Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarve paeta menneisyyttä?

Vierailija
01.07.2016 |

Mistä johtu tarve paeta menneisyyttä vaikka mitään pahaa ei ole tapahtunut? Olen vaihtanut nimeä, uraa, kaveripiiriä, asuinpaikkaa.... Joka kerta siis ajavana voimana on ollut sellainen voimakas tunne että nyt pitää aloittaa puhtaalta pöydältä. Koko sen hetkinen elämä, vaikka se olisi hyvää ja onnellista, niin tuntuu tunkkaiselta ja sosiaalinen piiriin jotenkin tulevaisuutta kahlitsevalta. Heti kun ihmiset tuntevat minut, niin tuntuu että en voi enää muuttua ja elämönpolkuni on sitten lukittu.

Eikä se kuitenkaan ole sellaista levottoman sielun oireilua, joka tykkää matkustaa ja elää kiertolaisena. En pidä matkustamisesta yhtään, enkä uusista paikoista. Haluan vain kauas pois kaikesta menneestä, ja kaikkien ihmisten tietoisuudesta jotka saattaisivat kadulla pysäyttää minut ja kysyä että mitä kuuluu. He muistavat menneisyyteni, jonka minä haluan kuopata ja unohtaa.

Mitä tämä on.... :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim eristäytyvä persoonallisuushäiriö.

Vierailija
2/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida juurikaan pitää itsestäsi? Saattaa olla, ettet edes tiedä kuka tai mikä olet, mutta siitä vähästä, mitä tiedät, et ainakaan pidä. Et halua olla sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tavoin minäkin kaihdan menneisyyttäni. Terapian kautta olen ymmärtänyt, että syynä häpeä perhetaustastani, omista epäonnistumisistani, sekä niiden tuloksena olevista luonteenpiirteistäni. Minun uudet alut eivät ole olleet niin perustavanlaatuisia kuin ap:lla, mutta ainakin ympäristö ja ihmiset ovat vaihtuneet muutamaan otteeseen. Hetken ajan se helpottaa ja tunnen voivani olla parempi ihminen, kun kukaan ympärilläni ei tiedä millainen olin ennen. Pian kuitenkin palaan entisiin toimintamalleihini ja haluaisin taas muutosta, mutta itseään ei nähtävästi pääse pakoon.

Vierailija
4/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim eristäytyvä persoonallisuushäiriö.

Ai onko tällainenkin diagnoosi?

Vierailija
5/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tavoin minäkin kaihdan menneisyyttäni. Terapian kautta olen ymmärtänyt, että syynä häpeä perhetaustastani, omista epäonnistumisistani, sekä niiden tuloksena olevista luonteenpiirteistäni. Minun uudet alut eivät ole olleet niin perustavanlaatuisia kuin ap:lla, mutta ainakin ympäristö ja ihmiset ovat vaihtuneet muutamaan otteeseen. Hetken ajan se helpottaa ja tunnen voivani olla parempi ihminen, kun kukaan ympärilläni ei tiedä millainen olin ennen. Pian kuitenkin palaan entisiin toimintamalleihini ja haluaisin taas muutosta, mutta itseään ei nähtävästi pääse pakoon.

Kuulostaa järkeenkäyvältä. Tuo mitä kirjoitit, että hetken aikaa helpottaa kun kukaan ei tiedä millainen on ollut ennen, on niin totta. Ap

Vierailija
6/6 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä menneisyyttään voi yrittää paeta, mutta ikävä kyllä se jossakin vaiheessa tavoittaa sinut kuitenkin. Minäkin kuvittelin tosissani, ettei menneisyyteni vaikuta nykyisyyteeni, mutta toisin kävi. Pakko oli lopulta myöntää, että osaltaan menneisyys on muovannut minut sellaiseksi ihmiseksi kuin nyt olen. Nyt elän jo ihan sovussa menneisyyteni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän