Huhtitoiveet 2008
Niin sitä sitten taas täti tuli ja meni ja kp 5 menossa. Eli pudotus tuli huhtikuisiin. Onko jo muita tippuneita? Maaliskuisiinkin saimme taas plussia :) Onnea heille :D
Aivan mahtavat säät! :) Loma olisi vasta elokuussa... toivottavasti silloinkin paistaisi aurinko.
Toiveikkaina taas tähän kiertoon :)
Aurinkoisin terveisin sunshine :)
Kommentit (29)
eli tahtoo huhtikuisiin! ;-) Eka oikea yrityskierto menossa, ja tanaan kp 2 kuten Kuun_veneellakin naemma. Kolmosta kuumeilen, ennestaan lapset 5 ja 2 vee. Voi tosin olla vaikeaa toteuttaa tassa kuussa tama itse lapsen alulle saanti koska olemme menossa vanhempieni luo kylaan juuri "strategisiksi" paiviksi, ja siella on ohuet seinat... ;-) Sita lahinna tassa jannitan etta miten onnistuu, vai jaako taas ensi kuulle, toivottavasti ei. Ykkonen lahti kayntiin ekasta yrityskierrosta mutta kakkosta yritettiin yli vuosi (osittaisimetin tosin silloin, ja raskaus lahti kayntiin heti kun lopetin imetyksen kokonaan). Nyt alan olla myos sen verran "vanha" (=lahempana 40:ppia kuin 30:ppia...) etta oma aikansa voi menna, eika valttamatta tarppaa ollenkaan. Mutta kuumeiluahan ei ole kielletty!
Meilläkin vasta yk3 menossa ja tuntui jo nyt aivan kamalalta pettymykseltä, kun täti tuli kyläilemään, että mitä se sitten on jos sitä tärppiä saa odotella vuoden/vuosia... Nyttenkin tuli jo pieni kyynel silmäkulmaan ja olin miehellenikin ihan äkeissäni.. Minkäs sille pettymykselleen mahtoi :) Se meni onneksi pikaisesti ohi, kun on niin ihana mies, joka osaa valita aina ne oikeat sanat :)
Miten te jaksatte vaan kääntää katseenne aina tulevaisuuteen kun se pettymys sieltä vessakäynnillä ilmestyy?
Toisinaan mä jaksan olla tosi positiivisella ja malttavaisella mielellä tähän vauva-projektiin, mutta toisinaan väkisinkin ne ajatukset valtaavat mielen, että entäs jos meille ei koskaan vauvaa tulekaan... Niin alussa tässä yrityksessä kuitenkin ollaan, että pitäis vaan jaksaa pitää vielä tuollaiset ajatukset kaukana, mutta minkäs sille naisen päälle voi kun kaikkea on pohdittava vähän enemmän ja vähemmän :)
Nyt vaan täytyy taas puolen kuun maissa heilutella peittoa TOOOOSIIII ahkeraan :D
Mitä poppakonsteja olette kuulleet/käyttäneet? Onko greippimehu jokin tällainen? Joskus vilahtanut tuolla keskusteluissa...
sunshine kp5/29-30
hauskaa, että täällä on näinkin samoihin aikoihin yrityksen aloittaneita ja varsin samoilla vaiheilla kiertoa.
Sunshine25, minulla on ollut varsin samanlaisia tuntemuksia ("mitä, jos vauvaa ei tulekaan" jne.) - niiltä ei varmaan voi välttyä, kun toivoo ja joutuu pettymään. Yritän olla "tietoisen rento", mutta pettynyt olin minäkin maanantaina, kun kuukautiset taas alkoivat. Ja tulin ärähtäneeksi miehellekin, jolla sattui olemaan hauska päivä muissa riennoissa, mikä tietysti tuntui ihan epäreilulta. ;)
Meidän kokonaistilanteesta vielä tähänkin ketjuun: ajatus lapsesta on ollut mielessämme jo useampia vuosia, ja mahdollisuuksia raskaudelle on annettu jo viime syksystä saakka - minulla ei siis ole ollut enää aikoihin pilleriehkäisyä. Sellaista "kunnollista" yritystä ei kuitenkaan aloitettu ennen kuin mies teki siihen lopullisen aloitteen - siis totesi, ettei asia enää ole "sitten joskus" vaan "nyt". Hän on tiennyt jo vuosia, että minä olen valmis yrittämään lapsia heti, kun hän on siihen valmis. Olemme kuitenkin vielä reilusti alle kolmikymppisiä, joten suurta kiirettä ei ole ollut. Nyt tuntuu hirveän hyvältä olla molemmat yhtä odottavin mielin! Mies vain taisi ajatella, että kyllä se sitten heti tulee, kun ryhdytään tekemään... ;)
Minulla on suorastaan epätodellinen olo jo pelkästään siitä, että toiveeni raskauden yrittämisestä on vihdoin toteutunut. Siihen olen kai jossain määrin ollut valmistautunutkin, ettei tärppiä heti tule. Mutta kysymykseen siitä, miten jaksaa aina kääntää katseen tulevaan, en taida osata vastata. Ehkä hillitsen vielä itseäni kokonaisvaltaisesti: en anna tämän asian vallata suurinta tilaa ajatuksistani, vaan yritän uskotella itselleni, että teemme tätä "tulee jos on tullakseen" -asenteella. En siinä kyllä täysin onnistu, sillä lasken joka tapauksessa useamman kerran viikossa mahdollisen la:n ja ovispäivät uudelleen, varmuuden vuoksi! ;)
Minulla on tosi lyhyt kierto, 24-25 päivää, joten jo ensi viikolla saamme taas olla aktiivisessa työn touhussa asian suhteen. Siihen asti... yritän olla ajattelematta asiaa, mutta tulen kuitenkin ostaneeksi greippi- ja karpalomehuja;)
Kuun_vene
ps. Niin siis noista mehuista ja muista "vippaskonsteista" - olen ihan vain täällä lukemani perustella ajatellut testailla greippimehua, jos sillä olisi vaikka plasebo-tyyppistä vaikutusta ja tulisin raskaaksi ihan vaan, koska uskon siihen! :D
Hei kaikki huhtikuiset
Kun lueskelin Kuun_veneen kirjoitusta, niin tuintui että omaa tarinaani luin... Ensimmäistä lasta toivotaan, ja nyt menossa yk 2. MIetin vain, että jos joudutaan kauankin puuhaamaan tätä projektia, ennenkuin saadaan tuloksia niin miten tämän jännityksen kestää? Vai tottuuko tähän jos aikaa kuluu enenmmän? Nyt olin jo kovin odottavaisella kannalla, mutta ei... Täti tuli kylään ja nyt kp 1 :(
Mutta uudella ilolla tässä kuussa!
-Virvatuuli
Minäkin liityn mukaan huhtikuisiin. Kp 2 meneillään. Onpas täällä jo monta, jotka menee samoilla päivillä. Uusiakin jo useampi: hauskaa!
Itse olen ollut palstalla mukana nyt pari kuukautta. Esikoista täälläkin toivotaan. Pillerit olemme jättäneet pois lokakuun lopussa 2007. Nyt siis jo yk 9. Aluksi emme erityisesti yrittäneet, koska kai sitä aina ajattelee, että asia hoituu itsekseen. Yhtäkkiä sitä vain kuitenkin huomaa laskevansa ovulaatiopäiviä ja kierron pituutta yms. hyvinkin tarkasti.
Tuosta pettymyksestä puhuitte. Minulla ainakin reaktiot ovat vaihdelleet paljon. Muutaman kerran on tullut itkukin, kun toiveet romahtivat, mutta aika usein olen selvinnyt pelkästään toteamalla, että vielä täytyy odottaa. Kiertoni on hieman epätasainen ja varsinkin pitkäksi venyneessä kierrossa, kun testi näyttää negaa, niin tädin tulo on jopa positiivinen asia: pääsee uuteen kiertoon! Tämä puuha on onneksi sellaista, että uusi kierto vie aina mukanaan ja pettymys menee ohi nopeasti. Ja palstalla yhdessä jännääminen ja tuskailu kyllä myös auttaa. Monihan ei tässä vaiheessa halua kauheasti touhottaa lähipiirilleen yrityksestä. Minä en ainakaan... Joten olette varsin tarpeellinen vertaistukijoukko!
Tietysti se käy mielessä, että mitä jos ei onnistukaan. Minulla on muutama ystävä, joilla endometrioosi aiheutti kovasti ongelmia raskautumiselle. Tällä hetkellä molemmat ovat onnellisesti raskaana, mutta heidän useita vuosia kestänyttä tuskailuaan seuratessa kyllä ymmärsi, ettei mikään ole itsestäänselvää. Ja minäkään en ole enää ihan nuori ensiyrittäjä: kolmekymmentä häämöttää jo hyvinkin lähellä! En kyllä haluaisi joskus todeta, että odotin liian kauan, että olisin voinut saada lapsia, jos olisin tarttunut toimeen aiemmin...
Mutta onneksi mitään todellista syytä tuollaiseen huoleen ei vielä ole. Eiköhän se tästä. Tulevalta kierrolta odotan paljon, nyt kun on kesä ja loma ja stressiä ei lain! Toivottavasti tämä olisi meille monelle SE kierto. :)
Tsempitystä kaikille!
Pihlajainen kp2, yk9
Kivaa, että löytyy jo pino meille!
Hyvin samanlaisia ajatuksia on täällä ollut kuin monella muulla. Meillä on nyt alkanut vasta yk3, mutta silti tuntuu välillä ihan toivottomalta. Esikoista yrittäessä kun tärppäsi toisesta kierrosta niin nyt pettymys oli suuri kun menkat alkoivat. Vaikka mitään raskausoireita ei ollutkaan niin itkuhan siinä pääsi kun tuli punaista paperiin vessareissulla.
Onneksi uusi kierto vie mennessään niinkuin joku jo asian ilmaisikin ja suuri pettymys laimeni nopeasti pieneksi harmiksi. Tilasin sitten elämäni ensimmäiset ovistikut tästä vastoinkäymisestä suivaantuneena. Lauantaina olisi tarkoitus sitten tehdä ensimmäinen ovistesti. Silloin olisi kp 10 jos oikein muistan. Onko muilla jo testit ostettuna vai meinaako kukaan muu turvautua tikutteluun?
Ekassa yk:ssa join greippimehua ja mulla se vaikuttaa niin, että kun normaalisti "limavaihe" kestää n. 3 päivää, niin greippikierrossa se venyy kuuteen päivään. Mietipä siinä sitten mikä on viimeinen päivä, jolloin tulee ovislimaa! En ole nyt sitten mitään mehuja juonut. Muistelen kyllä, että esikoista yrittäessämme join greippimehua juurikin tärppikierrossa. Saa nyt nähdä jos vaikka ensi kierrossa sitten taas joisin jos nyt ei onnista.
nemorosa kp 7/26-32
Mukava huomata, että meitä on paljon myös suunnilleen samoilla yk:lla menossa :) Tämä on kyllä aivan mahtava palsta. Aina täytyy töiden jälkeen kiiruhtaa lukemaan kuulumisia :) Parhain kaverini on ainut, jolle en millään malttanut olla kertomatta ja viimein rohkaistuin. Mukava saada puhua joskus jonkun ystävän kanssa, jos jokin asia painaa/mietityttää, niin ei tarvitse miehelle aina olla höpisemässä :D
Hmm.. Nemorosalla siis greippimehusta saattanut ollakin hyötyä esikoisen kanssa. Täytyy siis heti huomenna rynnätä kauppaan :D
Se on kyll totta, että uusi kierto vie nopeasti mennessään, eikä vanhoja jaksa jäädä murehtimaan. Sitä tunnetta vaan ei voi kuvailla, mikä se voisi kenties olla, kun sen plussa- testin saisi tehtyä :D Näin esikoista kuumeillessamme emme ole sitä onnen tunnetta vielä päässeet kokemaan. Toivottavasti pian :)
Mekin olemme kuumeilleet vauvasta jo vuosia. Yrityksen aloitimme vasta nyt toukokuussa. Toivottavasti emme ole odottaneet liian pitkään..
Joku kyseli tikuttelusta. Me emme ole käyttäneet ovistikkuja. Enkä ole kyllä vielä ajatellut käyttävänikään... Voihan se olla, että niihinkin tulee turvauduttua, jos aika rupee vierimään kovastikin etiäpäin, eikä mitään kuulu.
Tsemppiä kaikille ja ovista odotellessa!
sunshine kp6/29-30
Heippa kaikille,
ihanaa vihdoin yritys alkaa. Eli kolmatta haaveillaan ja toiveissa huhtikuun vaavi, yk siis 1 ja kp nyt 5/18-24. Onko täällä muita joilla olisi noin lyhyt kierto? Kuopuksen syntymän jälkeen minulla oli hormonikierukka ja sen poiston jäljiltä (maaliskuussa 2008) jäi kierroiksi todella pieni väli.
Onnea meille kaikille matkaan, toivottavasti plussia satelee!
Nyt on käyty kaupassa ja greippimehua löytyy jääkaapista :D Onko mitään, missä vaiheessa kiertoa sitä kannattaa juoda?
Voi, että kun se tärppäis :) tää on tää kevät ku linnut laulaa ja aurinko paistaa :D kaupungillakin näkee vaan isomahaisia naisia :)
Plussatuulia puhallellen :D
sunshine kp6/29-30
Eli vihdoin alkaa vauvelin yritys, pillerit lopetin ja nyt alkaa yk 1. Tällä hetkellä kp 3 menossa. Meillä ennestään poika 1v 9kk ja nyt leikkikaveri toiveissa :) Olis se huhtivauva ihana, vauvakuume ollut päällä jo niin kauan mutta mies lämpeni asialle nyt vasta. Toivotaan paljon "tärppejä" tälle kuulle :)
Heippa vaan kaikille!:)
Eli kp 1 meneillään ja kierto venähti taas muutamalla päivällä. Mutta positiivisin mielin uuteen kiertoon:)
Aurinkoa ja plussatuulta kaikille heinäkuuhun!
Neppe kp1/24-29, yk2
Joo, vastaan heti sunshinelle, että greippimehua kannattaa juoda ihan kierron alusta eli heti vaan sitä ryyppimään :) semmonen lasi tai kaksi päivässä pitäs riittää..
Joo,eli meillä kuumeillaan ensimmäistä ja yk8 alkoi torstaina. Nyt on tarkoitus tikuttaa ovista, jota en koskaan ole havainnut mistän oireista enkä mistään.. Kahessa edellises kierros olen yrittänyt tikuttaa ovista, mutta unohtunu on sitten tai olen ollut jossain ettei ole voinut.. Vois sitä itekki hörppiä greippimehua jos vaikka jotain limoja sais aikaseks,ei meinaan löydy semmosia tältä tytöltä..
Hei, voisin laittaa esittelypinkkaa, jollei sitä jo ollut ??? Täytyy se tarkistaa vielä..
Mutta kaikille kovasti onnea!!!!!
- tanni - kp4/28-30 yk8
Pakko tulla tänne kertomaan kun en viitsi miestä stressata. Olen nyt tässä tikutellut jo pari päivää kotitestit.fi:n liuskatesteillä ja olin ihan ihmeissäni kun aina vaan tuli ihan puhdasta negaa. Siis vain yksi viiva. Nyt sitten tänään tuli elämäni eka ovishaamu. Jee! Eli ei vielä plussaa, mutta toimii testit kuitenkin. Olen vähän ihmeissäni kun eka testailukierto on nyt menossa. Luulisin siis, että ovis on lähestymässä. En tiedä pitäisikö huomenna testata kaksi kertaa, ettei se positiivinen mene ohi kun noi testit ei ole mitään kovin herkkiä? Nuukuuksissani olen vielä leikannut ne kahtia. *nolona* Toimii kyllä niinkin ihan hyvin. Pahoittelut omanapaisuudesta!
Onko muilla ovis jo ovella?
nemorosa kp11/26-32 yk3
Nemorosa: Jos huomenna saat melkeen yhtävahvan testiviivan kuin kontrolliviiva, niin silloin voisit testata kaksi kertaa ja katsoa jos toisella kerralla viivat on samanvahvuisia. Ja jollei,niin sillon tod.näk. ovishuippu ei ole vielä tapahtunut. Ja jos vielä haluaa varmistaa että ovis on tullu,nii samanvahvusten viivojen jälkeen testaa josko testiviiva on hailakampi.. Näin ajattelin itse tehdä, niin on neuvottu. Toki on vain mun tapa tämä sitten. Jos joku tietää paremmin, niin kertokaa :)
Mutta ei oo ovis viel lähelläkään mulla..ajattelin alkaa tikuttelee siinä kp11, kun kierto on sen 28-30 päivää..
Toihan on muuten hyvä niksi leikata ne kahtia =) Pitää tehä niin!
Ajattelin muuten minäkin mennä huomenna ostamaan greippimehua ja lipittää sitä sekä alkaa syömään jotain vitamiinia missä olisi foolihappoa..eikös foolihappoa ole jossain monivitamiinipurkissa??
Eipä täs nyt muuta ollu tältä erää!
Nyt hyvää yötä ja kauniita unia :)
- tanni -
Täällä minäkin taas toivomassa kovasti. Kp 7 menossa ja vuoto loppui viimeinkin ,kyllä jaksoi taas vuodellakkin.Nyt sit pääsee taas harjoitteleen ukon kanssa,se tässä hommassa parasta onkin ;) .Joten pitkä odotus taas kierron loppuun ja ovikseen huoh.
Tari kp 7/25-28
Tanni84: Jos meinaat puolittaa niitä testejä niin kannattaa säästää se pakkaus ja sulkea se jäljelle jäävä puolikas sinne mahd. ilmatiiviisti esim. teipillä. Olen käyttänyt sen leikatun sitten heti seuraavana päivänä. Terävät sakset kannattaa olla. Mun ekasta leikatusta tuli aika siksak, mutta kyllä sekin hyvin näytti sitä negaa :)
Nyt sain tänään melkein yhtä vahvat viivat, niinkuin ennustitkin! Olen kyllä epäillytkin, että mulla ovis sattuu siihen kp 13 paikkeille. Täytyy kai huomenna testata jo aamupäivällä jos pystyn.
nemorosa kp12/26-32 yk3
Hei!
Hiljaista on pinossamme: taitaa kaikilla olla kierto niin alussa, ettei vielä paljon tapahdu. Ei minullakaan mitään uutta, ajattelin vain pienen viestin laittaa, ettei pino uppoa tuonne pohjille.
Täällä kp 8 meneillään, Ovista odottelen osuvaksi tuonne ensi viikon alkuun. Mies jää sopivasti seurakseni kesälomalle perjantaina: hyvä hyvä! Tämä kierto täytyy sitten hyödyntää kunnolla. Mikäs sen mukavampaa kesäloman viettoa... ;)
Nemorosalle onnistunutta ovista: taidat olla meistä eka, joka sitä aikaa jo elelee. Muille kärsivällisyyttä hitaasti kuluvaam alkukiertoon!
Pihlajainen
Heippa!
Täällä ovispähkäilyt jatkuu... Eilen tosiaan tuli se "melkein" plussa tikkuun, mutta tänään en pystynyt töissä aamupäivällä testaamaan vaikka piti. Nyt sitten illallakin venyi testaaminen ja sieltä pärähti lähes puhdas nega. Eli ilmeisesti ovis oli ja meni jo tässä jossain välissä. Aamulla onneksi ehdittiin pupuilla. Ja oviksen alla joka toinen päivä. Eli voisi asiat olla huonomminkin. Ainakin tämä kierto on pupuilujen suhteen paras tähän mennessä. Saa nyt sitten nähdä. Tästä tämä jännäily sitten vasta alkaa...
nemorosa kp 13/26-32 yk3
Vaikka tunnenkin edelleen olevani "uusi" ja ihan pihalla käytänteistä;) Mukava on seurailla muiden samassa vaiheessa olevien tilannetta.
Täällä menossa kp 2, joten seuraava mahdollinen la olisi huhtikuun alussa 2009. Kylläpä siihen tuntuu olevan pitkä aika, kun sitä vielä hetki sitten toiveili alkuvuoden vauvaa (siis ihan silkasta kärsimättömyydestä - eihän tässä tiedä vielä, kuinka kauan saa odottaa). Yritys alkoi meillä huhtikuun alussa, tämä on vasta neljäs yrityskierto.
Toivotaan, että aurinko jaksaa paistaa,
Kuun_vene