raskaudesta kertominen miehelle
Kuinka teillä on kerrottu kumppanille ilouutisesta?
Itse pyrin pitämään mölyt mahassa, ja odottamaan siihen saakka että saan ensimmäisen ultra kuvan :) Meinasin laittaa tämän jääkaapin oveen odottelemaan, että toinen sen huomaa.
Kommentit (46)
Ja minkähän viikon ultraa ap meinasit? Rv 5-6 siinä kuvassa on vain pieni renkula, joskus 7-8 sitten sellainen pieni matonen. Ysistä eteenpäin voi sitten jo olla vähän edes inhimillisiä piirteitä ja silloin mennäänkin jo kolmannella kuulla.
.
Jos miehellä ei ole lapsia ennestään, niin ei todnäk edes tajua mitä on kuvassa, jos ultrakuva on viikoilta 5-8.
En itsekkään toimisi ap:n tavalla, mutta ei tästä tarvitse alkaa hälle vittuilemaankaan. Aikuiset ihmiset ja käyttäydytte kuin kakarat!
Minä kerroin miehelle kun tuli töistä kotiin.
Aiotko siis tosiaan evätä puolisoltasi oikeuden osallistua alkuraskauden ihmettelyyn ja esimerkiksi ensimmäiseen neuvolaan?
Oletko ajatellut, että mitä sitten jos tuleekin keskenmeno ennen kuin olet ehtinyt kertoa: siinä sit mahdollisesti kovissakin kivuissa ja verenvuodossa alat selvittää miehelle, että "juu, mää olin raskaana mutta en sulle viitsinyt kertoa, vaikka oon itse tiennyt jo viikkoja..." Vai yritätkö sitten pimittää sen keskenmenonkin?
Itse toki tiedät oman miehesi ja parisuhteesi, mutta minulla olisi kyllä useamman viikon pimittämisen jälkeen aika petetty ja loukkaantunut olo. Pari päivää voisin vielä ihan jotenkin ymmärtää. Ehkä.
Tuntuu aika monet esikoista odottavat luulevan että eka ultra tehdään jo ekalla neuvolakäynnillä. Olen myös törmännyt siihen että jotkut luulevat joka neuvolakäynnillä ultrattavan, on sitten ollut kauhea pettymys kun niitä ultria on koko raskauden aikana VAIN kaksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Siis ajattelit pimittää raskauden mieheltä ettei olisi tylsää??? Tuo jos mikä aiheuttaa epäluottamusta. Itse suuttuisin todella jos joku tekisi vastaavasti.
Samoin outoa jos käy neuvolassa ilman että kertoo puolisolle raskaudesta. Ensimmäinen ultra on vasta joskus viikolla 12 eikä ekalla neuvolakäynnillä. Yleensä tulevat isät haluavat sinne mukaan.
Oi miten tuli mieleen kun käytiin np ultrassa rv 12. Yllätyttiin kun kaveri liikkui niin paljon ja venytteli jne. Jäi raavas mies hiljaisena tuijottamaan ultranruutua ja oli kyllä niin ylpeää tulevaa isää kun lähdettiin sieltä 💕 on nuo miehillekin niin merkityksellisiä hetkiä, ettei niitä saa pantata. Oma miehenikin on yleensä sellainen jurottaja, mutta kyllä niin silmät loistivat kun näki poikansa (ei toki silloin vielä tiedetty) heittelevän voltteja ultraruudulla. Se kokemus on paljon enemmän kuin pelkkä kuvan näkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä negatiivista porukkaa :| No, aijon kumminkin tuoda asian ilmi ilman, että tungen kusisen tikun nenän eteen taikka soitan töihin.
Mulla neuvola ens viikolla, ja jos saan täältä ultra kuvan mukaan niin meinaan sen kanssa kertoa asiasta.Ap
Ei neuvolassa niitä ultria tehdä. Ultrat tehdään erikseen ja niitä on normaalissa raskaudessa kaksi. Ensimmäinen on vasta viikon 12 tienoilla ja toinen viikon 20 tienoilla. Eli aika pitkälle joudut kyllä asiaa pimittämään jos tuonne ekaan ultraan meinasit.
Kyllä joillain paikkakunnilla on neuvolassa ultra, esim. meillä. Mutta ei tälläkään kuvia saa.
Et sitten ajatellut antaa miehen olla mukana ensimmäisessä ultrassa ja nähdä itse vauvaansa ja sen liikkeitä? Julmaa minun mielestäni, vauva on yhtälailla isän kuin sinunkin, hänelläkin on oikeus tietää siitä heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä negatiivista porukkaa :| No, aijon kumminkin tuoda asian ilmi ilman, että tungen kusisen tikun nenän eteen taikka soitan töihin.
Mulla neuvola ens viikolla, ja jos saan täältä ultra kuvan mukaan niin meinaan sen kanssa kertoa asiasta.Ap
Ei neuvolassa niitä ultria tehdä. Ultrat tehdään erikseen ja niitä on normaalissa raskaudessa kaksi. Ensimmäinen on vasta viikon 12 tienoilla ja toinen viikon 20 tienoilla. Eli aika pitkälle joudut kyllä asiaa pimittämään jos tuonne ekaan ultraan meinasit.
Kyllä joillain paikkakunnilla on neuvolassa ultra, esim. meillä. Mutta ei tälläkään kuvia saa.
No joissain paikoissa saattaa olla mutta taitaa olla aika harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joissain paikoissa saattaa olla mutta taitaa olla aika harvinaisuus.
Mä luulen, että tämä on tavallisimpia niillä paikkakunnilla, jotka ovat kauempana sairaaloista. Meilläkin matkaa 100 km.
Mun mielestä toi jääkaapinovisysteemi on OK. Mieshän voi laittaa siihen kuvan viereen vaikka ihan tuntemattoman osoitteen ja muuttaa pois parin kuukauden kuluttua. Tai voihan siihen ilmestyä noin 2v lapsen kuva ja kopio tiliotteesta tekstillä "Elatusmaksu 210 e". Turha sitä on parisuhteissa tärkeitä asioita jakaa, kun niistä voi kiinnittää tiedotteet magneetilla molempien nähtäväksi.
Voi luoja miten ilkeetä porukkaa täällä oikeesti on 😱 Tulee pahamieli ap:n puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten ilkeetä porukkaa täällä oikeesti on 😱 Tulee pahamieli ap:n puolesta.
Mulle tuli paha mieli Ap:n miehen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi jääkaapinovisysteemi on OK. Mieshän voi laittaa siihen kuvan viereen vaikka ihan tuntemattoman osoitteen ja muuttaa pois parin kuukauden kuluttua. Tai voihan siihen ilmestyä noin 2v lapsen kuva ja kopio tiliotteesta tekstillä "Elatusmaksu 210 e". Turha sitä on parisuhteissa tärkeitä asioita jakaa, kun niistä voi kiinnittää tiedotteet magneetilla molempien nähtäväksi.
Heippalappu-parisuhde :D
Ihan näin hieman ohi aiheen niin kyllä joillakin paikkakunnilla on ultra neuvolassa sekä neuvolalääkärin että terkkareiden käytössä. Itse pääsin heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä rv 7 ultraan sen verran, että terkkari löysi alkion ja sykkeen. Viikkoa myöhemmin neuvolalääkärille tarkempaan ultraukseen tarkastamaan raskausviikot. Tuolta käynniltä sain sitten jo kuviakin mukaan :) Tämä Seinäjoella.
Meillä mies tuli mukaan heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja tietysti oli mukana myös rv12 ultrassa. Ihan takuuvarmasti olisi suuttunut, jos olisin asian pimittänyt siihen saakka. Kyseessä on kuitenkin meidän yhteinen lapsi, ei mikään mun oma pikku projekti jossa mies olisi vain sivuosassa.
Tuo hassunhauska asian pimittäminen aluksi ja ultrakuvalla paljastuminen tehtiin sitten muille sukulaisille (ihan jo sen vuoksi, että keskenmenon riski on suurimmillaan alkuun ja on kivempi jakaa asia muulle suvulle siinä vaiheessa, kun raskaus on jo varmemmalla pohjalla).
Miten ap ajatteli selittää oksentelun ja sen ettei pysty syömään oikein mitään?
Mulla on ainakin ollut nyt sen verran raju alkuraskaus, ettei ole jäänyt keneltäkään epäselväksi mikä on.
Yli ilta kahdeksan en jaksa valvoa mitenkään, kun päivälläkin meinaa nukahtaa pystyyn.
Olishan tää helppo peitellä, juu.... Varsinkin lapsen isältä.
Mä ostaisin pienet vauvan kengät ja laittaisin ne pieneen pakettiin. Mukaan laittaisin kortin jossa lukee : pieni lahja tulevalle isälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin hieman ohi aiheen niin kyllä joillakin paikkakunnilla on ultra neuvolassa sekä neuvolalääkärin että terkkareiden käytössä. Itse pääsin heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä rv 7 ultraan sen verran, että terkkari löysi alkion ja sykkeen. Viikkoa myöhemmin neuvolalääkärille tarkempaan ultraukseen tarkastamaan raskausviikot. Tuolta käynniltä sain sitten jo kuviakin mukaan :) Tämä Seinäjoella.
Just olin samaa kirjoittamassa. :) Ja onhan meillä täällä huisi matka äitiysnevolasta synnärille (viitaten siihen, kun joku rutaji, että ultrat on neuvoloissa, joista on pitkä matka sairaalaan), tulisko tosta pari kilsaa? :D Go Seinäjoki!