Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei periaatteesta tahdo muuttaa taloon jonka tahdon, mielipiteitä?

Vierailija
30.06.2016 |

Eli tilanne on seuraava:
itse valmistun vuoden päästä sairaanhoitajaksi, tähän asti olen asunut ja vieläkin asun äidin luona opiskelujen takia yläkerrassa, meillä on rintamamiestalo eli tämä on perjaatteessa oma asunto (eteisestä lähtee portaat tänne ja ovi alakerran tiloihin), vain suihku ja keittiö puuttuu. Mies on vuokralla kerrostalossa ja tekee töitä.

Talo on perjaatteessa paritalo, vaikka omktalo oikeasti onkin. Meillä on kaksi keittiötä ja suihkua ja saunaa jne, toiset toisessa ''asunnossa'' jonka erottaa väliseinä ja jonne menee oma ulko-ovikin. Nyt tällä puolella asuu vuokralaisina pariskunta ja heitä näkee ehkä kerran viikossa ohimennen.

Saisin ostaa tämän meidän nykyisen puolen, kolme kerrosta, sauna jne. n. 200m2 hintaan 50 000e. Eli käytännössä ilmaiseksi. Itse pidän kovin tästä talosta ja sijainnista ja ainoa miinus onkin talvisin tulevat reilu 500e sähkölaskut... Toki yläkerran saa ''kylmäksi'' varastotilaksi ja takalla lämmitettyä jolloin laskusta lähtee varmaan satanen suunnilleen.

Mies ei kuitenkaan periaatteesta tahdo tähän muuttaa, sillä äitini miehensä kanssa asuisi sitten seinän takana naapurissa...
Mitä muut tekisi tässä tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyhyyhhyyyyhhyy, kun mies ei tottele! Auttakaa!

Vierailija
2/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi asua siippani vanhempien naapurissa, vaikka meillä hyvät välit onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun on tyhmää muuttaa muualle, kerran saat tuon noin halvalla ja haluat siinä asua.

Vierailija
4/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakotat miehesi asumaan paikassa missä hän ei halua asua hän tulee vihaamaan sinua.

Vierailija
5/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes ihmettelet, että mies ei halua muuttaa appivanhempiensa kanssa samaan taloon?

Vierailija
6/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikipäivänä lähtisi tuollaiseen kommuuniin, ymmärrän miestäsi täysin.

Vierailija
7/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi. Mies voi maksaa vuokraa jos haluaa muuttaa yhteen.

Vierailija
8/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Ikinä en asuisi puolison vanhempien kanssa samassa talossa. Eikä kyllä kukaan tuttunikaan niin tekisi.

Vierailija
9/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, lopussa osasit jo kirjoittaa oikein periaatteessa

Vierailija
10/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
11/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun appivanhemmista muutaman sadan metrin päässä ja pidän tätä jo aika extremenä. Vaikka edes näköyhteyttä tontilta toiselle ei ole metsikön vuoksi. Appivanhempien seinän takana en suostuisi asumaan. En halua olla tarkkailtavana ja kuunneltavana koko aikaa. En halua, että he yöllä kuulevat meiltä musiikkia ja saavat syyn taivastella, että vieläkö ne heittiöt siellä rymyävät. Enkä halua heidän kuulevan väsyneitä riitojamme jostain imuroimisesta, tai valitustani siitä, jos mies ei huomioi minua. Seksiäänistä puhumattakaan. En jaksa olla 24/7 järkevä ja mukava, eikä jaksa miehenikään, joten kaipaamme yksityisyyttä.

Vierailija
12/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyykö edes verottaja tuota hintaa? Saa myydä omille lapsille vähän alempaan hintaan kuin markkinahintaan mutta ei voi puoli-ilmaiseksi antaa tai katsotaan lahjaksi tai ennakkoperinnöksi.

Vierailija
13/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Ikinä en asuisi puolison vanhempien kanssa samassa talossa. Eikä kyllä kukaan tuttunikaan niin tekisi.

En kyllä asuisi edes omien vanhempien kanssa samassa.

Vierailija
14/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessahan se kannattaa ostaa. Vakuusarvoa mahdolliseen tulevaankin lainaan olisi reilusti, jos olettaa että todellinen arvo olisi +100 000. (?)

Mutta jos räikeää alihintaan ostat niin selvittää tuleeko lahjavero.

Meillä oli myös tilanne että sukutaloon, jossa minun sukulaisia asuu naapurissa/lähistöllä, ei olisi mies aluksi halunnut muuttaa mutta kyllä tästä paikasta on näiden vuosien aikana tullut hänellekkin rakas.

Vierailija
15/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään suostu muuttamaan pois keskustasta johonkin korpi omakotitaloon vaikka mies haluaisi.

Mies sitten päättää ihan itse kumpi on tärkeämpi se omakotitalo korvessa vai yhteinen koti keskustassa.

Vierailija
16/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä ihmettelekkään ettei halua tähän mies muuttaa, kysyin mitä muut tekisi tässä tilanteessa. 

Eihän sitä paritalossakaan saa valita naapureita, niin sinänsä en ymmärrä että miksi ongelma on niin iso. Mun vanhempia ei kuitenkaan näkis kun just sen verran että kerran viikossa kun kävelee keittiön ikkunan ohi postilaatikolle ja takas, tai jos on just samaan aikaan lähössä pihasta pois niin autokatoksella, tai jos pihojen väliaidan raoista menee kurkkimaan niin näkee toisen jos toinen sattuu olemaan siellä. 

Kyllä mä silti taidan tän vaan ostaa, mulla on hevonen 5min ajomatkan päässä tästä ja iso piha koiralle ja keskustaankin on vaan 2km, niin ei kyllä ihan heti toista näin hyvää paikkaa löydy... 

Mä maksan asuntolainaa ja mies saa sitten puoliks maksaa sähköt ja vedet yms mikäli tähän tahtoo, jos ei tahdo niin sitten saa asua siellä vuokralla yksin, mä kun en mun isoa koiraa tahdo kerrostaloon viedä. 

Vierailija
17/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hyväksyy. Ei lapsille voi myydä puoli-ilmaiseksi.

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyykö edes verottaja tuota hintaa? Saa myydä omille lapsille vähän alempaan hintaan kuin markkinahintaan mutta ei voi puoli-ilmaiseksi antaa tai katsotaan lahjaksi tai ennakkoperinnöksi.

Vierailija
18/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saan ostaa tästä kiinteistöstä 25% tolla 50 000e, mutta käytännössä menee niin että minä asun tätä 200m2 puolta ja äiti miehensä kanssa 100m2 puolta kun vanhana ei sitten enää halua portaita suihkuun ja saunaan (jotka on meillä kellarissa). 

Äänet ei kuulu muuten kuin ton pienemmän puolen makkarin ja yhden tämän isomman puolen vessan välillä, makuuhuoneet on ihan toisissa päissä taloa ja muutenkin väliseinän kohdalla ollaan vaan jos mennään sinne yhteen vessaan tai kellarin portaisiin. Eli ne tuskin tulee ongelmaksi. 

Onhan tässä esim ruma suihkutila mutta sijainti on ihan mahtava, ei siis todellakaan olla missään korvessa vaan ihan keskustan tuntumassa, mutta kuitenkin tontit on sen verran isoja että hyvin voi vaikka alusvaatteilla kävellä pihalla ilman että joku automaattisesti näkis. 

Vierailija
19/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään suostu muuttamaan pois keskustasta johonkin korpi omakotitaloon vaikka mies haluaisi.

Mies sitten päättää ihan itse kumpi on tärkeämpi se omakotitalo korvessa vai yhteinen koti keskustassa.

Jouduthan sinäkin tuossa päättämään kumpi on sulle tärkeämpaa: keskustakoti vai yhteinen asunto/parisuhde nyxän kanssa.

Vierailija
20/21 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sinä nyt oikein selität:

"meillä on rintamamiestalo eli tämä on perjaatteessa oma asunto (eteisestä lähtee portaat tänne ja ovi alakerran tiloihin), vain suihku ja keittiö puuttuu."

Siis sinulla ja vanhemmillasi? Eli sinä asut heidän yläkerrassaan?

"Meillä on kaksi keittiötä ja suihkua ja saunaa jne, toiset toisessa ''asunnossa'' jonka erottaa väliseinä ja jonne menee oma ulko-ovikin. Nyt tällä puolella asuu vuokralaisina pariskunta ja heitä näkee ehkä kerran viikossa ohimennen."

Eli vanhemmilla vuokralaiset toisella puolella? Heidätkö häädetään vai miten tämä menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi