Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette pitkässä parisuhteessa

Vierailija
02.07.2016 |

Luin toisesta keskustelusta, että pitkässä parisuhteessa monilla oli vähän seksiä. Esim kerran kuussa.
.
Eli osoitan kysymyksen niille pitkässä parisuhteessa oleville, joilla seksi on vähentynyt. Ei kiinnosta viestit teiltä joilla seksiä on paljon, kyllä kaikki tietävät että osalla on paljon seksiä mutta minua nyt kiinnostavat ne ihmiset, joilla ei ole.
.
Miten tämä toimii? Miten näin tapahtuu? Mikä on syy?
.
Olen itse ollut kohta vuoden parisuhteessa ja olemme aika nuoria, parikymppisiä. Pelkään että meillekin käy niin, että seksi katoaa. Nyt meillä on seksiä aika lailla päivittäin.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 korjaa...siis olemme olleet yhdessä 25 vuotta...tässähän sekoaa jo laskuissa ;)

Vierailija
22/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepedit; historian huonoin keksintö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa. Aikaa ja haluja minulla olisi, miestä ei haluta koskaan. Yhdessä 2,5 vuotta. Seksi loppui silloin kun muutimme yhteen. Näköjään ei tarvitse tehdä mitään yhteenmuuton jälkeen, kun toinen on nalkissa. Muuttui koko mies ihan erilaiseksi. Nyt jo naimisissa, eli ei enää pääse pois. Onpa laskelmoivaa. Harmittaa, että se vähemmän haluava määrää tahdin ja määrän. Ja toinen ei mahda sille mitään,voi vaan suostua jos toiselle joskus edes käy. Vituttaa että lähdin tähän. Reilu parikymppisiä ollaan.

Vierailija
24/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli seksiä lähes joka viikko ensimmäiset 8 vuotta kun minä jaksoin vongata, vähän oli pakko kun viikko oli mennyt, niin alkoi mennä hermokin. Sitten tuli pitkä tauko kun saatiin kaksoset, mies muka ajatteli että mä en pysty sektion takia tai jotain. Mua loukkas miehen käytös jo raskausaikana ja se seksittömyys (hellyydenpuute) lasten ollessa vastasyntyneitä pahensi henkistä oloa kun muutenkin lastenhoito ja imetys oli raskasta fyysisesti, pieni hellittely, sen osoittaminen että arvostaa mitä tein sen eteen että hän sai perilliset olis tehny ihmeitä. En jaksanut enää vongata, ajattelin että jos mies ei kerran minua arvosta, niin olkoon, seksiä on ollut nyt 7 vuotta lähes joka kuukausi, miehellä on tässä välissä tullut sairauksia ja lääkityksiä jotka väsyttää ja toki ikääkin, mies ei ole koskaan ollut niin seksin perään kuin minä, ja nyt kun mies on jo yli 50, ja minäkin jo nelikymppinen, kestää jo omakin pää sen että en minäkään enää joka viikko halua välttämättä.

Nyt kesällä on harrastettu ennätyksellisesti taas seksiä kerran viikossa, ajattelin että se näkyisi miehessä jonkinlaisena piristymisenä yleisestikin, mutta ei.

Kyllä mua on hirvittänyt ajatus, että minä olen vähän yli neljänkymmenen, että jos mies lakkaa haluamasta kokonaan, en olisi nuorena osannut kuvitella että tässä iässä pitäisi jo luopua seksuaalisuudestaan kokonaan, se on niin surullista. Mutta kyllä mä aina olen uskonut siihen että jos kerran toisiamme rakastetaan, niin seksiä on, se vaan on niin että nuo sairaudet ja niiden lääkkeet on salakavalia pirulaisia jotka ei kysy että haluutko luopua sun seksielämästä.

Vierailija
25/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa...

Meillä mies ei ymmärrä syy seuraus suhdetta ollenkaan. Hän ei anna seksiä-> minä olen pahalla tuulella-> mies valittaa että nalkutan ja olen äkäinen. Antais seksiä, niin olisin paremmalla tuulella. Ei vaan käy,hän siivoaa mielummin vaikka vessaa. Eikä hänellä ole toista, emmekä tyydytä itseämme ollenkaan. Toivon, että pettäiskin tai tekis jotain pahaa. Sais hyvällä omalla tunnolla jättää hänet. Nyt suhde ihan ok jamuille mies ei näytä yhtään huonoa puoltaan, joten eihän ole mitään syytö erota, kun.teillä menee niin kivasti ja mies on ihana.

