, kaikkialla pariskuntia ja perheitä. Joo, tiedän, että ei se aina ruusuilla tanssia ole heilläkään, mutta itse näen vain sen onnen, rakkauden. Ei kokematon voi tietää.
Tänäänkin laiturilla istuessani pohdin, kuinka mukavaa olisikaan istua siinä oman rakkaan kanssa. Katsella järvelle ja nauttia kesän lämpimästä tuulesta.
-Nainen järven vierestä
No, sä sentään olet nauttimassa luonnosta. Sekään ei kaikille ole itsestään selvyys.
No, jos olet palsta-vakkari en yhtään ihmettele että olet yksin. Niin myrkyllistä juttua täältä saa aina lukea ja sitten väliin näitä yksinäisyys-viestejä. Ovatkohan samojen ihmisten kirjoittamia?
Ensin haukutaan kaikki erilaisuus ja seuraavaksi sitten itkeskellään yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullosti niin minun tekstiltä, paitsi etten meinannut purskahtaa itkuun vaan purskahdin :( tämä tosin eilen.
tsemii sulle! Ehkä meki vielä joskus löydetään se joku
- Ikävää, oletko ollut kauan yksin?
Mikä kaupunki? Voit hyvin kertoa, et ole mitenkään tunnistettavissa.
- 50-60 tuhannen asukkaan kaupunki
AP
Eli paranoidi.
Silloin tietysti on yksinäinen.
Jos ei kymmenien tuhanisen kaupunkia voi sanoa tunnistamisen pelossa, niin on päässä häikkää.
Olipas ilkeää. Onko sulla yleensäkin tapana alkaa haukkumaan ihmistä, joka osoittaa itsestään jonkin aran asian? Tai onko sulla mitään tilannetajua tai empatiakykyä? Ap:lle paljon terveisiä. En osaa lohduttaa, mutta ehkäpä voisit harkita vaikka koiran hankkimista tmv. Siitä olisi seuraa + ulkoilutuksessa ehkä tapaisit muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
No, jos olet palsta-vakkari en yhtään ihmettele että olet yksin. Niin myrkyllistä juttua täältä saa aina lukea ja sitten väliin näitä yksinäisyys-viestejä. Ovatkohan samojen ihmisten kirjoittamia?
Ensin haukutaan kaikki erilaisuus ja seuraavaksi sitten itkeskellään yksinäisyyttä.
Njääh. Varmasti yksinäisten joukossa on myös katkeroituneita, mut ei me kaikki semmosia olla.
AP
Yksinäisyys on aina oma vika.
Kenen muun vika se voisi olla? Maailma on täynnä ihmisiä, potentiaalisia ystäviä ja tuttuja. Jopa tämä Seinäjoki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itkenyt viimeiset kolme yötä yksinäisyyttäni. Juu, yhtenä päivänä myös, myönnetäköön. Mietin, että tulenko ikinä kelpaamaan kenellekään. Joulut, juhannukset ja kaikki lomat ovat kamalia, kaikkialla pariskuntia ja perheitä. Joo, tiedän, että ei se aina ruusuilla tanssia ole heilläkään, mutta itse näen vain sen onnen, rakkauden. Ei kokematon voi tietää.
Tänäänkin laiturilla istuessani pohdin, kuinka mukavaa olisikaan istua siinä oman rakkaan kanssa. Katsella järvelle ja nauttia kesän lämpimästä tuulesta.
-Nainen järven vierestäNo, sä sentään olet nauttimassa luonnosta. Sekään ei kaikille ole itsestään selvyys.
Miksi kuvittelet, että tämä olisi minulle itsestäänselvyys? Tiedän kyllä, että tämänkin voi kadota silmän räpäyksessä ja kaikilla ei ole tähän mahdollisuutta.
Anteeksi, kun satuin olemaan tällä hetkellä täällä.
-nainen järven vierestä
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi yksinäinen. Olen jo tottunut asiaan, ja viihdynkin iteksiäni koiran kanssa. Mutta joskus kaipaisi juttuseuraa, kävelyseuraa. Varsinkin kesäisin.
Mie vaan kun en ole elämässä mitään tehnyt ja saavuttanut, niin en pysty mihinkään fiksumpiin keskusteluihin. Olen siis melko sivistymätön, en tiedä mistään mitään. Mutta huumorintajua minulta löytyy.
Olen ollut niin kauan omassa seurassani, että unohdan jo sanojakin. On minulla tytär, mutta eipä häntä paljon näy.
Minkä ikäinen olet? Olen 36v. mies pääkaupunkiseudulta, olisi kiva löytää aikuista juttuseuraa ym.
Tuttu tunne. Tämmöiset kesäillat kun aurinko paistaa ja on lämmintä, ovat ehdottomasti pahimpia. Asun aika lähellä kaupungin keskustaa ja oikein kuulen parvekkeen oven ollessa auki, kuinka ihmisillä on ulkona hauskaa. He ovat lähdössä kavereiden kanssa illanviettoon ja nauttivat kesästä. Itsekin toki koitan, mutta on se aika kurjaa yksin. Kävin puistossa lukemassa kirjaa, mutta sielläkin silmään pistivät onnelliset parit ja isot kaveriporukat. Huomenna onneksi on töitä, niin voin lohduttautua sillä, että en oikein edes voisi olla menossa mihinkään, vaikka niitä kavereita olisikin..
Ei naisen tarvitse olla koskaan yksin. Tiedätkö miltä tuntuu olla mies joka pitää itsestään fyysisesti huolta, lihaksikas, ystävällinen, mukava, komea ja empaattinen, mutta yksin? Kävelet tuolla koiran kanssa ja näet, että kaikilla kaljankittaajilla ja jopa feminiiniset piirteet omaavilla miehillä on naiset, mutta sulla ei ole. Sitä palaa aina lenkin jälkeen kotiin ja miettii mitä pahaa sitä on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen tarvitse olla koskaan yksin. Tiedätkö miltä tuntuu olla mies joka pitää itsestään fyysisesti huolta, lihaksikas, ystävällinen, mukava, komea ja empaattinen, mutta yksin? Kävelet tuolla koiran kanssa ja näet, että kaikilla kaljankittaajilla ja jopa feminiiniset piirteet omaavilla miehillä on naiset, mutta sulla ei ole. Sitä palaa aina lenkin jälkeen kotiin ja miettii mitä pahaa sitä on tehnyt.
Niin mitenkä meni??!
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Kenen ikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Kenen ikä?
Juho Miedon.
Vierailija kirjoitti:
Pötypuhetta. Olen nainen ja käyn aika todella usein samoja fiiliksiä läpi. Olen ihan nätti, mukava ja huumorintajuinen, mutta silti ollut koko ikäni yksin. Ihan jokainen muu ympäriltä pariutuu, mutta itse ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Kenen ikä?
Juho Miedon.
Kuka on Juho Mieto? Juha Mieto juu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötypuhetta. Olen nainen ja käyn aika todella usein samoja fiiliksiä läpi. Olen ihan nätti, mukava ja huumorintajuinen, mutta silti ollut koko ikäni yksin. Ihan jokainen muu ympäriltä pariutuu, mutta itse ei koskaan.
Eiköhän naiselle yksinäisyys ole ihan sama kuin miehelle siis kumpikaan ole toista pahempi / parempi. Tunnetko olosi vaivautuneeksi muiden parien seurassa? Mulla just tänään tuskaa aiheutti nimenomaan parien näkeminen...
AP
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne. Tämmöiset kesäillat kun aurinko paistaa ja on lämmintä, ovat ehdottomasti pahimpia. Asun aika lähellä kaupungin keskustaa ja oikein kuulen parvekkeen oven ollessa auki, kuinka ihmisillä on ulkona hauskaa. He ovat lähdössä kavereiden kanssa illanviettoon ja nauttivat kesästä. Itsekin toki koitan, mutta on se aika kurjaa yksin. Kävin puistossa lukemassa kirjaa, mutta sielläkin silmään pistivät onnelliset parit ja isot kaveriporukat. Huomenna onneksi on töitä, niin voin lohduttautua sillä, että en oikein edes voisi olla menossa mihinkään, vaikka niitä kavereita olisikin..
Hyvä sentään, että sinulla on työpaikka. Toivottavasti saat pitää sen. Yksinäisyys on nimittäin vielä jomottavampaa, kun ei ole työtä ja edessä on pitkät hiljaiset päivät. Tuntuu että ei enää pysty murtautumaan tämän eristyksen läpi, ei ole voimia.
No, mistä sen arvaa kuka koiranulkoiluttaja on yksinäinen, on sillä lihaksia tai ei? Mä ainakin kuvittelen päätääntöisesti itseni ikäisten olevan varattuja.
Seinäjoki yksinäinen olen minäkin. Mutta jotenkin vaan tuntuu, että en tule täältä koskaan löytämään ystäviä. Vaikka ihan ehta etelä-pohjalainen olenkin, niin jokin mussa vissiin mättää. Mutta onneksi suurin osa provinssi väestä on Törnävällä enkä asu sillä suunnalla x)