Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heidi Sohlberg sairastui rintasyöpään

Vierailija
01.07.2016 |

Hirveä uutinen. Juuri keväällä lehdessä mietti mennäkö rintojen poistoon.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vain hyvä että syövästä tehdään normaali arkipäiväinen asia. Syövät yleistyvät niin lujaa tahtia että tulevaisuudessa jo joka toinen saa syövän. Hyssyttely ja piilottelu on naurettavaa.

Vierailija
22/37 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ottaa omansa, paha saa palkkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohturuno kirjoitti:

Syöpä ottaa omansa, paha saa palkkansa.

Ja mitähän tämäkin tarkoittaa? Pahat ihmiset saavat syövän? Olet kammottava ihminen.

Vierailija
24/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän kertoisi jotain negatiivistakin hoidosta, olisi kohtalotovereille enemmän apua.

Suunnattomasti ärsyttää instrassa tuo hänen mainostamisensa. 'Tekee syövällä rahaa', eli mainostaa kaikkea nimeltä missä käy/kuka on hyvä hoitaan mitäkin..

Itse olen säästynyt (ainakin vielä!!) , mutta tunnen kyllä useamman sairastuneen.

Kyllä he tuntevat itsensä huonoiksi oksentelun, särkyjen jms...kun ei olekaan niin positiivinen kuin Heidi, joka jaksaa juosta riennosta seuraavaan. Toisilla se on TOSI rankaa, ja vertaistuki olisi sitä, ettei tarvitsisi tuntea huonoa omaatuntoa kun ei olekaan hyvä sairastaja kuin Heidi :(

Vierailija
25/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua näitä marttyyrinaisia, jotka aina hakeutuvat julkisuuteen syöpiensä kanssa. OK shit happens mutta ei mua kiinnosta julkkisten saati tavisten "taistelut" sairauksia vastaan. Tulee niljakas olo ja tuntuu, että siinä taas kerätään sympatiaa ja ilmaista mainosta.

Vierailija
26/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli Heidi tv:ssä, Huomenta Suomessa, "Heidi selätti syövän!"

Kehuskeli siinä taas itseään, kun muilla yleensä kestää hoidot ja niistä toipuminen noin vuoden niin hän on jo energiaa täynnä puolen vuoden päästä. Juu, ei saanut sädehoitoja. Miten se osaakin ärsyttää niin paljon.

t. myös rintasyöpää sairastava

Vierailija
27/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehuskeli siinä taas itseään, kun muilla yleensä kestää hoidot ja niistä toipuminen noin vuoden niin hän on jo energiaa täynnä puolen vuoden päästä. Juu, ei saanut sädehoitoja. Miten se osaakin ärsyttää niin paljon.

Oisko joku defenssi?

Vierailija
28/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiani. Mulla ei ole edes syöpää ja silti ärsyttää. Ei nää narsistiset ihmiset ymmärrä omaan napaan tuijottelultaan mitään...

Vierailija
29/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko enemmän sitä että haluaa kertoa että syöpä ei ole aina mikään kamalan raskas juttu, jos havaitaan ajoissa, saa nopeasti hoidot jne.

Esim. itselläni myös tilanne että syövän vuoksi olen ollut sairauslomalla vain 2 viikkoa. Siksi kaikki surkuttelut tuntuu välillä vähän hassulta. Nivelreumani on ollut mulle kaikin tavoin pahempi sairaus kuin tuo syöpä.

Vierailija
30/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, jolla syöpä ollut kahdesti, on myös todella ärsyyntynyt Heidin "syövän keulakuvana" toimimiselle. Heidin hoidot eivät todellakaan ole siitä rankimmasta päästä, mitään todellista kuolemanriskiä esim äkilliseen infektioon ei käsittääkseni ole hänellä ollut. Moni syöpää sairastava on niim huonokuntoinen, että sairastuneen oma jaksaminen on niin äärirajoilla, että toisinaan tuntee itsensä kuolleeksi, kuin olevansa rajalla. Toipuminen vie parikin vuotta. Tuntuu, että syöpä on vain ollut Heidille tapa päästä julkisuuteen taas, kun takavuosien misseys ei enää kantanut.

Vierailija
31/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyövästä tietämättömiä siis edelleen löytyy? Uskomatonta mutta ilmeisesti totta. Mielestäni kouluterveydenhoitajien pitäisi valistaa kahdeksasluokkalaisten isossa terveystarkastuksessa perusasiat gynegologisista tarkastuksista ja sairauksista aikuisiällä. He tapaavat viimeistä kertaa koko ikäluokan. Rintojen tarkistaminen pitäää olla itsestäänselvää mitä vanhempi nainen on samoin gynellä käynti säännöllisesti. En käsitä ihmisten syyllistämistä turhista lääkärikäynneistä. Sitä varten lekurit vetää isoa palkkaa, gynelle pääsee vain yksityiselle, että tarkastuksia tehdään. Onneksi itsellä ei ole vielä löytynyt mitään ja olen keski-iässä eli jos löytyisi, niin olen juuri siinä iässä.

Vierailija
32/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintasyövästä tietämättömiä siis edelleen löytyy? Uskomatonta mutta ilmeisesti totta. Mielestäni kouluterveydenhoitajien pitäisi valistaa kahdeksasluokkalaisten isossa terveystarkastuksessa perusasiat gynegologisista tarkastuksista ja sairauksista aikuisiällä. He tapaavat viimeistä kertaa koko ikäluokan. Rintojen tarkistaminen pitäää olla itsestäänselvää mitä vanhempi nainen on samoin gynellä käynti säännöllisesti. En käsitä ihmisten syyllistämistä turhista lääkärikäynneistä. Sitä varten lekurit vetää isoa palkkaa, gynelle pääsee vain yksityiselle, että tarkastuksia tehdään. Onneksi itsellä ei ole vielä löytynyt mitään ja olen keski-iässä eli jos löytyisi, niin olen juuri siinä iässä.

Kyllä gynelle pääsee myös julkiselle puolelle, jos on aihetta.

Vierailija
33/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän jo anteeksi etukäteen että sanon näin, mutta yritä keskittyä positiivisiin asioihin. Se auttaa omaa toipumistasi parhaiten.

T. Rintasyöpää sairastavan lapsi

Vierailija
34/37 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyseinen kirjoittaja mutta jos syöpä on levinnyt ei ole mitään merkitystä sillä kuinka positiivinen potilas on.

Vierailija
35/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat

Heidi on käynyt 8 vuotistarkastuksessa syöpäpoliklinikalla.

Yleensä kontrollitarkastukset tehdään  sillä poliklinikalla, joka on potilaan lähettänyt syöpäpolille hoitoihin. 

Vierailija
36/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näin 8 vuoden jälkeen ei enää tarvitsisi mainostaa tätä asiaa

Vierailija
37/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näin 8 vuoden jälkeen ei enää tarvitsisi mainostaa tätä asiaa

Itse syövän läpikäyneenä ja 6 vuotta oireettomana  oltuani ymmärrän mikä arvo monille sille tielle astuneille on se, että joku jo kaiken läpi käynyt kertoo että selvitä voi, ja toivoa on.

Jotenki roteskiolle tuntuu että tästäkin asiasta voidaan ollakatkeria, jos ei suorastaan kateellisia. 

Kaikkiaan Suomessa sairastuu rintasyöpään keskimäärin 5000 naista vuodessa.  Oletko varma ette ole yksi heistä?

Ehkää sitten ymmärrät jotain.