Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainon BMI-rajaa on laskettu

Vierailija
02.07.2016 |

Ennen vuotta 1997 normaalin raja oli 27 naisille ja 28 miehille. Se laskettiin 25 molemmille sukupuolille koska useat laajat tutkimukset osoittivat että 25 on parempi raja.

Miksi niin moni valehtelee että normaalipainon rajaa olisi NOSTETTU lihavuusepidemian takia, kun sitä päin vastoin on laskettu?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että muiden painot kiinnostavat joitain niin kovasti? Samanlaista vänkäämistä ei näe vaikkapa alkoholin riskikulutuksen rajojen suhteen, vaikka alkoholinkäyttö liittyy ihan samalla tavalla terveyteen kuin paino. Näissä keskusteluissa puhutaan koko ajan terveydestä, vaikka tarkoitetaan ulkonäköä. Ne, jotka ihannoivat hoikkuutta, voisivat edes myöntää, että heitä kiinnostaa muiden ulkonäkö, ei terveys. BMI-taulukon mukaisen ylipainon rajoilla ei kärsitä mistään terveyshaitoista pelkän painon vuoksi, jos elintavat muuten ovat kunnossa ja esimerkiksi vyötärönympärys riskirajan alla. Minulla on painoindeksin ollessa 24,6 vyötärönympärys 70 cm, rasvaprosentti ikäisteni naisten suositusrajojen sisällä ja vaatekokoni 36-38 (olen yläosasta vähän pienempi kuin alaosasta). Mitähän terveyshaittoja minulla mahtaa olla kauheiden läskieni vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla