Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15-vuotias ja festarit

Vierailija
30.06.2016 |

Päästäisinkö 15-v:n festareille toiseen kaupunkiin (jossa kaveri asuu)? Tarkoituksena on siis, että poika yöpyy kaverinsa luona. Mitä mieltä olette?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 15-vuotias on mun mielestä hyvä ikä tuohon. :) Omani pääsi jo mieheni toimesta 11-vuotiaana kaverineen festareille... No, hyvinhän nekin pärjäsi, mutta en kyllä itse olisi päästänyt.

Vierailija
2/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin jos tuntisin/saisin tutustua kaveriin ja tämän vanhempiin. Ei siis millekkään epämääräiselle tutulle mistä ei suostuta kertomaan mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuohon ole kun yksi sana : EI, 18v sitten voi mennä kun pääsee festareille, suurin osa on K-18

Vierailija
4/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin arka, etten päästäisi. Itse kävin nuorena vain Ruisrockissa. Sieltä palatessa oli aina jotain hankaluuksia. Ekakerralla jouduttiin kävelemään kaupunkiin yöllä ja tokakerralla tappelu bussijonossa. Porukkaa paljon, busseja vähän.

Vierailija
5/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, jos kaverin vanhemmat ovat kotona ja katsovat vähän, että missä kunnossa ja mihin aikaa festareitla tullaan.

Vierailija
6/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kaverista ja festareista. Itse olin muistaakseni 14-vuotias kun lähdin ensimmäistä kertaa festareille isompaan kaupunkiin, mutta tulimme kuitenkin yöksi kotiin. Eipä silläkään ollut juuri väliä, alkoholia siellä otettiin kuitenkin, mutta se vain aloiteltiin ja lopeteltiin vähän aikaisemmin. Toivottavasti oma nuori osaisi olla vähän fiksumpi. Kaikelta lapsia ei voi kuitenkaan suojella, ja mielestäni 15 vuoden ikä on ihan hyvä ikä harjoitella myös sitä festareilla käymistä. Osa nuorista muuttaa jo siinä iässä omilleen, joten eiköhän nuori pärjää myös festareilla :)

Vierailija
7/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat voisin päästää, koska ne ei siellä tuu mitään saamaan. Tyttärien puolesta pelkäisin.

Vierailija
8/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat voisin päästää, koska ne ei siellä tuu mitään saamaan. Tyttärien puolesta pelkäisin.

Epätasa-arvoa!

Vierailija
9/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin jos festarit olisi lähempänä ja tulisi yöksi kotiin. Itse olin ekoilla festareilla 13v, viereisessä kaupungissa ja kaverin isä haki kotiin illalla. 14v tultiin jo tilataksilla kaveriporukan kanssa jne. Mutta yön yli en uskaltaisi laskea jollei ole todella vastuuntuntoinen lapsukainen ja tutut kaverit ja kavereiden vanhemmat.

Vierailija
10/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli tuon ikäisenä semmoset festarit, etten ikinä päästäisi, jos tietäisin mitä siellä oikein tapahtui :DD kivaa oli, mut vanhenpana en päästäisi

Vierailija
11/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuohon ole kun yksi sana : EI, 18v sitten voi mennä kun pääsee festareille, suurin osa on K-18

Läheskään kaikki festarit eivät ole, ja sekään ei ole fiksua kasvatusta, että pitää 18 vuotta pumpulista, ja sitten kertalaakista pääsee maailmalle tekemään kaikkea uutta. Usein vielä ihan täydessä seipäässä. 15-vuotiaalle voi nyt vähän helpommin kasvattaa, saada pitämään puhelinta koko ajan mukana, tietää missä se on yötä yms., mikä voi sitten opettaa myös vastuullisempaan käytökseen aikuisena.

Vierailija
12/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle 18-vuotiaan tule liikkua kaupungilla yhdeksän jälkeen, korkeintaan futisharkoista kotiin kävellessä!

Vierailija
13/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lapsuudenkaveri ja joku random ilmaiskonsertti = joo,

Random kaveri ja joku megafestari = ei.

Vierailija
14/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuon ikäisenä ollut festareilla kaveriporukan kanssa, en missään Suomen suurimmissa mutta kuitenkin. 16-vuotiaana sitten isompiin meininkeihin ja siitä eteenpäin Provinssit sun muut. Ikinä ei ole onneksi sattunut mitään, luotettu on ja huolehdittu että kaikki ok. Jos on hyvä porukka missä nuori lähtee ja järki pysyy päässä, niin miksipä ei :)

Vierailija
15/15 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsee yöksi nukkumaan kaverin kotiin, niin joo. Noin minäkin aloitin festariurani 13-vuotiaana. Mikäli poikaasi kiinnostaa ensisijaisesti esiintyvät bändit eikä festarimeininki noin yleensä, luottaisin poikaan ettei sekoile.

Vähänkin isommat festarit ovat nykyään ammattimaisesti järjestettyjä ja rauhallisia, suurin perseily tapahtuu leirintäalueilla.

Mukavaa mahdollista festaria pojallesi!