Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen näkeminen -> trauma?

Vierailija
01.07.2016 |

Ajattelin katsoa youtubesta synnytyksen. Kannattaako? Traumatisoidunko loppuiäksi?
t. mies

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun mies traumatisoituu nähdessään, mistä ja miten on itsekin tullut. Tämä selittää, miksi miehet ovat niin käsittämättömiä. Pitäisi kaikille miehille tarjota valtion piikkiin synnytystraumaterapiaa koko iäksi.

Vierailija
22/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne kätilöt vaan sankareita, ei voi ku ihailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit mahdollisesta traumatisoitumisesta seuraavan noin niin kuin käytännössä? Ennemmin kai se synnytys traumatisoi synnyttäjän kuin sitä katsovan. T. Ap:tä nuoreksi epäillyt

Vierailija
24/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne kätilöt vaan sankareita, ei voi ku ihailla.

Ja kaikki synnyttäneet naiset!

Vierailija
25/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän kätilöt pärjää, mahtavat olla aika traumatisoituneita.

Ei, vaan desinsitisoituneita. Eihän kirurgejakaan ällötä joku murtunut kallo, josta tulee älyttömästi verta ja aivot on näkyvissä, vaikka monille asiaan tottumattomille näky on aika vastenmielinen.

Vierailija
26/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka miehelle tulisi trauma? Ei sun tartte tehdä sitä. Ja vaikka naisesi joskus synnyttäisi, ei sun tartte siellä jalkopäässä olla katselemassa.

Vierailija
27/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta kun mies traumatisoituu nähdessään, mistä ja miten on itsekin tullut. Tämä selittää, miksi miehet ovat niin käsittämättömiä. Pitäisi kaikille miehille tarjota valtion piikkiin synnytystraumaterapiaa koko iäksi.

Itseasiassa evoluution myötä on juuri sen takia kehittynyt ns. varhaisiän amnesia, että kukaan ei olisi harrastanut ikinä seksiä, jos muistaisi minkä näköistä syntyminen oli.

Vierailija
28/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä vaikka miehelle tulisi trauma? Ei sun tartte tehdä sitä. Ja vaikka naisesi joskus synnyttäisi, ei sun tartte siellä jalkopäässä olla katselemassa.

Juu tiedän ettei tartte olla :) Kiinnosti vain nähdä miltä syntymä näyttää kätilön silmin, eikä se nyt kovin hurjalta näyttänyt. Hieman nestettä/limaa, venynyt aukko, pimpistä roikkuvia no ainakin napanuora ja jotain muutakin. Noilla videoilla mitä katsoin ei tullut sitä kuuluisaa paskaa.

t. mies (ap)

Vierailija
29/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme oon synnyttäny ja viimeisestä jäi miehelle hiukan traumoja. Kaikki ei sujunu ihan niin kuin hyvin kuin aikaisemmat ja mies on sanonut että oli niin helvettiä olla siinä vieressä avuttomana eikä pysty mitään tekemään.

Vierailija
30/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit mahdollisesta traumatisoitumisesta seuraavan noin niin kuin käytännössä? Ennemmin kai se synnytys traumatisoi synnyttäjän kuin sitä katsovan. T. Ap:tä nuoreksi epäillyt

Mietin vain onko se niin ällöttävää nähdä kaikki siihen liittyvä, ei ollut.

En tiedä haluaako moni synnyttäjä, että hänen puolisonsa näkee vaginan siinä tilassa missä se on synnytyksen aikana ja tosiaan kaikki ne eritteet mitä siihen liittyy. Ainakin mitä täältä lukenut niin moni on aika herkillä pimppinsä suhteen synnyttämisen jälkeen.

t. mies

Vierailija
31/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ot, mutta meillä yläasteella opettaja laittoi katsomaan synnytysvideon. Minulle ainakin jäi traumat, olen muutenkin herkkä kaikelle verelle ja suolenpätkille. En tainnut sinä päivänä saada edes syötyä.

Juteltiin tästä kerran yksissä babyshowerjuhlissa. Luulin että tuo synnytysvideo on kuulunut yläasteen opetusohjelmaan ja kaikki ovat sellaisen siis edes kerran nähneet. Kävi ilmi että olin ainoa. Ja ainoa jolla ei ole minkään laista vauvakuumetta tai kiinnostusta lapsiin. Ilmeisen hyvä ehkäisykeino ainakin ;D

Vierailija
32/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli esikoisemme synnytyksen ajan yläpäässä mun pyynnöstä, nykyisen kanssa pyysin myös ettei hän näkisi alapäätäni että pysyttelisi siellä ylhäällä pitämässä mua kädestä, mutta synnytys etenikin niin vauhdilla että mies joutui lopulta toimimaan kätilönä :D ehti painaa hälytysnappia ja ottamaan kopin, kätilö tuli naureskellen huoneeseen että jaahas, hänen työ tulikin jo tehtyä. Ei jäänyt miehelle traumoja, päinvastoin oli kuulemma mahtava olo kun sai olla ihan oikeasti avuksi ja olla eka, joka näki vauvamme :)

Vierailija
33/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä oli esikoisemme synnytyksen ajan yläpäässä mun pyynnöstä, nykyisen kanssa pyysin myös ettei hän näkisi alapäätäni että pysyttelisi siellä ylhäällä pitämässä mua kädestä, mutta synnytys etenikin niin vauhdilla että mies joutui lopulta toimimaan kätilönä :D ehti painaa hälytysnappia ja ottamaan kopin, kätilö tuli naureskellen huoneeseen että jaahas, hänen työ tulikin jo tehtyä. Ei jäänyt miehelle traumoja, päinvastoin oli kuulemma mahtava olo kun sai olla ihan oikeasti avuksi ja olla eka, joka näki vauvamme :)

Ihana. Voi ne vauvat joskus tulla nopeestikin

Vierailija
34/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain onko se niin ällöttävää nähdä kaikki siihen liittyvä, ei ollut.

En tiedä haluaako moni synnyttäjä, että hänen puolisonsa näkee vaginan siinä tilassa missä se on synnytyksen aikana ja tosiaan kaikki ne eritteet mitä siihen liittyy. Ainakin mitä täältä lukenut niin moni on aika herkillä pimppinsä suhteen synnyttämisen jälkeen.

t. mies

No näin synnyttäneenä ja naispuolisena ihmisenä voin sanoo että suurimmalle osalle aikuisista naisista on oikeesti se ja sama näkeekö puoliso pimpin synnytyksessä. Siinä on vähän muutakin ajateltavaa :D

Erikseen tietty jotku teinilissut, jotka varmaan pelkää et niiden ihkut jonnepoikkikset voi vaik hylätä jos näkee jotain ällööööö.

Vierailija
35/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on videoissa erilaista. Siis pahempaa.

Olen nähnyt ah koulutuksessa monta synnytystä. Kokemus oli kyllä hieno. Siinä on jotenkin sellainen erityinen tunnelma. En itse siellä muuta tehnyt kuin tuin äitiä.

Itse olen synnyttänyt kaksi kertaa. Ei siitäkään traumoja tai mitään vaurioita. Vaikka kova homma olikin

Ah on sh

Vierailija
36/36 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi lasta synnyttänyt ja synnytykset menneet hyvin, mutta nuo videot tekee pahaa, en pysty katsomaan. Mies oli kuulemma esikoisen synnytyksessä katsonut pään tulemisen ulos eikä traumatisoitunut (ainakaan mitään merkkejä siitä ei ole ollut 8 vuoteen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi