Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vaivaisenluut olla pikkuvarpaan puolella?

Vierailija
01.07.2016 |

Minulla on sellaiset pallukat pikkuvarpaiden puolella. Tosi oudon näköistä! Siis voivatko ne kasvaa muuallekin kuin isovarpaan tyveen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, ja minulla on myös valitettavasti. Noille on joku oma nimikin, oisko ollut tailor's bunyon tms.

Vierailija
2/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa liikavarva, sulla on se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikavarvas siis

Vierailija
4/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo voi olla. Mulla on ollut nuoresta asti. Huono jalan rakenne, osittain perinnöllistä. Kurja vaiva mutta minkäs teet. Niitä myös leikataan. Ulkonäkösyistä ei leikata (paitsi yksityisellä) mutta jos vaivaavat ja kipeytyvät niin kannattaa mennä lääkärille. 

Vierailija
5/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kipeydy. Mutta kengät kärsii ja aina pitää ottaa kenkiä valitessa huomioon se leveä kohta. Ap

Vierailija
6/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis liikavarvas on eri asia kun vaivasenluu. Siitähän tuossa on kyse, ei liikavarpaasta. Liikavarvas on vaan ns. känsää, tuossa tulee vähän muutakin.

Vierailija
7/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on räätälinpatti. Ei luuta, kudosta. Omissakin pehemissä jaloissani on.

Vierailija
8/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelosella sama, kenkien ostaminen on vaikeaa koska jalkaterä on todella leveä. Mutta on mulla sentään jalat ja niillä voi kävellä joten olen onnellinen :) Kyllä vuosien varrella on harmittanut todella paljon, nykyään olen hyväksynyt asian. Ei oikein ole vaihtoehtoa. Ostan nykyään aina kengät jos ne käyvät jalkaani, on niin harvinaista että löytäisi itselle sopivat.

Vierailija
9/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liikavarvas on syylä tms ylimääräinen kasvannainen, ei leventymä.

Vierailija
10/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se sittenkin olla liikavarvas. Nimittäin jos vetää sen ikäänkuin jalkapohjan alle, se kohta on ihan suora. Se ei ole siis luuta.

Mitä liikavarpaalle voi tehdä? Ap

Vierailija
11/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko räätälinpatille tehdä mitään?

Vierailija
12/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Pikkuvarpaan puolella esiintyville kyhmyille on ihan eri nimi eikä ole kyse samasta asiasta.

Vierailija
13/17 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa se sittenkin olla liikavarvas. Nimittäin jos vetää sen ikäänkuin jalkapohjan alle, se kohta on ihan suora. Se ei ole siis luuta.

Mitä liikavarpaalle voi tehdä? Ap

Käytä väljempiä kenkiä, kävele paljon avojaloin ja varpaillasi. 

Vierailija
14/17 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä pattia saa pois? Jouduin heittämään taas yhdet kengät pois, kun ne on sen räätälinpatin takia niin oudon näköiset. Se patti on tosi iso, kuin puolikas hillosipuli liimattu pikkuvarpaan tyveen. Ja näkyy todella kengissä :(

Vierailija
15/17 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun käyttää korkkareita ja muita epäterveellisiä kenkiä vuosikaudet. Jalat leikkauskunnossa jo nelikymppisenä.

Vierailija
16/17 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa kun käyttää korkkareita ja muita epäterveellisiä kenkiä vuosikaudet. Jalat leikkauskunnossa jo nelikymppisenä.

En ole omistanut korkkareita koskaan. Käytän työnikin puolesta terveyskenkiä ja muutenkin hyvin mukavien jalkineiden ystävä. En voi tästä itseäni syyttää. Älä siis sinäkään lonkalta heitä tuollaisia kommentteja, kiitos.

Vierailija
17/17 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tukipohjalliset auttaa. Kokeile aluksi pedaq siesta, on pehmeä. pedaqilla on kovempiakin.

Varsinaiseen vaivaisenluuhun auttaa esim varpaanerottelija, silikonitappi varpaiden väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän