Mies ei periaatteesta tahdo muuttaa taloon jonka tahdon, mielipiteitä?
Eli tilanne on seuraava:
itse valmistun vuoden päästä sairaanhoitajaksi, tähän asti olen asunut ja vieläkin asun äidin luona opiskelujen takia yläkerrassa, meillä on rintamamiestalo eli tämä on perjaatteessa oma asunto (eteisestä lähtee portaat tänne ja ovi alakerran tiloihin), vain suihku ja keittiö puuttuu. Mies on vuokralla kerrostalossa ja tekee töitä.
Talo on perjaatteessa paritalo, vaikka omktalo oikeasti onkin. Meillä on kaksi keittiötä ja suihkua ja saunaa jne, toiset toisessa ''asunnossa'' jonka erottaa väliseinä ja jonne menee oma ulko-ovikin. Nyt tällä puolella asuu vuokralaisina pariskunta ja heitä näkee ehkä kerran viikossa ohimennen.
Saisin ostaa tämän meidän nykyisen puolen, kolme kerrosta, sauna jne. n. 200m2 hintaan 50 000e. Eli käytännössä ilmaiseksi. Itse pidän kovin tästä talosta ja sijainnista ja ainoa miinus onkin talvisin tulevat reilu 500e sähkölaskut... Toki yläkerran saa ''kylmäksi'' varastotilaksi ja takalla lämmitettyä jolloin laskusta lähtee varmaan satanen suunnilleen.
Mies ei kuitenkaan periaatteesta tahdo tähän muuttaa, sillä äitini miehensä kanssa asuisi sitten seinän takana naapurissa...
Mitä muut tekisi tässä tilanteessa?
Minä olen siis jo tehnyt valintani kauan sitten että keskustasta en pois muuta. Mies on tiennyt tämän seurustelusta asti. Valitsen siis mielummin yksin asumisen keskustassa kuin kaksin asumisen korvessa.
Mies on vapaa aikuinen ihminen ja voi muuttaa pois vaikka huomenna mutta ei ole vielä ainakaan muuttanut.