Tunnustaako kukaan käyttävänsä lypsyhuivia, crocseja ja valkoisia capreja ulkomaanmatkoilla?
Eilen oli pitkä ketju aiheesta suomalaisten lomapukeutuminen. Kaikilla oli sanansa sanottavana tyylittömistä tyypeistä, mutta kukaan ei tunnustanut käyttävänsä ulkomailla "lypsyhuivia". Niitä kuitenkin näkee ja paljon, joten täällä voit keventää omaatuntoasi ja tunnustaa anonyyminä kamalimmat loma-asusi ja miksi juuri ne olet valinnut.
Kommentit (78)
Pidetään ulkomailla huivia ja valkoisia capreja, ja tunikaa ja moikataan toisiamme, vau nyt tunnistetaan toisemme.
Lomalla? käytän kesällä koko ajan sään puitteissa erivärisiä caprilegginssijä , huivia ja kopio crokseja.
En omista crockseja enkä capreja. Huiveja minulla on ja niitä pitäisin kyllä, jos ne pysyisivät jotenkin hyvin, eivätkä nousisi sellaiseksi idioottimaiseksi tötteröksi. Sellainen taiteltu tuubihuivikin sojottaa takaraivosta rumasti, vaikka sen laittaisi miten. Jokin valuvika tässä päässä.
Valkoiset caprit, nuo tyylittömyyden perikuvat: http://1.bp.blogspot.com/-LxQsVtmVERc/VPdY24q2ksI/AAAAAAAAUNY/1YkTliR1b…
Vierailija kirjoitti:
Miehelleni solmin nenäliinasta päähineen ulkomailla. Solmut kulmiin ja menoksi. Muu asu: ei paitaa, farkkusortsit, sukat ja sandaalit. Muuten ihan ok,mutta se haluaa käyttää vyölaukkua.
Vyölaukku on tässä kyllä se pienin ongelma. Paita päälle paitsi rannalla tai uima-altaalla!
En jaksa lainata mutta se että Marilyn Monroe näyttää kauniilta valkoisissa caprihousuissa ei tee tavallisesta suomiämmästä tyylikästä ja seksikästä vastaavat housut jalassaan...
Olen tänään lähdössä eteläiseen Eurooppaan matkalle. Pitääpä katsoa montako lypsyhuivi-tunika-caprit -yhdistelmää bongaan :D
Lypsyhuivi oli taas päässä reissussa, kun pää piti suojata auringolta, lippis oli lapsella lainassa ja lierihellehattu hiersi.
Koko ajan käyttäessäni mietin, mitä av tästä sanoisi... Mutta en silti keksinyt vaihtoehtoa :)
Miksette käytä pitkiå hameita tai maksimekkoja? Paljon kevyempi helteelle kuin jotkut kaprit. Minä käytän ja on luultu espanjalaiseksi ja englantilaiseksi :)
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin herkkä kuumuudelle, ja mm. Lontoon reissulla pökerryin keskelle katua. Vaikka olinkin jo laittanut "lypsyhuivin" päähän. Mutta aikaisemmin päivällä olin halunnut vähän vaalentaa kutrejani auringossa. Ei olisi kannattanut riskeerata. (Minä muuten niin otan tuon lypsyhuivi-sanan käyttöön. Jotenkin hauskempi kuin mummohuivi.) Jos se nyt mitään auttaa, niin sidon lypsyhuivini vähän eri tavalla mitä rakas mummi-vainaa, ja se on musta, siinä on lohikäärme ja se on kiinalaista silkkiä. Mummin huivit oli aina jotain ruutu- tai kukkakuosisia.
Valkoisia capreja en omista. Mutta yhdet pellavaiset kylläkin. Ehkä ne eivät ole virallisesti caprit, mutta sitä pituusluokkaa silti. Todella ihanan ilmavaa materiaalia, ja paljon kivemmat kuin farkut kesähelteillä. Jalat eivät hikoa toisiaan vasten kuin hameissa, eikä tarvitse varoa niin paljon että miten istuu.
Crocseja en ole koskaan ostanut. Mitä olen puutarhahommiin äitini crocseja lainannut pari kertaa, ovat tuntuneet hyvin mukavilta ja kevyiltä jalassa. Ostan kuitenkin aina tennareita.
Ulkomaanmatkoille pukeudun ihan samoin kuin kotonakin. Ensimmäisellä ulkomaanmatkallani olin hyvin huolissani pukeutumisesta, ja näin itseni sieluni silmillä cocktail-kutsuilla, jahdin kannella, ja muissa yhtä realistisissa tilanteissa. Oikeasti vedin menemään farkuissa ja t-paidoissa, tennarit jalassa ja lippis päässä (lypsyhuivikausi alkoi vasta myöhemmin).
Brittein saarethan tunnetaan armottomista helteistään:D
Vierailija kirjoitti:
Miksette käytä pitkiå hameita tai maksimekkoja? Paljon kevyempi helteelle kuin jotkut kaprit. Minä käytän ja on luultu espanjalaiseksi ja englantilaiseksi :)
Ei aina jaksa varoa hameenhelmoja. Vai että nyt on siis sallittua pukeutua vain täyspitkiin lahkeisiin tai hameisiin. Kaikki caprit ja leggingsit ovat automaattisesti hirveitä ainakin suomalaisten päällä?
Hypätkää kaivoon.
Mä olen 46v hieman ylipainoinen suomalainen muija,lyhyt ja tanakka mutta en omista mitään huivia enkä valkosia capreja,croksit löytyy mutta niitä pidän vain kotonurkissa ja mökillä...kaupungilla käytän avokkaita ja siroja nahkasandaaleja. Ulkomailta olen ostanut afrikkalaisilta parhaimmat hellevaatteeni,hameeni ja housuni :) niin ja iso lierihattu kuuluu myös hellevarustukseeni ulkomailla...en ole huivi enkä lippisihmisisä.
Olen ylpeä suomalaisuudestani joten totta kai haluan kantaa tunnistettavia elementtejä ylläni myös ulkomailla. Lypsyhuivi on kätevä.
Kuuluu Bandanahuivi Euroopan metropoleihin, pidän Lontoossa,valkoiset caprit myös. Hei, näistä tunnistetaan toinen suomalainen ja moikataan,hei kato tuttuja. Huivi päässä menin myös Harrodsille,siellä oli muitakin huivipäitä. Huivia pitävät myös kuninkaalliset, Elisabeth usein.