Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada huijattua lääkäri antamaan isomman annoksen kipu/rauhoittavaa lääkettä leikkausta varten?

Vierailija
01.07.2016 |

Olen menossa silmäleikkaukseen joka kestää 1-2 tuntia ja olen pelosta kauhuissani. En kehtaa kitistä lääkärille kuinka aikuista naista näin kovasti pelottaa. Siksi ajattelin kokeilla tällaista: valehtelen lääkärille että painan 20 kg enemmän kuin painankaan, reilusti ylipainoisena se onnistuu helposti. Lääkeannoksethan lasketaan pituuden ja painon mukaan? Eli minulle tullaan antamaan vähän vahvempaa annosta kuin muuten annettaisiin?
Luuletteko että tuo juoni toimisi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö toimenpide unessa? Jos tehdään saatat tuolla taktiikalla päästä hengestäsi. Pyydä ihmeessä esilääkitys (rauhoittava).

Vierailija
2/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, ei sellaista lääkäriä ole, joka ei ole tietoinen,että potilaat pelkäävät leikkauksia. Sanot rohkeasti. Iällä ei ole mitään merkitystä, pelko on luontainen reaktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kertoisit lääkärille, että sinua pelottaa aivan vietävästi? Ei 20 kg painoerolla isompia lääkeannoksia saada, aikuisille annos on sama, lasten lääkeannoksissa katsotaan painoa. Itseänikin pelottaisi silmäleikkaukseen meno, enkä siksi ole mennyt likinäköisyyden korjausleikkaukseen. En yhtää tykkää, jos silmiini kosketaan, esim. silmälääkäri silmänpainetta mitattaessa. Jos joutuisin silmäleikkaukseen, en voisi mennä siihen kuin nukutettuna.

Vierailija
4/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö toimenpide unessa? Jos tehdään saatat tuolla taktiikalla päästä hengestäsi. Pyydä ihmeessä esilääkitys (rauhoittava).

En tiedä tehdäänkö leikkaus unessa, sitä ei ole vielä päätetty. Leikkaus on 11 pv.

Pitää pyytää esilääkitystä.

Ap

Vierailija
5/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin päivystyksessä leikkaus, niin anestesialääkäri ei uskonut painoani, ja jouduin kampeamaan vaa'alle, että hän näki, mitä painan. :D

Vierailija
6/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin hoitajalle etukäteen ja kertoisin peloistasi ja tunteistasi. Mulla oli tosi hyvä puhelinkeskustelu ennen leikkausta ja hoitajalle olisi voinut soittaa tarvittaessa uudelleenkin.

Mun jännitys otettiin hyvin huomioon ja kirurgi tuli käymään heräämöönkin alustavien jääleikkeen tulosten kanssa. Leikkaukseen oli varattu 'patalogin päivystys' ja oli tosi kiva saada heti alustavat tulokset vaikka lopullisia tuloksia saikin odottaa kaksi viikkoa. 

Vierailija
7/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa kertoisit lääkärille, että sinua pelottaa aivan vietävästi? Ei 20 kg painoerolla isompia lääkeannoksia saada, aikuisille annos on sama, lasten lääkeannoksissa katsotaan painoa. Itseänikin pelottaisi silmäleikkaukseen meno, enkä siksi ole mennyt likinäköisyyden korjausleikkaukseen. En yhtää tykkää, jos silmiini kosketaan, esim. silmälääkäri silmänpainetta mitattaessa. Jos joutuisin silmäleikkaukseen, en voisi mennä siihen kuin nukutettuna.

Anestesialääkkeisiin vaikuttaa paino aikuisellakin.

Vierailija
8/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, et pelottaa paljonkin, se on hyvin normaalia heille. Mitä sitä häpeämään! Hyvin luonnollista.

Siis menossa näköleikkaukseen vai kaihileikkaukseen?

Vierailija
9/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan, et pelottaa paljonkin, se on hyvin normaalia heille. Mitä sitä häpeämään! Hyvin luonnollista.

Siis menossa näköleikkaukseen vai kaihileikkaukseen?

Minulla on verkkokalvon irtauma.

Ap

Vierailija
10/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se annos on painon mukaan jo sellainen, että se riittää täysin viemään pelon... Tunnet vain onnellisuutta.

Vierailija
11/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kyllä punnittiin, kun en kilolleen tiennyt painoani, en yleensä mittile.

Vierailija
12/12 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin päivystyksessä leikkaus, niin anestesialääkäri ei uskonut painoani, ja jouduin kampeamaan vaa'alle, että hän näki, mitä painan. :D

Itse olen ihan terveyskeskuslääkäri, ja hyvin usein potilaat (DM, RR) ilmoittavat painonsa 10-15 kg alemmaksi, mitä se sitten punnituksessa paljastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi