Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monesti koiranomistajat suhtautuvat ylimielisesti kissoihin.

Vierailija
30.06.2016 |

Miksi ihmeessä? Miten koira on kissaa hienompi eläin?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on näin päin yleisempää. Kissaihmiset osaavat arvostaa myös koiria.

Ap

Vierailija
2/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on, syytä en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuvat usein ylimielisesti myös omiin taitoihin koirankasvattajana. Pitävät irti kerrostalon pihassa, lenkittävät leikkipuistossa, pitävät vapaana rappukäytävässäkin niitä hellantelttu pikku lapsen korvikkeita.

Koira on syytön em. perseilyihin.

Vierailija
4/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään molemmista. Koira kuitenkin on aina iloinen kaveri, kissa lähinnä koriste-esine.

Vierailija
5/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään molemmista. Koira kuitenkin on aina iloinen kaveri, kissa lähinnä koriste-esine.

Tässä esimerkillistä kissojen vähättelyä.

Ap

Vierailija
6/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä toisin päin. "Kissaihmiset" puhuvat monesti kissoistaan ylistävään sävyyn, koiranomistajilla on lemmikkiinsä paljon mutkattomampi, neutraalimpi suhtautuminen. Oma lemmikki on tietysti aina ihanin ja paras, mutta enemmän olen kuullut kissanomistajien vuodatuksia hienosta, älykkäästä ja niin ylväästä eläimestään. Johtuisiko siitä, että koiraan saa usein luotua paremman "yhteyden", kissa taas on monesti vetäytyvämpi. Koira elää omistajansa rinnalla lähes kaikessa, kissalla on ihan omat juttunsa joihin ihminen  välttämättä kuulu, vaikka haluaisikin. Onhan noita kissoja palvottu muutenkin maailman sivu, kun ovat olevinaan niin hienoja.

Vierailija
7/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa yleistämistä.

Vierailija
8/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, huomattu on. Riippuu toki ihmisestä, mutta paljon on sellaisia koiranomistajia, jotka väheksyvät kissoja. Terkkuja vaan eräällekin entiselle naapurilleni, joka toi vartavasten räkyttävän mäyräkoiransa "katsomaan" kissojamme suoraan parvekeemme eteen, koska pitäähän koiran päästä kyttäämään kissoja, viis siitä mitä kissat moisesta tykkää. Samoin katselin kuluneena keväänä tyrmistyneenä, kun mieheni veljen vaimo kantoi muina naisina koiranpentunsa meidän ovesta sisään, kysymyttä edes ensin onko ok ja varsin hyvin tietoisena meillä majailevista, koiriin liiemmin tottummattomista kissoista. Myös oma veljeni päästi kerran koiransa sisään, vaikka painotin, että koiraa ei missään nimessä pidä päästää sisälle. 

Vierailija
9/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkillistä kissojen vähättelyä.

Ap

En vähättele kissoja. Tiedät ihan hyvin itsekin, että lähes jokainen koira lähtee muitta mutkitta omistajansa kanssa kävelemään, leikkimään ja nukkumaan vuorokaudenaikaan katsomatta. Kissa ei. Ja tässä on vastaus kysymykseesikin, jos välität sellaisen saada.

4

Vierailija
10/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en koiraihminenä ymmärrä yhtään, mitä viehättävää kissoissa on. Minä näen ne eläiminä, jotka eivät ole tippaakaan kiinnostuneita ihmisestä ja joiden omistajien vessoista haisee aina. Mutta en minä niitä omasta mielestäni kuitenkaan mitenkään väheksy, sen enempää kuin vaikka hamstereita tai akvaarioitakaan.

Vierailija
11/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on, mutta en kyllä ymmärrä miksi. Eräs esimerkki lähipiiristä ihan kuukausi takaperin oli kun koiranomistaja-tuttava alkoi nimitellä kissoja yhteiselle tutullemme, kun kuuli meiän hankkineen kissan. Oli kaikkea että "Hyi v*ttu kissat." jne. Itse pidän kyllä molemmista, sekä koirista että kissoista. Kaikkien ei tietysti tarvitse pitää kissoista mutta tuollaista avointa halventavaa suhtautumista en ymmärrä. Tuollaista käytöstä näkee huomattavasti enemmän koirien omistajilla.

Vierailija
12/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on tylsiä eläimiä. Mitä niillä muka tekee? Ne vaan on ja paskovat ja kusevat omaan laatikkoon :D Koko toi ajatus on etova ja tyhmä. Miks kissoja ei oo alunperin jalostettu sellasiksi et niitäkin vois lenkityttää niin tekisivät tarpeensa ulos? Tokihan jotkut käyttää hihnassa kissoja vähän kävelyllä pihalla, mutta ei se oo sama asia kuin koiran kanssa lenkkeily.

Kissoista ei oo hyötyä missään muualla kuin maalla hiiri rotta jahdissa. Käsittämättömän tylsä elukka, joka on vain koristeena ihmisille. Kissat on myös yleensä kauhean itsenäisiä, jotka eivät edes välitä ihmisistä. Ihan mälsää tuollanen. 

Koiran kanssa voi lenkkeillä ja harrastaa vaikka mitä. Koira on paljon eläväisempi kuin kissa. Koiria käytetään moniin eri tarkotuksiin, esim poliisin työssä, huumekoirana, kadonneiden etsinnässä, pommikoirina, vesipelastuksessa ja monessa muussa. Koirista on käsittämättömän paljon hyötyä.

En ymmärrä, miksi kissoja on alunperin alettu pitämään edes lemmikkinä. 

Kaiken lisäksi kissa on helvetin laiskojen ihmisten eläin. 

Tiedän mistä puhun, 2 kissaa joskus omistaneena. Ei kiitos koskaan enään sellasta turhanpäivästä moukujaa mulle. 

Vierailija
13/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen funktiota on vaan vaikea ymmärtää, koira on niin seurallinen kaveri.

Vierailija
14/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kissasi on ihan viehättävä siellä sinun tonttisi puolella.

Vierailija
15/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissojen funktiota on vaan vaikea ymmärtää, koira on niin seurallinen kaveri.

Eli siksi suhtaudut ylimielisesti kissoja kohtaan?

Vierailija
16/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten kohdalla se väheksyntä on todellista molempiin suuntiin, kissaihmiset halveksivat koiria tyhminä, kuolaavina ja kömpelöinä ja koiraihmiset kissoja tylsinä yms.

Typerää. Osoitata vain että eivät tunne toista lajia ja siksi ovat rasistisia mielipiteissään.

Vierailija
17/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kissat ovat jees, etenkin kun ne eivät saa olla ulkona miten sattuu, paitsi yhden kaverin kissa on ulkokissa, mutta alueella, jossa on sovittu, että kissat saavat olla vapaana. Pieni "kylä" suom.huom.

Tänään sain taas veekäyrän koholle, kun lenkitin koiriani, ja joku lähiasukki on päästänyt kissansa itsekseen rivarialueella ulos. Uskotteko, ettei ole kivaa???

Kissafanit eivät varmasti usko, ellei heillä kissa ole hihnassa tai vain sisäkissana.

Vierailija
18/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että jos ei ole ikinä kissaa omistanut, niin ei voi arvostella. Itse inhosin kissoja ennen yli kaiken ja olin koiraihminen henkeen ja vereen, mutta kun äitini hommasi kissanpennun, niin ihastuin siihen täysin :3 nyt itselläni on 2 kissaa, ja molemmat ovat aivan eri persoonia :) urpoja pikku otuksia <3

Vierailija
19/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa on tylsiä eläimiä. Mitä niillä muka tekee? Ne vaan on ja paskovat ja kusevat omaan laatikkoon :D Koko toi ajatus on etova ja tyhmä. Miks kissoja ei oo alunperin jalostettu sellasiksi et niitäkin vois lenkityttää niin tekisivät tarpeensa ulos? Tokihan jotkut käyttää hihnassa kissoja vähän kävelyllä pihalla, mutta ei se oo sama asia kuin koiran kanssa lenkkeily.

Kissoista ei oo hyötyä missään muualla kuin maalla hiiri rotta jahdissa. Käsittämättömän tylsä elukka, joka on vain koristeena ihmisille. Kissat on myös yleensä kauhean itsenäisiä, jotka eivät edes välitä ihmisistä. Ihan mälsää tuollanen. 

Koiran kanssa voi lenkkeillä ja harrastaa vaikka mitä. Koira on paljon eläväisempi kuin kissa. Koiria käytetään moniin eri tarkotuksiin, esim poliisin työssä, huumekoirana, kadonneiden etsinnässä, pommikoirina, vesipelastuksessa ja monessa muussa. Koirista on käsittämättömän paljon hyötyä.

En ymmärrä, miksi kissoja on alunperin alettu pitämään edes lemmikkinä. 

Kaiken lisäksi kissa on helvetin laiskojen ihmisten eläin. 

Tiedän mistä puhun, 2 kissaa joskus omistaneena. Ei kiitos koskaan enään sellasta turhanpäivästä moukujaa mulle. 

Koska kissa ei opi jalostamallakaan sisäsiistiksi.

Vierailija
20/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä toisin päin. "Kissaihmiset" puhuvat monesti kissoistaan ylistävään sävyyn, koiranomistajilla on lemmikkiinsä paljon mutkattomampi, neutraalimpi suhtautuminen. Oma lemmikki on tietysti aina ihanin ja paras, mutta enemmän olen kuullut kissanomistajien vuodatuksia hienosta, älykkäästä ja niin ylväästä eläimestään. Johtuisiko siitä, että koiraan saa usein luotua paremman "yhteyden", kissa taas on monesti vetäytyvämpi. Koira elää omistajansa rinnalla lähes kaikessa, kissalla on ihan omat juttunsa joihin ihminen  välttämättä kuulu, vaikka haluaisikin. Onhan noita kissoja palvottu muutenkin maailman sivu, kun ovat olevinaan niin hienoja.

Sinä et vain ole päässyt kissan ystäväksi. Turha syyttää kissaa, jos ihminen ei kelpaa.