Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäpuoli ehdittiin jo tuomita rintojen puristelusta - tyttö perui puheensa hovioikeudessa

Vierailija
02.07.2016 |

11-vuotias ahvenanmaalaistyttö kertoi sosiaaliviranomaisille äitinsä uuden puolison nipistelleen ja puristelleen häntä rinnoista lähes päivittäin.

Sosiaalivirkailija lähetti tytön välittömästi poliisin puheille. Poliisi järjesti videohaastattelun, jossa tyttö toisti puheensa. Tytön mukaan tapaukset toistuivat, vaikka muut perheenjäsenet olivat asunnossa paikalla.

Tytön äiti ei olisi tapauksia nähnyt, koska hän oli esimerkiksi tietokonetta käyttäessään selin tyttöön ja avomieheensä.

Tytön mukaan hän olisi työntänyt tai yrittänyt työntää miehen kättä pois. Tämä oli kuitenkin selvästi häntä vahvempi. Niin ikään hän olisi käskenyt tätä lopettamaan, mutta yhtä turhin tuloksin.

Kuulustelussa kävi ilmi, että tyttö oli kertonut tapahtumista ensimmäiseksi biologiselle isälleen. Tämä ei kuitenkaan halunnut selvittää asioita enempää, vaan kehotti tytärtään kertomaan asian sosiaaliviranomaisille, minkä tyttö sitten teki.

Väitetyt vuosina 2011 ja 2012 sattuneet tapaukset päätyivät toissa vuoden marraskuussa Ahvenanmaan käräjäoikeuteen. 37-vuotias mies sai vastattavakseen syytteen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Hän sai niin ikään syytteet myös perheen muiden lapsien pahoinpitelyistä.

"Lähtöisin isältä"

Syytetty kiisti teot. Hänen mukaansa tytön puheet olivat lähtöisin tämän isältä, joka kävi väitettyjen tekojen aikaan huoltajuusoikeudenkäyntiä hänen puolisonsa kanssa. Biologinen isä halusi mustamaalata miehen, koska hänellä oli huoltajuusriita käynnissä lastensa äiti kohtaan.

Syytetyn mukaan toinen mahdollisuus on, että hän on saattanut leikkien yhteydessä joskus koskettaa tytön rintaa - ilman seksuaalista tarkoitusta. Kertoja ei ollut kuitenkaan niin monta kuin tyttö väitti.

Käräjäoikeus katsoi toisin. Oikeus piti tytön kertomusta on uskottavana. Oikeuden mukana vastaaja oli syyllistynyt hyväksikäyttöön syytteen mukaisesti..

Sitä vastoin pahoinpitelysyytteet oikeus hylkäsi. Lasten kertomukset eivät olleet johdonmukaisia, ja yksi lapsista esimerkiksi luuli videokuulusteluissa, että häntä kuullaan vanhempien huostaanottoriidan vuoksi.

37-vuotias sai vuoden ja kuukauden mittaisen ehdollisen vankeusrangaistuksen. Uhrilleen miehen tuli korvata tälle aiheuttamistaan korvauksista 2 000 euroa.

Muutti heti turvakotiin

Ahvenanmaalainen ei tyytynyt maakunnan käräjäoikeuden ratkaisuun vaan katsoi edelleen, että tytön biologinen isä olisi pannut jutun alulle omista syistään. Hän valitti tuomiosta Turun hovioikeuteen, joka järjesti uuden käsittelyn.

Uusi käsittely jäi lyhyeksi, sillä istunnossa väitetyn rikoksen uhri ilmoitti, että hän vetää vaatimuksensa pois eikä vastusta entisen isäpuolensa valitusta.

Nykyään teini-ikäisen tytön kannan kuultuaan myös Ahvenanmaan johtava maakuntasyyttäjä päätyi samaan lopputulokseen.

Hovioikeus katsoi, että syyte on hylätty. Päätöksellään hovioikeus vapautti 37-vuotiaan vankeusrangaistuksesta ja korvauksista.

Tyttö muutti äitinsä kodista turvakotiin heti poliisitutkinnan alussa. Hän on ilmoittanut, että viihtyy sijoituspaikassaan paremmin kuin kummankaan vanhempansa luona.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070121829501_uu.shtml

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bättre folk rellestää.

Vierailija
2/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten ihmisiä voidaan tuomita noin heppoisin perustein tässä maassa? Pelkkien väitteiden perusteella.

"Oikeus piti tytön kertomusta on uskottavana. Oikeuden mukana vastaaja oli syyllistynyt hyväksikäyttöön syytteen mukaisesti"  Eli siis kun joku vaan jotain väittää niin ihminen voidaan tuomita jos osaa tarpeeksi hyvin valehdella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälle kävi näin että isäpuoli ahdisteli ja kaverini meni kertomaan siitä ulkopuolisille. Tytön äiti sanoi kaikille että tyttö valehtelee ja nyhjää itse isäpuolessa kiinni vihjailevasti. Haukkui tytärtään h--si  julkisesti ja sanoi että tämän pitää muuttaa pois kotoa, kaverini pyörsi puheensa ja muutti isoäitinsä luokse. Minäkin näin tätä puristelua  ja syliin vetämistä ja tämä isäpuoli puheli rivoja minullekin ja muille tytöille.  Niinpaljon olen nähnyt muutenkin tätä äitien puolustelua isäpuolten tekemisistä etten ihan heti menisi kuitenkaan syyttelemään nuorta valehtelusta. 

Vierailija
4/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälle kävi näin että isäpuoli ahdisteli ja kaverini meni kertomaan siitä ulkopuolisille. Tytön äiti sanoi kaikille että tyttö valehtelee ja nyhjää itse isäpuolessa kiinni vihjailevasti. Haukkui tytärtään h--si  julkisesti ja sanoi että tämän pitää muuttaa pois kotoa, kaverini pyörsi puheensa ja muutti isoäitinsä luokse. Minäkin näin tätä puristelua  ja syliin vetämistä ja tämä isäpuoli puheli rivoja minullekin ja muille tytöille.  Niinpaljon olen nähnyt muutenkin tätä äitien puolustelua isäpuolten tekemisistä etten ihan heti menisi kuitenkaan syyttelemään nuorta valehtelusta. 

Helvetti itse heittäisin pihalle heti sellaisen äijän, joka mahdollisesti on käpälöinyt lastani.

Vierailija
5/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia jos on useita todistajia ja kerta toisensa jälkeen tuollaista selvästi tekee.

Vierailija
6/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kuitenkin on ollut pahasti pielessä jos 11 v asuu mieluummin sijoitettuna kuin kummankaan vanhempansa kanssa. Vai oliko tuo jonkinlainen kompromissiratkaisu häneltä kun vanhemmilla paha huoltajuusriita.

Vierailija
7/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonpuhuva tuo viimeinen lause että tyttö viihtyy sijoituksessa paremmin kuin kummallakaan vanhemmallaan. Pakkohan lapsia on näissä asioissa lähtökohtaisesti uskoa mutta silloin kun ei puhuta totta tilanne on vaikea. Jos joku syyllinen jää tuomitsematta uhri saa kuitenkin varmasti apua jos haluaa. Syyttömänä pedariksi tuomitun loppuelämä on pilalla.

Vierailija
8/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostettu hiljaiseksi. Onneksi ei enää kotona.

Vierailija
9/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonpuhuva tuo viimeinen lause että tyttö viihtyy sijoituksessa paremmin kuin kummallakaan vanhemmallaan. Pakkohan lapsia on näissä asioissa lähtökohtaisesti uskoa mutta silloin kun ei puhuta totta tilanne on vaikea. Jos joku syyllinen jää tuomitsematta uhri saa kuitenkin varmasti apua jos haluaa. Syyttömänä pedariksi tuomitun loppuelämä on pilalla.

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa syytön kunnes toisin todistetaan? Jonkun väite ei ole todiste.

Oikeudella tuolla ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
10/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten ihmisiä voidaan tuomita noin heppoisin perustein tässä maassa? Pelkkien väitteiden perusteella.

"Oikeus piti tytön kertomusta on uskottavana. Oikeuden mukana vastaaja oli syyllistynyt hyväksikäyttöön syytteen mukaisesti"  Eli siis kun joku vaan jotain väittää niin ihminen voidaan tuomita jos osaa tarpeeksi hyvin valehdella?

Erikoisinta on se että rikosasioissa todistustaakka on tuota luokkaa mutta riita-asioissa joudut todistamaan pienistäkin pienimmän asian 10 asiantuntijan voimin.

Toisessa on kyse rahasta ja toisessa siitä että joutuuko toinen vankilaan.

Vierailija
11/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti väitti, että ei ollut huomannut mitään, koska oli selin muihin - vai sittenkin niin, että äiti huomasi, mutta ei puuttunut? Ja teini pakotettiin pyörtämään puheensa, koska muuten kostettaisiin. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun uhri pyörtää puheensa uhkailun takia.

Harva on niin vahva kuin Anneli Auerin tytär, joka kaikesta valehtelijaksi syyttämisestä jne. huolimatta jaksaa pysyä totuudessa.

Vierailija
12/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti väitti, että ei ollut huomannut mitään, koska oli selin muihin - vai sittenkin niin, että äiti huomasi, mutta ei puuttunut? Ja teini pakotettiin pyörtämään puheensa, koska muuten kostettaisiin. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun uhri pyörtää puheensa uhkailun takia.

Harva on niin vahva kuin Anneli Auerin tytär, joka kaikesta valehtelijaksi syyttämisestä jne. huolimatta jaksaa pysyä totuudessa.

Eihän tuossa sanota että äiti väitti, tytär itse on ehkä kertonut noin kun on ihmetelty miksi äiti ei ollut nähnyt mitään.

Vierailija
13/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs 12v joutui isäpuolensa raiskaamaksi. Kertoi äidilleen, ei uskonut. Kertoi myös kavereidensa vanhemmille, jotka pesivät kätensä hommasta. Muistaakseni kertoi myös koulussa, mutta kukaan ei auttanut.

Sitten tappoi itsensä.

Vierailija
14/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia jos on useita todistajia ja kerta toisensa jälkeen tuollaista selvästi tekee.

Eipä kukaan kuule kysele kavereilta ja mitäs luulet että nuoret tytöt sanoo jos kysytään? Häpeä tapahtuneesta on sellainen että tulee  sanottua että en mää tiedä. En minäkään koskaan kehdannut omille vanhemmille sanoa että joku aikuinen on yrittänyt hiplata ja puhunut roiseja. Toinen juttu on se että Ikävä kyllä näitä äitejä jotka katsoo läpi sormien oman lapsen ahdistelua sen lapsen isäpuolen toimesta on paljon. Se mies menee omien lasten ohi ja useasti kuvitellaan et kyllä tuollainen varhaisteini on jo itse vastuussa siitä että antaako hiplata. Siinä tytöt sitten muuttaa kotoa niin nopsaan kun vaan voi ja kukaan ei jää kaipaamaan. Paitsi äiti voi kaivata pienemmille sisaruksille ilmaista hoitajaa. En voi sille vaan mitään että näitä juttuja lukiessa kimpoaa mieleen vuosien takaisia juttuja ja alkaa kiukuttamaan. 

Vierailija
15/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on hirveän mustasukkainen ja omistushaluinen. Ala-asteella hän sai bestiksiä itselleen kertomalla peetä muista tytöistä. Yläasteella homma jatkui niin että hän menetti valtaosan kavereistaan tuon pelinsä vuoksi.

Kun löysin miehen tyttö muuttui vielä kummallisemmaksi. Tyttö väitti hänen tehneen sitä ja tätä, oli mm kertonut tytön olevan lihava. Myöhemmin tyttö väitti että mies käy masturboimassa hänen sängyllään, tyttö oli löytänyt spermaa matoltaan.

Onneksi tyttö kiinnostui pojista. Hän onkin pompottanut poikia oikein urakalka. Whatsappissa hän keskustelee (aika intiimisti) kuuden pojan kanssa. Hän kilpailuttaa niitä.

Aika kädetön olen ollut näiden asioiden kanssa.

Vierailija
16/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tyttö on hirveän mustasukkainen ja omistushaluinen. Ala-asteella hän sai bestiksiä itselleen kertomalla peetä muista tytöistä. Yläasteella homma jatkui niin että hän menetti valtaosan kavereistaan tuon pelinsä vuoksi.

Kun löysin miehen tyttö muuttui vielä kummallisemmaksi. Tyttö väitti hänen tehneen sitä ja tätä, oli mm kertonut tytön olevan lihava. Myöhemmin tyttö väitti että mies käy masturboimassa hänen sängyllään, tyttö oli löytänyt spermaa matoltaan.

Onneksi tyttö kiinnostui pojista. Hän onkin pompottanut poikia oikein urakalka. Whatsappissa hän keskustelee (aika intiimisti) kuuden pojan kanssa. Hän kilpailuttaa niitä.

Mahdoit itse nautiskella, kun tytärtäsi ahdisteltiin. Ihme akka!

Vierailija
17/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdoit itse nautiskella, kun tytärtäsi ahdisteltiin. Ihme akka!

Et ehkä ymmärränyt. Tyttö väitti miehen tehneen kaikkea. Mies on tietysti syytön.

Tytöt oppivat nykyajan telkkariohjelmista tosi kauheaa manipulaatoita, vehkeilyä ja käärmeilyä, mm valehtelevat viettelijättäret.

Vierailija
18/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei ole äitiinsä tullut?

Vierailija
19/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaistä voi tapahtua jos olet ollut pitkään yh ja tyttösi on ainoana lapsena saanut kaiken huomion

Vierailija
20/33 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika rankalta. Vanhemmuustaitosi ovat totisesti olleet koetuksella. Nostan sinulle hattua siitä, että kykenet myöntämään, ettei tyttäresi ole mikään enkeli. Moni ei kykene myöntämään itselleen lapsiensa pahoja tekoja ("eihän meidän Pertti ketään voi kiusata..!" jne.), koska ajattelee, että enhän minä nyt olisi voinut kasvattaa niin ilkeää ihmistä. Toki lapsen käytökseen vaikuttaa paljon kasvatuskin, mutta synnynnäinen persoonallisuushäiriö voi napsahtaa kenen tahansa kohdalle. Sellaisen edessä on moni supermutsikin aika kädetön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi