raskaudesta kertominen miehelle
Kuinka teillä on kerrottu kumppanille ilouutisesta?
Itse pyrin pitämään mölyt mahassa, ja odottamaan siihen saakka että saan ensimmäisen ultra kuvan :) Meinasin laittaa tämän jääkaapin oveen odottelemaan, että toinen sen huomaa.
Kommentit (46)
Totesin miehelle, että saatan olla raskaana, ostan huomenna testin. Ja sitten kun olin tehnyt sen, niin soitin miehelle töihin, että jep, olin oikeassa, vauva on tulossa. Miksi asiaan pitää liittää erityistä dramatiikkaa etenkin kun vauva on tovottu?
Tein testin niin että mies oli siinä vieressä ja katsottiin tulos yhdessä.
Ei tulisi mieleenkään pimittää asiaa mieheltä kuukausitolkulla, koska se kuitenkin kuuluu miehelle ihan yhtä paljon kuin minulle. Joillekin sukulaisille tai kavereille voisikin jollain hauskalla tavalla kertoa.
Mä vuokrasin lentokoneen, joka veti perässään lippua jossa luki "Petteri, oon paksuna! <3 t. Tarja". Lenteli siinä äijän työpaikan yllä tunnin tai pari!
Eihän sitä vauvauutisia voi kertoa ilman suurta draamaa!
Entä jos ei huomaa? Koska täsmälleen tietää, mikä se on ja tietää, että tuossa vaiheessa raskaus on jo sen verran pitkällä, että olet tahallasi salannut sitä viikkokaupalla. Mies voi tehdä sinulle samanlaisen jäynän vauvan synnyttyä ja laittaa jääkaapin oveen kuvan kaveriporukastaan vähän niin kuin merkiksi, että se on prioriteetti yksi.
Vierailija kirjoitti:
Totesin miehelle, että saatan olla raskaana, ostan huomenna testin. Ja sitten kun olin tehnyt sen, niin soitin miehelle töihin, että jep, olin oikeassa, vauva on tulossa. Miksi asiaan pitää liittää erityistä dramatiikkaa etenkin kun vauva on tovottu?
Miksi asia pitäisi kertoa just tollasella perus tappavan tylsällä tyylillä? Mikäli raskaus on toivottu ja odotettu niin kyllä itsekkin pyrkisin ilmoittamaan asian jotenkin muuten kuin soittamalla toiselle töihin...
Miksi et ostaisi Hesarin sunnuntainumeroon etusivun mainosta, jossa lukisi "Pulla uunissa Peetu, elareitten maksaminen alkaa marraskuussa"
Oletko tosissasi ap? Eli pimittäisit viikkoja tietoa mieheltä, lapsen isältä? Vai onko lapsen isästä epäselvyyksiä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asia pitäisi kertoa just tollasella perus tappavan tylsällä tyylillä? Mikäli raskaus on toivottu ja odotettu niin kyllä itsekkin pyrkisin ilmoittamaan asian jotenkin muuten kuin soittamalla toiselle töihin...
Varmaan siksi, että raskaus on aika lailla normaali asia. Harva meistä järjestää hulabaloota pallolaajennuksen kunniaksi.
Onpas täällä negatiivista porukkaa :| No, aijon kumminkin tuoda asian ilmi ilman, että tungen kusisen tikun nenän eteen taikka soitan töihin.
Mulla neuvola ens viikolla, ja jos saan täältä ultra kuvan mukaan niin meinaan sen kanssa kertoa asiasta.
Ap
Kun kuukautisia ei alkanut kuulumaan, niin lähetin miehen raskaustestiä ostamaan. Mies mennä touhotti hyvin tärkeänä sitä ostamaan ja yhdessä sen valmistumista odottelimme. Ensimmäinen ultra olisi ollut vasta joskus viikolla 12 muistaakseni ja testin tein ehkä viikolla 5-6.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä negatiivista porukkaa :| No, aijon kumminkin tuoda asian ilmi ilman, että tungen kusisen tikun nenän eteen taikka soitan töihin.
Mulla neuvola ens viikolla, ja jos saan täältä ultra kuvan mukaan niin meinaan sen kanssa kertoa asiasta.Ap
Ei neuvolasta mitään ultrakuvia pöljä saa.
Aika perseestä pantata raskautta ekaan ultraan asti. Kyllä meillä heti kun testissä alkoi näkyä jotain nähtävää, niin huikkasin miehen katsomaan. Yhdessä sitten katsottiin myös parit varmistustestit, rv 6 mentiin yhdessä ekaan neuvolaan, rv 7 yhdessä varhaisultraan jne.
Kun yhteinen juttu raskaus vähänniinkun on.
Kyllä se raskausuutinen tulee kertoa ikimuistoisesti. Tuo lentokonejuttu on hyvä, siinä saa miehen työpaikankin porukka tietää, mistä on kyse. Samoin voi tilata 7 kpl kuumailmapalloja lentämään kodin yläpuolelle ja niissä olisi kyltit, joissa tekstinä vaikka "Piia pamahti paksuksi, onnea tuleva isä Riku". Lehti-ilmoitukset on hyvä vanha tapa, joka toimii näköispainoksissa myös netissä, mutta mikä estää ostamasta mainosaikaa televisiosta tai tekemästä kivaa musavideota aiheesta, sellaisen saa youtubeaikana levitykseenkin helposti. KIva tapa on ostaa vauvansänky ja laittaa se makuuhuoneeseen valmiiksi, miehen seksihalut kasvavat ihmeesti, kun röyhelöinen pinnasänky tuodaan vierelle. Eikä pidä unohtaa ylioppilaskunnan laulajia, heidät voi tilata vaikka sunnuntaiaamuksi laulamaan kotiovelle "Paljon onnea vaan tuleva isä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se raskaus itsessään sitten niin tylsä ilmoitusasia, että pitää keksiä joku tyyliin paraati sen ilmoittamiseen, jottei olisi tappavan tylsä?
.
Kyllä itselleni se raskaus oli niin "voi herranjumala!!" tyylinen fiilis (2,5v yritetty) ettei sen ilmoittamiseen tarvittu mitään jäyniä.
Kerroin itse ensin tietty tulevan isän vaimolle, draamaa riitti.
Me odotetaan lasta yhdessä ja siksi kerroin heti. Mies olisi loukkaantunut pimityksestä. Ehkä mies Ait kertoo ennen synnytystä että hän on jäkien kaa Levillä ryyppäämästä kun synnytät. ei tuollainen kuulu hyvään suhteeseen
No niin mammat. Eiköhän mennä ap:n miehen työpaikan ikkunan alle, yksi päräyttää trumpetilla fanfaarin huomion saamiseksi, yksi soittaa ysärimankasta herkkää musaa (🙌 tälleen pitämällä, tietty), pari mammaa tanssii, yksi laulaa ja lopuilla kyltit"ONNEA" "ET" "OLE" "TUHKAMUNA" "AKKASI" "ON" "PAKSUNA" "PS" "OLETHAN" " VARMASTI" "AINOA" "ISÄEHDOKAS?".
olisiko tarpeeksi ikimuistoinen, ap?
Kuinka moneen jääkaappiin sen ultrakuvan meinasit teipata? Kuinka monta isiehdokasta vauveliinille on? Siitä ultrakuvasta ei muuten sitten näy vauvan ihonväriä tai muitakaan etnisiä piirteitä, joten ehkä olisi kuitenkin paras pantata tietoa isiltä ihan siihen vauvan syntymään saakka ja tai siihen kun saat varmat isyystestit tehtyä.
Siis ajattelit pimittää raskauden mieheltä ettei olisi tylsää??? Tuo jos mikä aiheuttaa epäluottamusta. Itse suuttuisin todella jos joku tekisi vastaavasti.
Samoin outoa jos käy neuvolassa ilman että kertoo puolisolle raskaudesta. Ensimmäinen ultra on vasta joskus viikolla 12 eikä ekalla neuvolakäynnillä. Yleensä tulevat isät haluavat sinne mukaan.
Vein kusisen tikun aamulla miehen naaman eteen kun tämä vielä oli nukkumassa.