Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte laittaa joka päivä ruokaa?

Vierailija
30.06.2016 |

Mä olen niiiiiiin kyllästynyt, ideoita nolla :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän mä jaksakaan. En ole yhtään kiinnostunut ruoanlaitosta ja usein olen ennemmin nälissäni kuin viitsin alkaa tehdä ruokaa. Mies on innostuneempi kokkaaja, muttei hänkään usein saa aikaiseksi. Ehkä muutaman kerran kuukaudessa meillä syödään jotain "oikeaa ruokaa", muuten eletään kukin omilla välipaloilla.

Kissa sentään syö säännöllisesti ja hyvin.

Vierailija
22/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mulla ei löydy ruuanlaittofiilistä, teen salaattia. Kerta-annos on lautasella alle 10 minuutissa, terveellistä ja täyttävääkin on kunhan valitsee oikeat raaka-aineet. Joskus on intoa ja silloin häärään keittiössä useita kertoja viikossa. Kahden hengen taloudessa esim. vuokaruuat kestää kuitenkin parhaimmillaan 3 päivää. Mies kokkaa välillä, mutta minä useammin - tämä johtuu myös siitä että olen kasvissyöjä, joten luonnollisesti mies syö enemmän minun laittamiani ruokia jotka sopivat molemmille, usein silloin kun hän kokkaa niin syödään omiamme.

Pakkasesta löytyy helppoja lisukkeita vaikka mille ruualle, itse olen tykännyt Apetitin gratiineista (punajuuri ja bataatti makuina ainakin) ja Finduksen parsakaalipusseista, jotka voi vaan lämmittää mikrossa ja pistää ääntä kohden. Pakasteet onkin ainoat einekset mitä syön oikeastaan koskaan, hyvin harvoin ostan esim. kasvispihvejä tai -pullia, mutta näitä on aina hyvä löytyä pakastimesta sen päivän varalle kun ruuan suunnittelu ja toteutus ei nappaa :)

Jos meillä olisi lapsia ja joutuisin heitä ruokkimaan lämpimällä aterialla 2x päivä, tarjoilisin toisena ruokana usein varmasti esim. munakokkelia ja salaattia tai jotain muuta nopeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on yllättävän hyvä motivaattori. Teen yleensä kahden, jopa kolmen päivän satsin kerralla, niin ei sitten tarvitse muuta kuin lämmittää. Juhannuksen alla tein uudesta kaalista, uusista perunoista, porkkanoista ja jauhelihasta kaalipadan, josta tuli makuuni hieman liian suolaista, joten jatkoin lientä sopaksi asti. Riitti peräti neljäksi kerraksi ja joka kerta lämmityksen myötä sen kuin parani. Yleensäkin teen mielelläni keittoja.

Vierailija
24/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ihanaa,ja kotona tehty ruoka on terveellistä ja hyvää! Työpäivän jälkeen mikään ei oo rentouttavampaa kun ottaa lasi viiniä, kokata ja istua nauttimaan ruuasta:)

Vierailija
25/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..20 jatkaa

Pinaattipannukakku! Vähällä vaivalla pellillinen ruokaa. Muksuille maistuu varmaan ihan kylmänäkin välipalaksi.

Vierailija
26/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin koska tahansa arkiruokakeittokirjan, jonka voisi kokota alusta loppuun yhä uudestaan.

Tai ottaisin vastaan luettelon "perusruoista".

Marttojen penninvenyttäjän keittokirja tai nimi jotai tuohon suuntaan.

Vierailija
27/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teemme sunnuntaisin viikon ruokalistan. Ja lapset kokkaavat perjantain päivällisen. He ovat innokkaita etsimään netistä uusia reseptejä.

Kun ruokalista on valmiina, on helppo ostaa tarvittavat raaka-aineet. Suosittelen.

Vierailija
28/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä oikeasti tosi rankkaa. Välillä ostan valmiin grilliboilerin ja laitan sen kanssa salaatin, tai savustettua lohta, niin ei tarvii itse paistaa mitään. Ruoat, joita teen tulee nopeesti. PAstakastike, kanafile, silakat jne. Välillä teen vain yhden ruoan ja sitten ruokaisat aamu- ja iltapalat: pannukakkua, vispipuuroa. Einekset on pahoja, mutta joskus lapset haluu pakastepizzat.

Vierailija
29/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ja on ihanaa kun ei ole pakko. Lapsi aloitti lukion toisella paikkakunnalla ja on siellä täysihoidossa, minä voin syödä mitä sattuu. Maanantaina paistoin jonkun pihvin, joka ei ollut enää hehkeimmillään ja siihen kaveriksi jotain valmista pakastevihannessekoitusta. Eilen paistoin munia ja pekonia ja löysin jääkaapista coleslawjämän. Tänään taas munia ja pekoneja ja pakasteesta kasvishöystöä.

Vierailija
30/30 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ihan joka päivä jaksakaan. 

Mutta oon oppinut tekemään nopeita, helppoja safkoja. Esim. heittelen pannuun papupurkin, sieniä, kalaa(vaikka tonnikalaa), muutaman minuutin vedessä liotettua riisinuudelia yms. Safka valmistuu alle vartissa.

Paistan pakastekalafileet, kylkeen kukkakaalimuusia ja kermaviilikastike spisidippipussista. Ei mene varttia tähänkään.

Kaikkea tämmöistä, missä ei tarvii seistä lieden ääressä kauaa.

Kyllä laiska keinot keksii :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi