Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin vain olla tekemättä mitään lomalla

Vierailija
01.07.2016 |

Mietin mikä on vikana kun väsyttävän vuoden jälkeen en jaksaisi lähteä edes mökille.

Haluaisin vain olla yksin, rauhassa ja hiljaisuudessa ja olla tekemättä yhtään mitään. Ettei tarvitsisi edes puhua kenenkään kanssa.

Ei yhtään aikataulua, hoidettavaa asiaa, mitään sovittua, ei yksinkertaisesti mitään.

Loikoilisin vain sängyssä puhumatta kenellekään, nukkuisin ja ehkä lueskelisin kirjoja. Parin viikon kuluttua saattaisi huvittaa kevyt kävelyreissu. Ehkä vähän siivoilua.

Tämä on oikeasti unelmani juuri nyt.

Onko tämä todella outoa? Pitäisikö minun olla huolissani?

Asiallisia vastauksia kiitos. ...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mitä huolestumista tuossa on? Mun lempparitapa viettää koko kesäloma on laittaa kaihtimet kiinni, varata ruokaa ja juomaa kaapit täyteen ja sitten se on netflix & chill ja välillä vähän nettiä monta viikkoa putkeen.

Vierailija
2/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin juhannuksena samalla mielellä, mutta parin päivän jälkeen jo harmitti, ettei lähdetty minnekään, olis päässyt uusiin maisemiin. Paremmin se irtiotto niin onnistuu. Tänään alkaa loma ja kotiviikonlopun jälkeen lähdetään mökille. En enää halua lähteä heti ekana lomapäivänä, tulee liian kiire pakkaamisessa yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla mä vietän lomani. Tänään lupasin lähteä kavereitten kans terassille, mikä ahdistaa... Haluan vaan olla yksin kotona.

Vierailija
4/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että loma on todella tarpeen. Ainakaan perheellinen ei valitettavasti ole edes lomalla vapaa velvollisuuksista, vaikka kuinka mieli tekisi. Lisäksi on muita sisäisiä ja ulkoisia odotuksia siitä miten lomaa tulee viettää. Toivottavasti pääset tässä suhteessa helpolla.

Vierailija
5/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ja voihan se olla että muutaman päivän päästä huvittaa jo tehdäkin jotain kun on saanut levättyä. Mutta eikös loma nimenomaan ole rentoutumista varten, ei tarvitse tehdä mitään mikä ei ole välttämättömän pakollista,

Vierailija
6/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Sitä vain ihmettelin omalla kohdallani, että kun asun Helsingissä niin maalle pääsy, saunominen ja järvessä uiminen on aina niin taivaallista ja elvyttävää.

Ihmettelin että miten voin haluta mieluummin maata puhumatta omassa sängyssä sisällä. Se kuulostaa jotenkin niin ongelmaiselta vaikka en ole masentunut, vain valtavan väsynyt.

Vierailija
7/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet saanut olla tarpeeksi itseksesi ja rauhassa, alat automaattisesti kaivata enemmän säpinää elämääsi. Kannattaa kuunnella itseään!

Minunkin suurin lomatoiveeni on nyt vaan olla kotona ja kunnostaa paikkoja. Osa ystävistä ja tuttavista sen sijaan voivottelee, että voi enkö nyt jotenkin pääsisi jollekin matkalle. Rasittavaa. 

Vierailija
8/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos tosiaan vastauksista! Ihanaa, että vaikuttaa ymmärrettävältä, se jo rauhoittaa :-)

Vierailija
9/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin mäkin haluan viettää lomani. Aina, joka vuosi. Enkä pidä sitä mitenkään ongelmana. Töissä on niin hektistä, paljon ihmisiä, paljon tapaamisia, paljon reissuja.

Lomalla haluan kuunnella hiljaisuutta, lukea miljoona kirjaa, olla yksikseni vain omien ajatusteni kanssa. Tämä onnistuu parhaiten kotona. (Ja onnistuu tietysti siksi, että olen yksineläjä.)

Vierailija
10/11 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa tietää, että muilla on samanlaisina fiiliksiä ja toiveita. Tuntuu joskus, että ihmiset ovat niin ultraenergisiä lomalla, matkaavat sinne ja tänne ....

Vierailija
11/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään huono idea. Haluaisin myös tehdä noin mahdollisimman pian. Vuosi taukoa oravanpyörästä antaen aikaa vain itselle. Lukisin kirjoja, urheilisin, istuisin illat kalassa. Se on unelma tällä hetkellä. Kumpa voisi.