Ajattelin syödä pilaantunutta ruokaa.
Tämä ruoka pilaantui 10 tuntia 26 minuuttia sitten, mutta aion syödä sitä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokaa?
Noloa myöntää tämä kesäruokavalioni taso, mutta grillimakkaraa on menussa :O
Olen eksperimentaalisella tuulella.
Ap
Öissä sanotaan milloin pilaantui??
Vierailija kirjoitti:
Tulee ruokamyrkytys.
Sain kerran pilaantuneesta salaatista,enkä todellakaan suosittele ruokamyrkytystä kenellekään.
Huom. 10 t. 'parasta ennen'-päiväyksen jälkeen ruoka ei välttämättä ole pilalla (varsinkaan jos on säilytetty oikeassa lämpötilassa)
Eli syödä voi vielä,mutta kannattaa esim. kalan pintaa nuuhkia jo hieman ennen valmistamista ateriaksi.
Grillimakkara on vielä syötävää viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Raaka liha, etenkin jauheliha ja kana, voi pilaantua jo ennen sitä.
Eli syö vaan. Jos on herkkä vatsa voi tulla vähän mahanpuruja, mutta ei vaaraa muuten.
6, grillimakkaroilla on viimeinen käyttöpäivä, ei parasta ennen. Ensinmainittu on yleensä tiukka (einekset ja kypsänä myytävät lihatuotteet vähän armeliaampia, voi käyttää vielä päivän pari jälkeen) etenkin raa'an lihan kohdalla (voivat tosiaan pilaantua jo ennen vkp). Parasta ennen taas on huomattavan suuntaa-antava. Kananmunia voi käyttää kuukausia sen jälkeen, maitoa viikon ja hapanmaitotuotteita viikkoja.
Eilen, kun tulin kotiin, jääkaapissa ei ollut mitään ruokaa muistuttavaa ja piti sulattaa ruokaa pakastimesta. Tänään siellä yhtäkkiä oli paketti makkaroita, jotka olisi pitänyt syödä eilen. Ketutusaste oli sellainen, että ajattelin rikkoa periaatteeni olla syömättä päiväysvanhaa ruokaa. (Ja kun ei siellä edelleen ollut mitään muuta ruokaa). Jääkaapin lämpötila oli jopa matalampi kuin suositus olisi ja paketti näytti yhä tiiviiltä.
Ap
Anna mennä, olen työntänyt viikon vanhaa kabanossia persereikääni ja iphonen myös, ei vaaraa, paitsi että iphone voi jumittua reikään
Vierailija kirjoitti:
Öissä sanotaan milloin pilaantui??
Paketissa ei ollut kellonaikaa. Tästä pääsemmekin mielenkiintoiseen kysymykseen, koska ruoka tarkalleen ottaen pilaantuu. Onko grillimakkara tarkoitettu viimeistään alkuillan grillaustuokioon vai voiko sen vetäistä kitaansa alkoholinhuuruisen syömähimon iskiessä klo 23.59.
Ap
Höh parin päivän päiväys ylitys on erittäin turvallista. Noissa on reilut turvarajat
Petytkö, jos ei tulekaan ruokamyrkytystä? Todennäköisesti nimittäin ne kölläkkeet ovat vielä ihan syötävässä kunnossa.
Mä join viime vkolla 1,5 kk vanhan avaamattoman piimän. Ihan se piimältä maistu. Myöskin pari kk vanhaa rahkaa olen syönyt. Toki nuo hapan tuotteet on eri asia. Raakamakkara tai kala on eri juttu.
Mitä ruokaa?