Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole elämässäni ollut juurikaan kateellinen kenellekään - johtunee siitä etten ole ns lammas

Vierailija
27.02.2024 |

Ihmiset jotka ovat täysin massaa luultavasti kokevat kokonajan kateuden tunnetta, sillä heidän elämänsä on koska tahansa päittäin vaihdettavissa jonkun toisen lampaan kanssa. 

Sen sijaan yksilöllisemmät ihmiset tajuavat että on turha kadehtia esim varakasta, koska silloin pitäisi  elää kuten he. Sitä en itse todellakaan halua, olen erittäin tyytyväinen elämääni ja näkemyksiin siitä mikä on tärkeää ja mikä ei. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

En haluaisi olla golfia harrastava, stressaava, korkeasta verenpaineesta kärsivä poliitikko tai ison firman pomo joka elää ankeassa kulissiaviiliitossa. 

Vierailija
2/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleisesti varmaan ne, jotka pystyvät elämään elämäänsä oman näköisesti ja niin kuin haluavat, eivät ole kateellisia toisille. Ei lampailla ole mitään tekemistä tämän kanssa, vaan sillä miten elämä on mennyt ja oletko saanut rakennettua siitä sellaisen kuin halusit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvi elää vaan vain olla se raha. Saa elää miten tykkää sen jälkeen. 

Vierailija
4/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lääkärin ammatti olisi kauheinta mitä voin kuvitella. Jonkun henki olisi minun häthätäisestä ja vaillinaisesta diagnoosistani kiinni. 

Vierailija
5/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lääkärin ammatti olisi kauheinta mitä voin kuvitella. Jonkun henki olisi minun häthätäisestä ja vaillinaisesta diagnoosistani kiinni. 

Mieleen tulee isäni lääkäri joka kuuli sydämessä sivuäänen mutta ei laittanut mihinkään tutkimuksiin. Sanoi vain voi voi. 

Sika. 

Vierailija
6/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekaise kuule semmoinen mietelause-kirja. Voit laittaa näitä ennenkuulumattomia ja fantastisia ajatelmiasi kansien väliin. Eikö joku WSOY sen julkaise, ja jos ei julkaise niin aina voi omakustantaa.

Kanteen kuva lammaslaumasta pellon laidalla ja vaikka sinne taaemmas sinä seisomaan kukkulan päällä, katsoen viistosti kohti taivasta.

Vierailija
7/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Elän omannäköistäni elämää enkä tiedä miksi olisin kateellinen kenellekään.

Vierailija
8/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvi elää vaan vain olla se raha. Saa elää miten tykkää sen jälkeen. 

Ihminen vain on usein ahne eläin, kuten minäkin. 90-luvun lamassa työttömänä ollessani elin 3500mk/kk, eli noin 600€/kk. Nykyhinnoin se olisi 1000€/kk nettona. Ajattelin silloin, että jos saisin 5000mk/kk (1400€/kk nykyhinnoin nettona), niin eläisin hyvää elämää.

Todellisuudessa elän 1900€/kk, vaikka olen nuuka ja säästäväinen ja nettopalkkani on 4000€/kk.

Vierailija
9/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään. Ei maakuopassa foliohattu päässä elävä reiki ja yksisarviskouluttaja tiedä mistään normaalista.

Vierailija
10/10 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, yleisesti varmaan ne, jotka pystyvät elämään elämäänsä oman näköisesti ja niin kuin haluavat, eivät ole kateellisia toisille. Ei lampailla ole mitään tekemistä tämän kanssa, vaan sillä miten elämä on mennyt ja oletko saanut rakennettua siitä sellaisen kuin halusit. 

Ei vaikuta, koska en näe ketään joka eläisi sellaista elämää kuin itse haluan. Lampaat haluavat tavallisia asioita ja niin naapurinkin elämä saattaa helposti näyttää tavoiteltavalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi