Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä vastaavia kokemuksia Postista?

Vierailija
30.06.2016 |

Paketteja ja kirjattuja kirjeitä ym. ei kuulemma luovuteta vastaanottajalle vaan ne palautetaan lähettäjälle, jos nimi ei ole virallisessa muodossa paketissa. Itsellä ei ole koskaan ollut vastaavaa ongelmaa ennen, vaikka olen vuosia käyttänyt kutsumanimeäni (Veli) virallisen nimeni (Veli-Matti) sijaan tilatessani tuotteita esim. verkkokaupoista tai sukulaisten ja ystävien lähettäessä minulle postissa paketteja tms.

Onko tullut joku muutos tähän lähiaikoina? Yritin postin sivuiltakin etsiskellä ja laitoin heille kysymystäkin menemään, mutta en ole vielä saanut vastausta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tilaisit ne kamat vain "Veli-Matin" nimellä? Jos et tykkää nimestäsi, pudota "Matti" pois. Maistraatin nettipalvelussa saa tuon ihan ilmaiseksi tehtyä. Tietysti kortit ja muut joudut uusimaan.

Vierailija
2/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasta ei ole kokemusta mutta voin kertoa että kyselyysi vastataan n. elo-syyskuun tietämillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketteja ja kirjattuja kirjeitä ym. ei kuulemma luovuteta vastaanottajalle vaan ne palautetaan lähettäjälle, jos nimi ei ole virallisessa muodossa paketissa. Itsellä ei ole koskaan ollut vastaavaa ongelmaa ennen, vaikka olen vuosia käyttänyt kutsumanimeäni (Veli) virallisen nimeni (Veli-Matti) sijaan tilatessani tuotteita esim. verkkokaupoista tai sukulaisten ja ystävien lähettäessä minulle postissa paketteja tms.

Onko tullut joku muutos tähän lähiaikoina? Yritin postin sivuiltakin etsiskellä ja laitoin heille kysymystäkin menemään, mutta en ole vielä saanut vastausta.

Ihan totta? Olisikohan toi ollut joku harjoittelija tai vastaava, joka liian varovainen?

Mitenköhän mun käy, kun käytän toista nimeäni (tilaan pakettini sillä nimelllä, enkä siis oikealla ensimmäisellä nimelläni)?

Vierailija
4/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tilaisit ne kamat vain "Veli-Matin" nimellä? Jos et tykkää nimestäsi, pudota "Matti" pois. Maistraatin nettipalvelussa saa tuon ihan ilmaiseksi tehtyä. Tietysti kortit ja muut joudut uusimaan.

Kyse ei ole siitä ettenkö pitäisi nimestäni, vaan olen tottunut käyttämään kutsumanimeäni, kuten myös sukulaiset ja ystävät. Tietysti jatkossa otan opikseni ja tilaan virallisella nimelläni ja pyysin myös sukulaisia ja ystäviä käyttämään virallista nimeäni, mutta se ei auta siihen, kun pakettia on jo matkalla "väärällä" etunimellä.

-ap

Vierailija
5/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen kokemus, että posti jemmaa nykyisin ulkomailta tilattuja paketteja PITKÄN aikaa jossain. Näen, että ne ovat Suomessa, ovat tulleet eri aikaan. Ero esim. 1-2 viikkoa. Odotan. Ja odotan. Sitten tulee molemmista yhtä aikaa ilmoitus..

Vierailija
6/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä siellä postin omassa lapussa lukee eli kun olet tehnyt muuttoilmoituksen. Jos postilla tiedossa kaikki sun nimet nii tulee perille jos postilla vain yksi nimi tiedossa ja tulee toisella nimellä niin ei välttämättä tule perille. Ei postimies ole mikään mielten lukija joka tietää ihmisen nimen jos sitä ei ole ilmoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi