Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekundäärinen lapsettomuus ja paino

Vierailija
01.07.2016 |

Mietin, että voiko tämä kun toista ei kuulu, johtua pelkästä painosta. En siis ole vielä ylipainoinen, vaan normaalipainon ylärajalla. Olin esikoisen saadessani 8-10kg kevyempi. Eli painoin n. 53-55kg ja nyt painan n. 63kg. Pituuta on 162cm.

Tarkoituksena siis on muutenkin tiputtaa painoa. Kilot eivät ole raskausajalta vaan tulleet hoitovapaan jälkeen kun on ollut todella epäsäännöllinen työrytmi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi. Järki käteen nyt.

Vierailija
2/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi. tarkistuta verensokeri. oletko lihonut vyötäröltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi. tarkistuta verensokeri. oletko lihonut vyötäröltä?

Olen, mutta myös reisistä ja lantiolta.

Vierailija
4/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ethän sinä ole ylipainoinen. Se, ettei kroppa miellytä silmää tai jos reitesi ovat aiempaa paksummat, ei liity mitenkään hedelmällisyyteesi niin kauan, kun ollaan normaalipainon puolella.

Vierailija
5/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriaineenvaihdunta voi olla häiriintynyt vaikka bmi ois normaali erityisesti jos liikaa fläsää vyötäröllä

Vierailija
6/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus lukenut, että painon pudotus tai se nousu parilla kilolla saattaa edesauttaa raskaaksi tulemista. Tulee joku piikki hormonitoimintaan. Se ei siis tarkoita sitä, että sulla olisi painoa liikaa raskaaksi tulon kannalta (pitää ollan nimittäin jo merkittävästi ylipainoa, että siitä on haittaa).

Vierailija
7/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi. Olet normaalipainoinen. Jos painaisit 90-100 kg niin sanoisin, että voisi johtua painostakin. 

T. alipainoinen sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivä (tosin ihan yhtä alipainoinen olin kun ensimmäisen ja ainoan lapsemme sain)

Vierailija
8/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi. Olet normaalipainoinen. Jos painaisit 90-100 kg niin sanoisin, että voisi johtua painostakin. 

T. alipainoinen sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivä (tosin ihan yhtä alipainoinen olin kun ensimmäisen ja ainoan lapsemme sain)

Alipaino voi kyllä pienentää raskaaksi tulemisen todennäköisyyttä, mutta sen varmaan tiesitkin.

Vierailija
9/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus lukenut, että painon pudotus tai se nousu parilla kilolla saattaa edesauttaa raskaaksi tulemista. Tulee joku piikki hormonitoimintaan. Se ei siis tarkoita sitä, että sulla olisi painoa liikaa raskaaksi tulon kannalta (pitää ollan nimittäin jo merkittävästi ylipainoa, että siitä on haittaa).

Kiitos tämmöisestä en tiennytkään.

Kiitos myös muille. Kysyinkin siksi, että mietin vain voiko painon nousu sotkea hormoneja..

Vierailija
10/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myös muille. Kysyinkin siksi, että mietin vain voiko painon nousu sotkea hormoneja..

Yleensä ongelmat alkavat jos BMI on yli 50. Silloinkin voi tulla raskaaksi, mutta heikommin kuin verrokkina olevat normaalipainoiset ja raskaus olisi vaarallisempaa.

Vierailija
11/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ongelmat alkavat jos BMI on yli 50. Silloinkin voi tulla raskaaksi, mutta heikommin kuin verrokkina olevat normaalipainoiset ja raskaus olisi vaarallisempaa.

Okei, hyvä tietää tämä, ainakin nyt tämän asian suhteen siis voi huokaista :)

Vierailija
12/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jonkin verran lapsettomuusasioihin perehtyneen maallikon näkökulmasta ei vaikuta todennäköiseltä, että painosi olisi ratkaiseva tekijä. Kauanko olette yrittäneet toista ja tiedätkö, ovuloitko todennäköisesti?

Vierailija
13/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin jonkin verran lapsettomuusasioihin perehtyneen maallikon näkökulmasta ei vaikuta todennäköiseltä, että painosi olisi ratkaiseva tekijä. Kauanko olette yrittäneet toista ja tiedätkö, ovuloitko todennäköisesti?

Ovistestien mukaan ovuloin. Viime heinäkuussa jätettii. Ehkäisy pois meiningillä tulee jos on tullakseen. Tammikuussa alettiin sitten ihan tosissaan yrittämään, kerran tärppäsikin, mutta meni melkein heti alkuun kesken.

Vierailija
14/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritetään kolmatta. Vuoden yritetty tuloksetta. Mulla myös paino noussut.. Ennen painoin 58kg. Nyt painan noin 62,5kg jos en syö yhtään herkkuja ja lasken kalorit. Heti jos vähänkään höllään niin alkaa paino nousta entisestään... Musta tuntuu että mulla kaikki on kertynyt vyötärölle mikä on mulle tosi epätavallista, yleensä mulla keryy kaikki reisiin ja takapuoleen.. Ovulaatiotestien mukaan ovuloin kyllä. Lopetin epillerit viime kesänä ja kierto on jäänyt vähän epäsäännölliseksi.. aivan outo tilanne meille kun eka ja toka lapsi tuli heti ku jätettiin ehkäisy ja nyt ei millään...

Vierailija
15/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vika olla miehessäkin, jos nainen kuitenkin ovuloi eikä vain tärppää. Kyllä sperman laatukin vaihtelee/heikkenee. Lisäksi kummankin osapuolen vanheneminen heikentää tuloksia. Siksi esimerkiksi nro 14 saattaa kolmannen lapsen saanti olla vaikeampaa kuin aiempien vaikkei keski-ikäisiä vielä olisikaan.

Vierailija
16/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko hedelmällisyyden olla heikentynyt jo 30-vuotiaana? Monihan hankkii vasta ensimmäisen lapsen sen ikäisenä...

Vierailija
17/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko hedelmällisyyden olla heikentynyt jo 30-vuotiaana? Monihan hankkii vasta ensimmäisen lapsen sen ikäisenä...

Meillä ikää 26 ja 25. Löydettiin netistä jotkut kotitesti jolla voi mitata spermanlaatua. Onkohan luotettavia?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi