Ostin kirppikseltä 5€ koristelautasen ja se olikin
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin kirpparilta 3 euron kynttilänjalan, etsin sille paria ja hups, sama maksaa uutena 180 euroa.
Heh, joku saanut lahjaksi ja luullut halpiskrääsäksi. Itseäni ketutti vietävästi kun veljeni myi isoäidiltä saadut arabian keräilytaulut parilla eurolla, vaikka niistä olisi saanut vähintään n. 50-80 €/kpl. Itselleni niillä olisi ollut myös iso muistoarvo.
Mitä sinulle kuuluu se mitä veljesi tekee omilla tavaroillaan? Vai olisitko maksanut veljelle 80 euroa per kpl niistä tauluista?
Kun mummini kuoli ja kotia tyhjennettiin, kukaan ei halunnut sairaan rumia Arabian Kalevala -vuosilautasia. Kun vikan kerran lähdettiin mummilta ennen kuin Emmaus tms. tuli hakemaan loput tavarat, kysyin, eikö kukaan tosiaan ota noita seinälautasia. Ei. Kysyin, että käykö jos otan ne ja myyn kirppiksellä, kun olin muutenkin menossa seuraavalla viikolla, tai siis oli pöytä varattuna. Kävi.
Olisin myynyt ne 5 €/kpl tai halvemmalla, mutta kävin kuitenkin netissä tsekkaamassa hintoja. Kävi ilmi, että mummilla sattui olemaan peräti kaksi sellaista vuosikertaa, jotka ovat harvinaisia ja kalliita. Siitä harvinaisemmasta olin pyytämässä lopulta 70 €. Kun laitoin tavaroita pöytään, ihmettelin trokareiden parveilua ja hintakyselyjä, edelleen sanoin kalleimman olevan 70 € ja kuuntelin tuhahteluja että "et tyttö hyvä ikinä saa tuosta sitä". Yksi (ulkomaalaistaustainen) trokari jäi siihen sitten pyörimään ja pyörittelemään lautasta ja sanoi mulle tosi hiljaa, että olispa nyt 70 € taskussa niin ostaisin tämän ja tekisin hyvät kaupat. Sitten kavoi taskustaan listan noista vuosilautasista, jossa oli hintahaarukka jokaiselle vuodelle ja neuvoi minulle "oikeat" hinnat. Tuo 70 € lautanen meni lopulta 120 € hintaan kolmantena kirppispäivänä ja tienasin mummin lautasilla varmaan lähemmäs 400 €. Tästä on aikaa n. kymmenen vuotta, sittemmin kai noiden hinta on romahtanut.
Ei huutokauppakeisarikaan ole myynyt yhtään 4000€ lautasta. Paska puhetta sanon minä ja se kannujen mersukin oli 1000€ maitopurkki joka on oikeasti vanhakin.
Mä ostin kirpparilta Mulberry-käsilaukun. Mä en tiedä mistään merkeistä mitään, mutta jotenkin aloin miettimään tuota laukkua. Se maksoi 9e (Emmaus, Mäkelänkatu, Helsinki). Googletin ja hups, sen arvo on n. 900 dollaria. Ei ole feikki, on asiantuntijan toimesta jo tsekattu, aito on.
Mä käyn usein tuolla kirppiksellä, mulle sattui vain hyvä tuuri:).
Mä en usko että Suomessa on yhtään koristelautasta jonka hinta olis neljätonnia, ei täällä kukaan muutenkaan maksa tuollaisia summia juuri mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei arviointi maksanut mitään kun sp lähetin.
Myin lautasenToivottavasti et kuitenkaan Palsanmäelle... ;)
Paljonko sait lautasesta? Arviohan on kuitenkin arvio eikä todellinen myyntihinta, mitä asiaa aina antiikkiohjelmissa korostetaan. Hienon löydön teit kuitenkin, onnea siitä! :)
Heh heh. Palsanmäki olisi tarjonnut siitä euron- enempää ei voi maksaa. Ja jotenkin kyllä luotan tässä enemmän Akin kuin ap:n hinta-arvioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin lautasenAina vaan paranee tää stoori...
Nääh, Wentzelli käyny niillä kotona arvioimassa, kun on noin arvokkaasta esineestä kyse. Ei vaan kehdannut aiheuttaa kateutta. Hyvään provoon toisaalta myöskin kuuluu asteittainen nousu.
Katsotteko te myös 2e kolikot läpi. Liikkeellähän on seassa 2000e arvoisia "kultaisia joutsenia"
Sinkkumies
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000872552.html
Semmottis ja sekaan on laskettu tahalleen myös niitä arvokkaita kolikoita. Ei pelkästään noita tiettyjä ..
Tässä lisää:
http://www.suomenrahapaja.fi/fin/tuotteet/tuoteryhma/293/2-erikoisrahat…
Ei nyt löydy sitä mitä etsin joita on painettu sekaan tarkoituksella, mutta kuisteki ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Katsotteko te myös 2e kolikot läpi. Liikkeellähän on seassa 2000e arvoisia "kultaisia joutsenia"
Sinkkumies
Miten nämä tunnistaa?
Vähän sama juttu kuin 1200€ muumimukista. Ei se ole hullu joka pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin lautasenToivottavasti et kuitenkaan Palsanmäelle... ;)
Paljonko sait lautasesta? Arviohan on kuitenkin arvio eikä todellinen myyntihinta, mitä asiaa aina antiikkiohjelmissa korostetaan. Hienon löydön teit kuitenkin, onnea siitä! :)
Heh heh. Palsanmäki olisi tarjonnut siitä euron- enempää ei voi maksaa. Ja jotenkin kyllä luotan tässä enemmän Akin kuin ap:n hinta-arvioon.
Palsanmäki tietää toki, millä hinnalla tavara menee kaupaksi Hirvaskankaalla. Mutta ei hänkään tunnista kaikkia keräilyharvinaisuuksia. Oikein otti päähän se Tuntematon sotilas -patsaan kohtalo. Olin jo kauhuissani siitä summasta, mitä se myyjä pyysi alun perin, ja se Kirsi tarjosi jotain täysin naurettavaa summaa. Heli ja Akikin sitten vain pyörittelivät sitä harvinaisuutta käsissään ja pohtivat, mahtaisiko PRONSSIpatsas olla arvokkaampi kuin kipsinen...?? Siis oikeestiko miettivät vai näyttelivät vain tyhmää...??!
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Minä katson aina! :) Kaikki juhlarahat laitan aina syrjään ja niitä onkin kertynyt melkoinen läjä. Aika paljon rahaa kiinni niissä. Yhtään todella arvokasta joukossa ei kuitenkaan ole, ne ovat kaikki keräilijöiden kansioissa.
Ulkosuomalainen
Mistä saa arvioinnin? Laitatko s-posti osoitteen. Pitäis saada maljakosta arvio.....
Toivottavasti et kuitenkaan Palsanmäelle... ;)