Voiko muka liiasta proteiinin syönnistä olla HAITTAA?
Himoitsen proteiinia moninkertaisia määriä suosituksiin nähden. Liikun n.3-5h/päivässä, olen pienikokoinen ja syön esim.yli kilon kanaa päivässä, proteiinijauheita, kasviksia, joissa on proteiinia, kananmunia jne. Liika proteiini muuttuu glukoosiksi, mutta tarviihan ihminen glukoosiakin?
Kommentit (16)
Ja lisään vielä, että tuntuu, ettei nälkä lähde millään muulla, kuin proteiinilla...
Se rasittaa maksaa, joka muuttaa proteiinin glukoosiksi.
Yksittäiset päivät yliannostuksella ei haitallisia, mutta pitkällä tähtäimellä ongelmat taattuja.
Vierailija kirjoitti:
Miten vatsa toimii?
Hyvin, koska syön myös paljon siemeniä, kasviksia, leseitä ja pähkinöitä...
Voi käydä munuaisten päälle, samoin toki ylimääräinen proteiini muuttuu läskiki siinä missä rasva ja hiilihydraattikin.
Luvassa munuaisvaurio ennen pitkää.
Jos syö reilusti proteiinia, niin ei tarvitse syödä vielä lisäksi protskujauhetta.
Ei mulla muuta :D
edit: mitäköhän palturia mä taas höpötin, ignooratkaa äskeinen teksti joka oli tässä :D
Vierailija kirjoitti:
Se rasittaa maksaa, joka muuttaa proteiinin glukoosiksi.
Yksittäiset päivät yliannostuksella ei haitallisia, mutta pitkällä tähtäimellä ongelmat taattuja.
Mistä sitten tietää syövänsä liikaa proteiinia??
Munuaisvaurio tosiaan tulee ennenpitkää ja luusto myös heikkenee. Se on sitten kiva käydä loppuikä dialyysihoidoissa ja kärsiä osteoporoosista.
Minäkin liikun 5 tuntia päivässä, ja se vie ruokahalun kokonaan. Jos istuisin tekemättä mitään, saattaisin jaksaa syödä neljänneksen sun annoksista.
Yli kilo kanaa päivässä :O Herrajestas! Ja miksi ihmeessä vedät vielä proteiinijauheita jos syöt proteiinia muutenkin niin paljon? Taidat olla niitä syömishäiriöisiä, jotka on ymmärtäneet että rasva ja hiilarit on pahasta ja proteiini muka hyvästä ja pää ei salli sitten mitään muuta syödä kuin proteiinia. Järki päähän nyt!
Voi kuule tuosta on paljonkin haittaa.
Luultavasti saat kakkostypin diabeteksen sillä liika proteiini altistaa sille: http://care.diabetesjournals.org/content/33/1/43.abstract
Lisäksi liika proteiini lisää merkittävästi syöpäriskiä, on yhtä pahasta kuin tupakointi:
http://www.natureworldnews.com/articles/6242/20140305/high-protein-diet…
Oot aloittaja aika idiootti kyllä
Miten vatsa toimii?