Seksomniasta.
Minulle paljastui pari viikkoa sitten, että minulla on seksomnia. Erinäisten selvittelyjen kautta kävi ilmi, että seksomnia ilmenee ainoastaan humalassa. Onko palstalla mahdollisesti muita seksomniasta "kärsiviä?"
Asia tuli ilmi, kun nykyinen kumppanini alkoi kysellä minulta yöllisistä hiplailuista. Minä en muistanut mitään tapahtuneen. Niin humalassa en kuitenkaan koskaan ole, että muisti menisi. Hiplailuista puhuttaessa kävi ilmi, että olemme myös harrastaneet pari kertaa seksiä niin, että minä en niitä kertoja muista. Yöllisiä kertoja siis. Juomiseksi on riittänyt siis ihan muutama lasillinen ennen nukkumaan menoa.
Olisi kiva kuulla miten muilla?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko teidän puolisot sexsomnian aikana? Minun poikaystäväni puhuu joskus jopa aika normaaleja ihan omasta aloitteestaan, mutta toisinaan hän taas on aika hiljainen ja vastaa minun kysymyksiini aika hitaasti. Hän siis saattaa puhua ennen seksiä, hieman sen aikana (mitä nyt seksin aikana yleensä muutenkin sanotaan. Ei mitään keskusteluja silloin tietenkään) tai seksin jälkeen.
Puhuu joskus yksittäisiä sanoja. Uskoisin että kuulee puheeni. En tiedä ymmärtääkö mitä sanon. Kääntyy yleensä kohti mutta ei vastaa mitään järkevää.
Saattaa kääntyä kohti jos puhun tai ääntelen muuten, mutta ei itse puhu koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni sai mieheni "kimppuunsa" ihan omilla teoillaan ja siis oli itse syyllinen. Ainakaan tässä tapauksessa mieheni ei yhtään vierastanut "kohdettaan". Ei vaikka olin itse läsnä.
Siskosi teki mitä ja oli syyllinen mihin? Olit itse läsnä ja teit mitä? Teitkö mitään? En ymmärrä miksi syyllistät siskoasi.
En ymmärrä minäkään. Millä teoillaan? Tuosta voisi päätellä niin että syy miksi mies alkaa lähentelemään onkin petikumppanissa joka tekee jonkun teon mikä saa miehen toimimaan. Oma mieheni ei takuuvarmasti tarvitse mitään tekoja tai syitä. Olen niin monta kertaa ollut hereillä ja maannut aivan paikoillani (lukenut kirjaa) kunhän on alkanut lähennellä. En varmasti ole tehnyt mitään sellaista joka olisi saanut hänet "kimppuuni".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni sai mieheni "kimppuunsa" ihan omilla teoillaan ja siis oli itse syyllinen. Ainakaan tässä tapauksessa mieheni ei yhtään vierastanut "kohdettaan". Ei vaikka olin itse läsnä.
Siskosi teki mitä ja oli syyllinen mihin? Olit itse läsnä ja teit mitä? Teitkö mitään? En ymmärrä miksi syyllistät siskoasi.
En ymmärrä minäkään. Millä teoillaan? Tuosta voisi päätellä niin että syy miksi mies alkaa lähentelemään onkin petikumppanissa joka tekee jonkun teon mikä saa miehen toimimaan. Oma mieheni ei takuuvarmasti tarvitse mitään tekoja tai syitä. Olen niin monta kertaa ollut hereillä ja maannut aivan paikoillani (lukenut kirjaa) kunhän on alkanut lähennellä. En varmasti ole tehnyt mitään sellaista joka olisi saanut hänet "kimppuuni".
En missään nimessä tarkoittanut tuota. Kirjoitin vähän huonosti asian. Mieheni runkkasi unissaan jo valmiiksi kun siskoni teki (umpihumalassa) "tekonsa" ja sai hänet kimppuunsa. Siskoni ei aiheuttanut sen alkamista. Olen itsekin aivan vakuuttunut siitä ettei seksomnian alkaminen vaadi ulkopuolisia tekoja. Yritin vain kertoa oman käsitykseni siitä ettei ainakaan oma mieheni harrasta uniseksiä ainoastaan minun kanssani vaan kumppaniksi kelpaa muutkin.
Runkkaako sexsomniasta kärsivät kumppaninne useinkin? Minun mieheni ei ole koskaan runkannut unissaan. Yleensä hän lämmittelee minua hivelemällä rintojani, suutelemalla kaulaani, siirtyen pikkuhiljaa koskettelemaan alapäätäni tai suutelemalla selkääni. Hän myös usein nuolee minua unissaan. Usein akti päättyy siihen, että hän laukeaa sisääni. Itse nautin uniseksistä mieheni kanssa. Aivan ensimmäisinä kertoina en ollut varma tietääkö/tiesikö mies kenen kanssa touhuaa, mutta nykyään olen varma, että hän tietää minun olevan kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Runkkaako sexsomniasta kärsivät kumppaninne useinkin? Minun mieheni ei ole koskaan runkannut unissaan. Yleensä hän lämmittelee minua hivelemällä rintojani, suutelemalla kaulaani, siirtyen pikkuhiljaa koskettelemaan alapäätäni tai suutelemalla selkääni. Hän myös usein nuolee minua unissaan. Usein akti päättyy siihen, että hän laukeaa sisääni. Itse nautin uniseksistä mieheni kanssa. Aivan ensimmäisinä kertoina en ollut varma tietääkö/tiesikö mies kenen kanssa touhuaa, mutta nykyään olen varma, että hän tietää minun olevan kyseessä.
Vaikea varmuudella sanoa kuinka usein runkkaa. Nukun aika sikeästi enkä välttämättä aina siihen herää. Pari kertaa olen nähnyt kun runkkasi ihan yksikseen ja loppuun asti eikä siis lähennellyt minua ollenkaan. On useita kertoja "hinkannut" laukeamiseen asti vasten vartaloani. Siis niin ettei ole yrittänytkään yhdyntään tai mitään muuta. On muutenkin unissaan hyvin "itsekeskeinen". Ei hivele tai suutele. Koskettelee lähinnä vain rintoja. Niitäkin paremminkin puristelee ja kourii. Joskus työntää sormen sisään. En usko että on ollenkaan tietoinen kenen kanssa touhuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea varmuudella sanoa kuinka usein runkkaa. Nukun aika sikeästi enkä välttämättä aina siihen herää. Pari kertaa olen nähnyt kun runkkasi ihan yksikseen ja loppuun asti eikä siis lähennellyt minua ollenkaan. On useita kertoja "hinkannut" laukeamiseen asti vasten vartaloani. Siis niin ettei ole yrittänytkään yhdyntään tai mitään muuta. On muutenkin unissaan hyvin "itsekeskeinen". Ei hivele tai suutele. Koskettelee lähinnä vain rintoja. Niitäkin paremminkin puristelee ja kourii. Joskus työntää sormen sisään. En usko että on ollenkaan tietoinen kenen kanssa touhuaa.
Ihan mahdoton sanoa kuinka usein runkkaa. Nähnyt olen muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä tarkoittanut tuota. Kirjoitin vähän huonosti asian. Mieheni runkkasi unissaan jo valmiiksi kun siskoni teki (umpihumalassa) "tekonsa" ja sai hänet kimppuunsa. Siskoni ei aiheuttanut sen alkamista. Olen itsekin aivan vakuuttunut siitä ettei seksomnian alkaminen vaadi ulkopuolisia tekoja. Yritin vain kertoa oman käsitykseni siitä ettei ainakaan oma mieheni harrasta uniseksiä ainoastaan minun kanssani vaan kumppaniksi kelpaa muutkin.
Nyt ymmärsin perusasian. Kiinnostaisi silti edelleen tietää mitä siskosi teki ja tarkkoittaako "kimppuun" jotain pedonomaista kimppuun hyökkäämistä? Näitä kirjoituksia kun lukee alkaa itseä jo hiukan pelottaa. Oma mieheni ei ole koskaan pakottanut mihinkään. Enpä ole kyllä estellytkään koskaan. Onko siis mahdollista että hän "hyökkää kimppuun" ja ottaa väkisin jos en muuten anna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärsin perusasian. Kiinnostaisi silti edelleen tietää mitä siskosi teki ja tarkkoittaako "kimppuun" jotain pedonomaista kimppuun hyökkäämistä? Näitä kirjoituksia kun lukee alkaa itseä jo hiukan pelottaa. Oma mieheni ei ole koskaan pakottanut mihinkään. Enpä ole kyllä estellytkään koskaan. Onko siis mahdollista että hän "hyökkää kimppuun" ja ottaa väkisin jos en muuten anna?
Äh... huonostipa osaan sanani valita. Ei ollut mikään "hyökkäys". Siskoni alkoi pöhnäpäissään pelleillä ja sai mieheni kiinnostumaan itsestään. Ja minä vähintään yhtä humalassa vielä kannustin siskoani. Jossain vaiheessa mieheni hipelöi samanaikaisesti meitä molempiakin. Lienee siis selvää että hän hyväksyy (ainakin humalassa) uniseksikumppanikseen muunkin naisen kuin minut. Nämä on niitä humalassa tehtyjä hölmöjä juttuja joita sitten saattaa joskus jälkeenpäin katua. Tätä en tosin ole vielä tähän mennessä katunut, olemme siskon kanssa naureskelleet sitä monet kerrat. Mieheni ei tiedä tästä jutusta mitään.
Minun mieheni ei ole ikinä tehnyt minulle mitään väkisin. Usein olen ollut innoissani mukana, mutta en tietenkään aina. Jos en ole ollut sillä tuulella tai olen ollut todella väsynyt ja herännyt kesken syvän unen, niin olen saanut hänet lopettamaan vain sanomalla hänelle ääneen, että ei nyt tai ei tänään tai jonkun muun selityksen. Kerran olen joutunut sanomaan jopa kahdesti, mutta muuten kerta on riittänyt ja uskon tuon johtuneen silloin siitä, että nukuin silloin täysin ilkosillani. Ei ihmekään, jos kiihoittunut mies hieman hämmentyy. :D En usko, että sinun numero 48 tarvitsee kuitenkaan pelätä mitään pakottamista mieheltäsi. Uskon, että sexsomniaa on useaa eri tyyyppiä, on vaikeampaa hallita ja sitten taas melko helppokin pitää kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että sexsomniaa on useaa eri tyyyppiä, on vaikeampaa hallita ja sitten taas melko helppokin pitää kuosissa.
Tuollaisen käsityksen olen itsekin saanut jo pelkästään tämän keskustelun posteista. Voisitteko te joiden miehet ovat niitä vaikeampia tapauksia kertoa onko mies ollut aina sellainen vai muuttunut sellaiseksi? Ja te joiden mies on helposti hallittava kertoa onko teillä kuinka pitkä kokemus asiasta? Itselläni on kokemuksia vasta parin vuoden ajalta. Mies ei ole koskaan pakottanut mihinkään. Ihan pelkällä puheella en häntä lopettamaan saa. Yleensä lopettaa jo yhdellä poistönäisyllä, joskus täytyy töniä vähän enemmän. Viime aikoina on alkanut tuntua että hän on muuttunut jotenkin määrätietoisemmaksi ja tuntuu kuin hän pyrkisi olemaan jotenkin hallitsevampi.
Miehelläni on ollut sexsomnia jo vuosia, mutta me olemme seurustelleet hieman alle vuoden ja sinä aikana hän on ollut helppo "hallita". Ja hänet olen saanut lopettamaan koskettelun joko sanomalla tai olemalla eloton/unessa.
Minuakin kiinnostaa, että voiko mies muuttua vaikeammaksi vuosien varrella.
Me olemme olleet kohta viisi vuotta yhdessä. Mieheni sexsomniasta sain kuulla häneltä itseltään ennen kuin nukuimme ensimmäistäkään yötä yhdessä. Oltiin seurusteltu noin pari kuukautta silloin. Muistan miten nolona hän asiasta kertoi. Hän kertoi ettei itse koskaan tiedä mitä unissaan tekee ja että kaikki mitä hän tietää tekemisistään perustuu jonkun muun kertomaan. Minä puolestani yritin vakuuttaa ettei asia haittaa minua ja olin kovin hyvilläni siitä että hän oli kertonut asiasta. Hän myös vannotti jo silloin että myös minun tulee aina kertoa hänelle jos jotain tapahtuu. Ja minä tietysti lupasin kertoa. Mutta kun se sitten lopulta vasta viikkojen kuluttua ensimmäisen kerran tapahtui ja minä koin siihen astisen elämäni kiihottavimman yön en halunnutkaan kertoa asiasta. En ole vieläkään unohtanut tuota yötä ja tuskin unohdan sitä koskaan. Pelkäsin silloin että sitä ei taphdu koskaan uudestaan :D. Enkä siis keronut. Se tapahtui muutaman kerran ennen kuin mieheni tajusi asian. Ja minä nautin! Miehnei oli jo epäillyt asiaa pari kertaa aiemmin ja kysynyt minulta "onko ollut levoton yöllä". Ja minä siis olin valehdellut että mitään ei ole tapahtunut. Hän oli suorastaan vihainen kun tajusi että se oli tapahtunut jo useampia kertoja enkä minä ollut kertonut asiasta. Syykin selvisi. Hänen extyttöystävänsä oli tehnyt samoin ja "kiinni jäätyään" jättänyt mieheni. Tuon tarkemmin ei mieheni asiaa selittänyt enkä sitä ole koskaan häneltä tivannut jälkeenpäinkään. Sen sijaan teimme tuolloin muutamia "perussopimuksia" asian suhteen. Minä saan mm. oikeuden "käyttää häntä hyväkseni" yöseksin aikana mutta minun tulee aina kertoa mitä yöllä on tapahtunut. Lupasin lisäksi mm. että hän saa minulta seksiä takuulla tarpeeksi myös hereillä ollessaan. Riippumatta siis siitä kuinka usein yöllä touhuaa ja teen minä yöllä sitten mitä teenkin.
Noista päivistä tähän päivään asti olen tehnyt "Itseopiskellen" muutamia päätelmiä. Mieheni kohdalla on aivan selvää, että alkoholin vaikutuksen alaisena uniseksin esiintymien on huomattavasti todennäköisempää kuin selvinpäin ja häntä on silloin myös huomattavasti vaikeampi ohjailla tai kontrolloida. Puhetta hän ymmärtää uniseksin aikana huonosti jo selvinpäinkin, mutta alkoholia nautituttuaan tuntuu ettei ymmärrä sitä enää ollenkaan. Itse hän ei koskaan puhu mitään sexsomnian aikana, eikä muutenkaan unissaan. Selvinpäin ollessaan saan hänet (joskus niin halutessani) lopettamaan yleensä aika helposti. Yleensä riittää kun siirtää tai tönäisee hänet irti itsestä. Joskus tämä pitää toistaa muutaman kerran ennenkuin lopettaa. Kun hän on nauttinut alkoholia asia vaikeutuu. Olen sitä "testimielessä" jokusen kerran yrittänyt, mutta ainakin tähän asti joka kerta lopulta "hävinnyt" ja "antautunut" . En missään nimessä tarkoita, että hän olisi pakottanut minut tekemään jotain vastoin omaa tahtoani. Olen sen päättänyt ja myös miehelleni luvannut, että niinäkin kertoina kun en itse seksiä halua, tyydytän hänet tavalla tai toisella jos hän ei "suosiolla lopeta". Otan suihin, hoidan sen käsin tai joskus vaan makaan paikallani ja annan tehdä mitä tekee.
Muuta ohjetta en osaa teille muille antaa kuin että sopikaa asioista puolisonne kanssa.
Kahdeksan vuotta yhdessä. Tottelee normaalisti puhetta eikä ole ongelmia hallita paitsi humalassa. Niinä harvoina kertoina kun on humalassa nukun yleensä eri huoneessa. Jos syystä tai toisesta nukun silloin vieressä, levitän jalkani ihan suosiolla.
Kuusi vuotta ja helppo hallita. Tekee hiukan erikoisia juttuja unissaan mutta ei haittaa.
Vajaa vuosi yhdessä. Ei mitään ongelmia. Tottelee ja tekee juuri niin kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei ole ikinä tehnyt minulle mitään väkisin. Usein olen ollut innoissani mukana, mutta en tietenkään aina. Jos en ole ollut sillä tuulella tai olen ollut todella väsynyt ja herännyt kesken syvän unen, niin olen saanut hänet lopettamaan vain sanomalla hänelle ääneen, että ei nyt tai ei tänään tai jonkun muun selityksen. Kerran olen joutunut sanomaan jopa kahdesti, mutta muuten kerta on riittänyt ja uskon tuon johtuneen silloin siitä, että nukuin silloin täysin ilkosillani. Ei ihmekään, jos kiihoittunut mies hieman hämmentyy. :D En usko, että sinun numero 48 tarvitsee kuitenkaan pelätä mitään pakottamista mieheltäsi. Uskon, että sexsomniaa on useaa eri tyyyppiä, on vaikeampaa hallita ja sitten taas melko helppokin pitää kuosissa.
Käyttävätkö teidän miehenne nukahtamislääkkeitä?
Mies nukkuu aina rauhallisesti, ei yleensä edes käänny yön aikana, mutta kun otti nukahtamislääkkeen jet lagiin "heräsi" kesken kaiken ja en saanut häntä oikeasti hereille edes huutamalla. Koskaan aiemmin, eikä koskaan sen jälkeen ole pakottanut minua mihinkään. En tosin antanut hänen enää ottaa nukahtamislääkettä sen jälkeen. Ties mitä on tehnyt sinkkuna tai kun en ole ollut paikalla... Hänellä ei ole minkäänlaista muistikuvaa mitä on tapahtunut sen jälkeen kun meni sänkyyn.
Kyseessä on kuulemma melko normaali ilmiö nukahtamislääkkeiden kanssa.
Selvinpäin ei ole tehnyt koskaan mitään unissaan. Saattaa lähennellä jo pikkuhiprakassa. Reilummin alkoholia nautittuaan muuttuu "päällekäyvemmäksi" ja tekee myös erikoisia juttuja. Minulla on aika vahva epäilys että vaikka vastustelisin hän ei luovuttaisi ja jos vastustelisin tarpeeksi hän saattaisi jopa pakottaa.
Olemme tunteneet toisemme ihan pikkukersoista asti. Murrosiässä alettiin kiinnostua toisistamme muutenkin kuin kavereina. Rippileirillä otin häneltä ensi kertaa suihin ja myöhemmin samana kesänä vein hänen poikuutensa. Reilu vuosi seurusteltiin, mutta koulun päätyttyä tiet kuitenkin erosivat. Löysimme toisemme uudestaan muutama vuosi myöhemmin ja siitä on nyt kohta 10 vuotta. Seksiä on harrastettu aina aktiivisesti ja monipuolisesti. Koskaan ei ole kumpikaan sanonut ei toisen ehdotukselle. Kaikkea on kokeiltu mitä kumpi tahansa on halunnut. Erikoisiakin juttuja.
Mitään yöllisiä lähentelyjä tai muuta sexsomniaan viittaavaa ei ollut koskaan tapahtunut ennen kuin se ensi kerran tapahtui vajaa pari vuotta sitten. Olimme siis nukkuneet tuhansia öitä yhdessä ilman minkäänlaisia oireita asiasta. Meillä ei ole mitään käsitystä siitä, miksi se vaan yhtenä yönä alkoi. Muutama kerta siinä meni, ennen kuin oikeasti tajusin että mieheni ei todellakaan tiedä yöllisistä tapahtumista mitään. Luulin ensin että hän vain pelleilee ja että tämä on uusi leikki.
Minua koko asia ei missään nimessä haittaa, paremminkin kiihottaa. Mies ei siitä oikein pidä. Hän ei koe saavansa uniseksistä minkäänlaista mielihyvää. En oikein usko että mies pakottaisi mihinkään, vaikka tekeekin unissaan erikoisia asioita ja on joskus aika kovakourainenkin. Jonkun mielestä hänen tekemisensä saattaisivat tuntua liiankan rajuilta, mutta me harrastamme muutenkin aika rajua seksiä joten olen tottunut sellaiseen. Ihan umpiunessa hän kyllä on, herää harvoin kesken touhujen. Eikä ymmärrä puhettani ollenkaan.
Taitaa olla taas vähän pidempi aktiivisuuskausi aluillaan. Kolmas peräkkäinen yö takana. Viime yönä sattui "hauska" juttu. Heräsin yöllä miehen jo kääntäessä minua selinmakuulle. Oli kuitenkin pakko tönäistä hänet pois. Oli nimittäin sen verran kova pissahätä että oli pakko käydä veskissä ennen kuin päästän hänet päälleni. Sain pöksyt nillkoihin ja ehdin istahtaa pytylle kun pelästyin aivan suunnattomasti. Mieheni seisoi kuin tyhjästä tulleenna suoraan edessäni. Ei ollut ongelmia pissata :D. Pelästyin niin sairaasti, että olisi lirahtanut ilman hätääkin. Kaikki tapahtui äärimmäisen nopeasti. Ainoa "järkevä" ajatukseni oli, että hän aikoo pissata ja että minä istun siinä pytyllä ja että saan sitä päälleni. Ja sitten iski jo suoranainen pakokauhu kun lämmintä nestettä roiskahti rinnoilleni. Samassa mieheni olikin jo matkalla kohti makkaria ja minä tajusin "ilokseni" että pitkin etumustani valuva neste onkin spermaa. Makkariin päästyäni mies oli jo aivan rauhassa omalla paikallaan. Hän heräsi vasta aamulla ja lähti töihin, eikä ole edes tietoinen vielä viime yön tapahtumista. Ei tämä eka kerta ollut kun mieheni käveli unissaan, mutta ei niitä montaa kertaa ole. Ja nekin kaikki tässä ihan lähiaikoina.
Puhuu joskus yksittäisiä sanoja. Uskoisin että kuulee puheeni. En tiedä ymmärtääkö mitä sanon. Kääntyy yleensä kohti mutta ei vastaa mitään järkevää.