tänään on lasten toiveruoka-päivä, halusivat valmis pyttipannua
minusta se on karmeaa ja syönkin itse suosiolla eilisen kanakeiton jämät :D mutta lapset nauttikoot
Kommentit (78)
Joskus lapsuudessa äiti keitti tarkoituksella koko kattilallisen perunoita. Seuraavana päivänä kuori sitten ne ylimääräiset, palasteli ja heitti voin kanssa pannulle. Perään nakkeja paloina, sipulia ja muutamat kananmunat. Ai että se oli hyvää. Joskus taisi laittaa vielä hemapa:a väriläiskäksi.
Sitten päälle velä aromisuolaa, niin oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyttipannu, munakas, ohrapuuro ovat kyllä kummallisimmat valmisruuat. Miksi joku niitä ostaa?
Nuo kaksi jälkimmäistä on toki outoja kun ovat niin vaivattomia mutta ei pyttipannu kovin nopea ja vaivaton ruoka ole perunoiden keittämisineen ja kaikkine pilkkomisineen.
Tehdään tietysti jämäperunoista. Pilkkominen vie minuutin
Niin? Ja jos ei ole jämäperunoita silloin kun halutaan pyttipannua?
Kannattaa muutenkin miettiä ruuat useammaksi päiväksi. Keitä tänään perunoita.
Ja kas. Huomenna on pyttipannua
Siis WTF? Jos lapset sanovat tänään että toiveruoka illaksi on pyttipannu, miten palaat eiliseen keittämään perunat jotta on jämäperunoita? Ihan oikeesti, lopeta toi ihme vääntäminen ja kääntäminen ja löysää vähän pipoa. Jos joku haluaa valmista pyttipannua niin mtien se on sulta pois oi kaikkitietävä joka ennakoit AINA kaiken? Kas ymmärrän tosi hyvin miten voi ennakoida ja jämistä tehdä ruokia mutta joskus on tilanteita että niitä jämiä nyt vaan ei ole syystä tai toisesta.
Mä sain ekaa kertaa pizzaa ja hampurilaisia vasta yläasteiässä. Sillä tiellä edelleenkin 😐. Samoiten limukkaa, sipsiä, karkkia yleensäkin herkkuja meillä ei ollu koskaan. Nyt niitä pitää sitten kaksin käsin vetää, kai mä luulen että ne loppuu kesken. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyttipannu, munakas, ohrapuuro ovat kyllä kummallisimmat valmisruuat. Miksi joku niitä ostaa?
Nuo kaksi jälkimmäistä on toki outoja kun ovat niin vaivattomia mutta ei pyttipannu kovin nopea ja vaivaton ruoka ole perunoiden keittämisineen ja kaikkine pilkkomisineen.
Ja kas. Huomenna on pyttipannuaJa niistä eilen keitetyistä perunoistako tulee sitten tänään sitä lasten erikseen toivomaa, tietynlaista, harvoin tarjottavaa VALMISpyttipannua, samanlaista mitä kaupan pakastealtaasta valmiina saa?
Kyse on siitä onko pyttipannu vavalloinen ruoka tehdä. Naurettavan helppo.
Miten ne lapset osaa sellaista toivoa. Meidän lapset ei osaisi, kun ennakoidaan eikä juurikaan eineksiä osteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kas. Huomenna on pyttipannuaSiis WTF? Jos lapset sanovat tänään että toiveruoka illaksi on pyttipannu, miten palaat eiliseen keittämään perunat jotta on jämäperunoita? Ihan oikeesti, lopeta toi ihme vääntäminen ja kääntäminen ja löysää vähän pipoa. Jos joku haluaa valmista pyttipannua niin mtien se on sulta pois oi kaikkitietävä joka ennakoit AINA kaiken? Kas ymmärrän tosi hyvin miten voi ennakoida ja jämistä tehdä ruokia mutta joskus on tilanteita että niitä jämiä nyt vaan ei ole syystä tai toisesta.
Tämä sopii sellaiseen talouteen, jossa käydään joka päivä kaupassa, kun ei osata miettiä eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kas. Huomenna on pyttipannuaJa niistä eilen keitetyistä perunoistako tulee sitten tänään sitä lasten erikseen toivomaa, tietynlaista, harvoin tarjottavaa VALMISpyttipannua, samanlaista mitä kaupan pakastealtaasta valmiina saa?
Miten ne lapset osaa sellaista toivoa. Meidän lapset ei osaisi, kun ennakoidaan eikä juurikaan eineksiä osteta.
Voi luoja että jaksat jankata. Ovatko lapsesi jo päiväkoti-ikäisiä? Istutko tukevasti? Jos lapsesi ovat jo olleet päiväkodissa, niin varmasti ovat jo eineksiä syöneet. Romahtaako maailmasi?
Jos itse kasvatat perunasikin parvekkeellasi, niin fine. Älä kuitenkaan jeesustele muiden syömisillä ja valinnoilla.
Äitini on loistava kokki. Parasta oli kuitenkin sunnuntai, äidin vapaa päivä. KALAPUIKKOPÄIVÄ! Ai vitsi mä rakastin kalapuikkoja. Jokaisella lapsella tulisi olla herkkupäivä, päivä jolloin saa ihan sitä mitä haluaa, ravintoköyhää einestä jos niin tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun itse pilkkomasi peruna, sipuli ja makkara eroaa Finduksen tehtaan pilkkomasta perunasta, sipulista ja makkarasta?
Ostatko koskaan kaupasta esimerkiksi tomaattimurskaa? Mikset keitä ja tölkitä sitä itse tuoreista itsekasvattamistasi tomaateista?
Mun mielestä valmispyttäri on parasta pyttipannua :D Siihen vaan pehmeäksi paistettu kananmuna päälle ja ketsuppia. Nam. En osaa tehdä parempaa itse, se tekstuurikin on ihan erillaista mitä itse saa aikaan. Varmaan siinä on ihan p*rkeleesti rasvaa tms. mutta hyvää on :D En oo varmaan vuosiin syönytkään sitä.
Siis mitä vittua nyt oikeesti? Mitä se on keneltäkään pois jos toisten lapset saavat joskus eineksiä? Mene nyt jankkaaja sinne keittiöön tekemään seuraavan viikon ruokalistaa tai jotain.
Meillä lapset haluavat aina lasagnea (itse tehdään kokonaan) ja makaronilaatikkoa. Ennen lempparia oli pinaattikeitto.
Mun muksu söis kaupan makaronilaatikkoa jatkuvasti, jos sais itte valita. Muistan itekki, ku pienenä einekset oli parempia kuin kotiruoka. Tiedä sitte johtuuko siitä, että lasten makuaisti on sen verran kehittymätön vielä.
Kauheeta. Meillä kotona äiti leipoi kaikki leivät. Sekä ruis, että hiivaleivät ja naapurit tilasi niitä juhliinsa ja tuliaisiksi kun olivat menossa kyläilemään tms. Eli hyviä leipiä. Meillä lapsilla oli aina juhlapäivä jos meillä sattui olemaan kaupanleipää. Joten ihan turha kyseenalaitaa alottajan lasten makua. Sen valmispyttipannun viehätys voi olla vaikka niissä tasaisissa pikkukuutioissa. Itsekin teen noin. Kun huomaan että vanhaa ruokaa ei riitä kuin minulle tarjoan lapsille mitä haluavat. Eli yleensä kaupan paneroituja kanapihvejä ja ranskalaisia. Ja nimenomaan kaupan "kiharaisia "ranskalaisia eikä mitään itsetehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on loistava kokki. Parasta oli kuitenkin sunnuntai, äidin vapaa päivä. KALAPUIKKOPÄIVÄ! Ai vitsi mä rakastin kalapuikkoja. Jokaisella lapsella tulisi olla herkkupäivä, päivä jolloin saa ihan sitä mitä haluaa, ravintoköyhää einestä jos niin tykkää
Joo tämä on ihan sama kuin meillä "kaupanleipä".
Onko se muiden mielestä hitusen edes tekopyhää dissata einesruokia jo ihan ajatuksen tasolla ja samalla hehkuttaa miten hyvälaatuista kamaa tuo kouluruoka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisit kiusallasi ostaa halvinta mahdollista. tuon jälkeen lapset eivät enään pyydä uudestaan tuota ruokaa.
Toivon todellakin , että sinulla ei ole lapsia, jos lasten "lempiruoan" tarjoaminen mahdollisimman pahanmakuisena on oiva kasvatuskeino ja suotavaa.
Velamies
Hyvä kommentti.
(niin hyvä, että haluatko uusioperheen? t. yh äiti ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne lapset osaa sellaista toivoa. Meidän lapset ei osaisi, kun ennakoidaan eikä juurikaan eineksiä osteta.Miten sinun itse pilkkomasi peruna, sipuli ja makkara eroaa Finduksen tehtaan pilkkomasta perunasta, sipulista ja makkarasta?
Ostatko koskaan kaupasta esimerkiksi tomaattimurskaa? Mikset keitä ja tölkitä sitä itse tuoreista itsekasvattamistasi tomaateista?
Oletko koskaan katsonut, mitä se Finduksen pyttipannu sisältää? Saattaa olla jonkun verran eroa omiin pilkkomisiin :D:D
Vierailija kirjoitti:
Onko se muiden mielestä hitusen edes tekopyhää dissata einesruokia jo ihan ajatuksen tasolla ja samalla hehkuttaa miten hyvälaatuista kamaa tuo kouluruoka on?
Oliskohan kuitenkin parempi tarjota kotona kunnon ruokaa vastapainoksi koulun eineksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisit kiusallasi ostaa halvinta mahdollista. tuon jälkeen lapset eivät enään pyydä uudestaan tuota ruokaa.
Toivon todellakin , että sinulla ei ole lapsia, jos lasten "lempiruoan" tarjoaminen mahdollisimman pahanmakuisena on oiva kasvatuskeino ja suotavaa.
Velamies
Hyvä kommentti.
(niin hyvä, että haluatko uusioperheen? t. yh äiti ;-)
Kiitos imartelevasta kommentistasi , mutta kyllä se vela-etuliite on ja pysyy ;)
Mulle riittää se, että touhuan sisarusten maailman parhaiden mukuloiden kanssa, joiden kanssa pidän kokkauspäiviäkin pullanleipomisineen ja muine metkuineen.
Aika huono vertaus joku lehmä ja parveke ja toisaalta tuskinpa luomu-sertifikaattia myönnettäisiin kerrostalon parvekkeella asuvalle lehmälle.