Vierailija
26/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lapsettomia, alle 30 vuotiaita, asutaan yhdessä ja ollaan seurusteltu 3 vuotta. Seksiä kerran kuussa. Mua ei kiinnosta, en jaksa, väsyttää, stressaa. Miehelle taas tärkeämpää on kuntosali ja jalkapallo, yhteistä aikaa on vähän ja käytetään se muuhun kuin seksiin. Ei mies ole paljoa valittanut, asiasta on kyllä keskusteltu paljon ja kaikki on ihan hyvin, vaikkei seksiä olekkaan yhtä paljon kuin suhteen alkuaikoina.

Vierailija
27/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteessa 7v ei lapsia.Asutaan maalla, tykätään harrastaa yhdessä kaikkea. Ihan alusta pitäen melkein on ollut seksiä 3krt/kk. Ei kumpikaan pidä asiaa tärkeänä, touhutaan muita aktiviteettejä mielummin. :) Kumpikin ollaan rakastuneita ja tyytyväisiä, hellyyttä todella paljon.

Vierailija
28/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet yhdessä "vasta" 8 vuotta, eikä meillä ole lapsiakaan. Silti on välillä kuivempia kausia, jolloin seksiä on pari kertaa kuukaudessa, vaikka suhteen alkuaikoina määrä oli pari kertaa päivässä. Kuivemmat kaudet johtuvat usein siitä, että yhteistä vapaa-aikaa on niin vähän (molemmilla vuorotyö) ja työpäivän jälkeen ei oikeasti jaksa harrastaa seksiä. Läheisyyttä meillä kuitenkin on päivittäin; suutelua, halailua, kainalossa köllöttelyä ja nukumme lusikassa. Itse ajattelen niin, että nykyään parisuhteessa on niin paljon muutakin sisältöä seksin lisäksi, ettei se suhde siitä huonone, vaikka seksiä ajoittain onkin vähemmän.

Vierailija
29/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 10 vuotta ollaan oltu yhdessä, yksi lapsi. Molemmat ollaan lähempänä 30v. Seurustelun alkuun seksiä oli paljon, sitte se vähentyi. Syynä silloin oli ehkäisy joka aiheutti haluttomuutta. Sillon oli seksiä ehkä kerran kuussa. Sit ku löysin sopivan ehkäisyn, seksi hiukan lisääntyi. Mutta meillä syynä siihen miksi edelleen aika harvoin harrastetaan seksiä, oli tuolloin miehen reissutyö. Oli viikon poissa ja viikonlopun kotona. Viikonloppu oli taas niin täyteen tungettu suunnitelmia, ettei ollut aikaa ja mieskin oli väsynyt. Ja itse saatoin olla töissä. Lapsen jälkeen on harrastettu kerran seksiä, että nyt on erittäin kuiva kausi. Syynä siihen väsymys, stressi, muuttunut elämäntilanne. Luultavasti tämäkin asia korjautuu kun aika kuluu ja tottuu tähän uuteen elämään.

Vierailija
30/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seksiä harvoin, ehkä 1-2 kertaa kuussa. Olemme olleet yhdessä 16 vuotta. Joskus on aktiivisempia kausia, mutta ei sellaistakaan ole varmaan vuoteen- kahteen ollut. On vaan niin paljon muuta, teini valvoo myöhään, telkkarista tulee hyvä ohjelma tms. Mies on meistä se haluttomampi osapuoli, valittaa aina kuinka seksi häiritsee yöunia, pilaa huomisaamun treenit tai jotain muuta. En sitten viitsi kauheasti edes ruinata.

Vierailija
31/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde kestänyt 20 vuotta, ikää 43/44. Seksi loppui 4 vuotta sitten, kun mies ei halunnut enää ollenkaan. 

Miehen haluttomuuteen paljastui myöhemmin syyksi testosteronin vähyys. Kun hän aloitti hormonihoidot, halut palasivat, mutta minä en enää halunnut häntä hänen miljoonien torjuntojensa  ja tutkimuksiin menon vitkuttelun takia. 

Seksitön suhde siis nykyään. Ero todennäköisesti tulossa. 

Vierailija
32/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No väheneehän se jos nainen pihtaa.Aina naista ei huvittaisi mutta silti pitää koittaa innostua.

Miehet voi syyttää itseään.Ehkäisypillerit,ei haluta lapsia,naisen väsyttäminen...

Tervetuloa nykypäivään, kyllä nuo miehetkin ovat haluttomia/pihtaavat.

nimim. ei seksiä yli vuoteen koska mies ei halua/jaksa/viitsi/telkkarista tulee elokuva/mikä tahansa

Vierailija
33/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut kohta vuoden parisuhteessa ja olemme aika nuoria, parikymppisiä. Pelkään että meillekin käy niin, että seksi katoaa. Nyt meillä on seksiä aika lailla päivittäin.

Älä pelkää. Nyt on nyt ja nauti siitä, ota kaikki irti. Jos seksi joskus vähentyykin niin hyvin todennäköisesti jotakin muuta tulee tilalle ja muutos on yhteinen. Ja jos ei ole niin turha sitäkään on surra nyt.

Vierailija
34/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 v. yhdessä, ei enää seksiä, koska toinen ei pysty ja toinen ei halua. Rakkautta ja hellyyttä on, ja yhteiset kokemukset ja muistot ( myös seksistä).

Vierailija
35/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään tulee vaan niin paljon muuta. Työt, ylityöt, lapset, harrastukset, kodinhoito, ystävät, sukulaiset, laskut ja raha-asiat, väsymys, ikä, rakennusprojektit, oman tilan ja ajan kaipuu, you name it.

Ajankäyttökysymys siis pitkälti. Jos vuorokaudessa on maks yksi tunti vapaata aikaa, mihin käytän sen? Tv-sarjaan, someen, saunaan, hyvään kirjaan, venyttelyyn, seksiin? Kun kaikkea ei enää voi saada. Seksi ei ole vain extraa, se on valitettavasti usein pois jostain muusta.

Jossain vaiheessa se seksi on vaan yksi kiva asia monen muun kivan asian joukossa. Välillä jopa velvoite.

Vierailija
36/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu yhdessä 12 vuotta. Alkuun seksiä oli 2-3 kertaa viikossa. Totaalinen romahdus tapahtui, kun lapsiluku tuli täyteen. Vaimo yksinkertaisesti laittoi jalat yhteen sen kummempia selittelemättä. Nykyään pääsee petipuuhiin korkeintaan pari kertaa vuodessa. Rankkaahan tämä on, mutta lasten vuoksi pitää kärvistellä.

Se seksin määrä ei romahda sen takia,että lapsiluku on täynnä(eikä vaimo enää anna kun on saanut lapset mitä halusi) vaan siksi,että vaimo on väsynyt. Et ehkä kuitenkaan tee omaa osuuttasi, vaan suurin vastuu lapsista ja perheen arjesta jää vaimon harteille. Kyllä siinä väsymyksessä seksi ei ole ensimmäisenä mielessä.

Vierailija
37/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta takana, ei siis kovin kauaa mutta ikää 22. Ensimmäinen puolisko oli ok, sen jälkeen työ- ja koulupaineet että kiireet syö yhteistä aikaa paljon! Tähän täytyy vain sopeutua. Toisinaan kaksi viikkoa hiljaiseloa, kun ei väsymykseltä ja kiireeltä kerkeä, sen hellitettyä aikaa järjestetään enemmän.

Normaalisti kerta viikkoon on jo hyvä, välillä kaksikin. Läheisyyttä kumminkin on päivittäin, iltaisin tai aamuisin lähekkäin, pienilläkin hetkillä on yllättävän suuri merkitys. :)

Vierailija
38/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta takana parisuhdetta. Pari vuotta sitten naisella vaihdevuodet ja nyt kaikki seksiin liittyvä ällöttää. Televisiostakin pitää vaihtaa kanavaa jos on yhtään intiimimpää menoa. Seksiä ehkä 6-10 kertaa vuodessa.

Vierailija
39/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tuo ettei jaksa, illalla kun lapset menee nukkumaan ja itse hoitaa mitä nyt jää, itsensä plus valmistelee seuraavaa päivää niin on takki ihan tyhjä. Kaipaan oman hetkeni. Toki syynä myös se että mies tulee töistä vasta 10-12 aikaan illalla ja hällä sitten sama, ei vaan jaksa. Pikkulapsia kun vielä on niin ei voi hirveän ex-tempore lähteä touhuamaan. Ja mikä pahinta, tähän tottuu.

Tuntuu kyllä kamalalta kun ennen lapsia seurusteltiin jo 8 vuotta ja voin sanoa että alle 10 päivää noista oli seksittömiä :( oltiin aikamoisia pupuja.

Vierailija
40/58 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän