parhaat köyhäilyvinkit!
Ollaan peruuntuneiden asuntokauppojen vuoksi kahden kodin loukussa ja k*sessa. Nyt tartteisi parhaat säästö ja köyhäilyvinkit että selvittäisiin edes tästä kuusta!
Kommentit (37)
Koitetaan löytää siihen vuokralaisia. Otetaan vuokranvälittäjään maanantaina yhteyttä. En vaan tiedä millä sen huvin maksaa...
Laadi viikon ruokalista ja sen mukainen ostoslista.
Vaikea ajatella mistä joku toinen voisi säästää. Itselläni ruokahävikki ja kaupasta ostetut herkut on turha rahareikä. Ei silläkään hirveästi säästä. Ei vaan osta mitään. Kaikki mitkä ei ole pakko ostaa, jättää myöhemmäksi hankinnoiksi. Nyt on hyvä aika myydä huonekaluja pois, jos on jossain vaiheessa tarkoitus ostaa uuteen asuntoon uusia. Lasten huoneetkin voi olla aika riisuttuina vähän aikaa.
Paras köyhäilyvinkki teidän tilanteessanne on se, että ette palkkaa mitään vuokravälittäjää! Nyt vain Tori.fihin ilmoitus ja tulostat netistä vuokrasopimuspohjan, kun löytyy vuokralainen. Ei siihen muuta vaadita. Verotoimistoon soittakaa ja kysykää, mikä lomake pitää täyttää ensi vuonna tämän vuoden vuokratuloista. Ei se homma muuta vaadi. Vuokralaisen luottotietojen tarkistaminen maksaa 35 euroa, mutta eihän sitä ole pakko tehdä, jos tuntuu, että on luotettava tyyppi.
Tee isoja ruokamääriä pakasta ylimäärä , hyödynnä muutenkin pakastimen sisältö. Osta tarjouksista säilyvää .
Kiitos vinkeistä! Olen jo ahkerasti vuokrailmoituksia laitellut. Kaikki ylimääräinen on jo myyty -koska piti olla varmat talokaupat... Seuraavaksi kahdeksi viikoksi kokonaisvarat 300€. Kaikki säästöt jo käytetty.
Satokausi etuajassa tänä vuonna. Fillari esiin ja lähimetsiin retkelle mustikkaan perheen kanssa. Niistä teet piirakkaa, vispipuuroa, pikahilloa ja lettuja.
Ulosottovirastolla saa käydä katsomassa kenestä vain todistuksen jossa näkee onko 2 vuoden aikana ollut asioita ulosotossa. Eli ilmaiseksi saa käydä katsomassa kun ei ota todistusta mukaan, jos ottaa mukaansa tai tulostaa netistä niin maksaa hieman.
Ilmeisesti myös luottotietohaku.fi saa nykyään luottotieto-otteen 9,90 eurolla.
Kahden asunnon jumissa ei taida itse tehdyt hillot juuri tilannetta helpottaa.
peeaa kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Olen jo ahkerasti vuokrailmoituksia laitellut. Kaikki ylimääräinen on jo myyty -koska piti olla varmat talokaupat... Seuraavaksi kahdeksi viikoksi kokonaisvarat 300€. Kaikki säästöt jo käytetty.
300 kuulostaa paljolta
No tarkasta ainakin ne luottotiedot vaikka se maksaakin mikäli vuokralainen löytyy! Leivo itse leivät ja tee ruokia isot määrät kerralla. Liikkukaa pyörillä/kävellen. Jos ajoneuvoja laittakaa seisontaan mikäli ei pakollisia ajoja tai jopa myykää/vaihtakaa halvempaan.
1. Irtisanoudu töistä
2. Älä ilmoittaudu työttömäksi
3. Nyt voitkin alkaa köyhäillä
300 euroa kahdeksi viikoksi, köyhäilyvinkit:
- jättäkää ravintolassa syömiset pois
- älkää menkö myöskään baariin tilaamaan ravintolahintaista alkoholia
- älkää menkö huvipuistoihin, kylpylöihin tai leffaan koko perheellä
- käyttäkää viime vuoden kesävaatteita
- ulkomaan matkatkin voi hankkia vasta, kun kahden asunnon loukusta on selvitty
- Stockmannien ja muiden meikkiosastot kannattaa kiertää kaukaa, ylipäänsä muut kaupat kuin ruokakaupat
Mutta ihan normaalisti voitte elää, tavallista juurespainotteista suomalaista kotiruokaa syöden ja yhdessä ulkoilusta nauttia, jopa ruokakaupan pakastealtaalla voitte käydä ostamassa jätskit kesäpäiväksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Kahden asunnon jumissa ei taida itse tehdyt hillot juuri tilannetta helpottaa.
Ei niin, mutta ajatus ap:sta tekemässä hilloja raaoista mustikoista hihhihhihhiii
Perjantai kirjoitti:
Ulosottovirastolla saa käydä katsomassa kenestä vain todistuksen jossa näkee onko 2 vuoden aikana ollut asioita ulosotossa. Eli ilmaiseksi saa käydä katsomassa kun ei ota todistusta mukaan, jos ottaa mukaansa tai tulostaa netistä niin maksaa hieman.
Ilmeisesti myös luottotietohaku.fi saa nykyään luottotieto-otteen 9,90 eurolla.
Vuokralaiselta voi myös vaatia takuuvuokran ja laajimman koti-/vastuuvakuutuksen ja mitä niitä kaikkia vuokranantajat nykyään vaativatkaan. Itse en tiedä asiasta, koska omasta vuokralla asumisesta on niin kauan. Kiinnostaisi itse asiassa tietää, mitä vakuutuksia vaaditaan. Sori meni ot:ksi, mutta oikeasti kiinnostaa.
Pakastinta syödään parhaillaan tyhjäksi ja kaikki mahdollinen ylimääräinen (lehtitilaukset, eläkesäästäminen ym) laitettu tauolle. Toivottavasti tilanne selviää pian. Ps. Kyllä hilloaminen onnistuu. :)
Aamupalaksi aina puuroa (ja pian niitä mustikoita), etsi netistä halpoja ruokia (linssejä, papuja...).
Nettiliittymää kotona ei välttämättä tarvi, jos on netti kännyssä.
Extremenä vuokraatte molemmat asunnot kesäksi ja asutte itse teltassa.
En kyllä säästäisi luottotietojen tarkistamisessa "jos tuntuu luotettavalta". Voi tulla niin kallis vuokralainen, ettei ihan marjankeruulla kompensoi.
Vuokratkaa se toinen