>>>SUURPERHEkuumeilijat<<<vko 9
Kommentit (55)
Heips!:-)
Siis mikäli joukkoonne huolitte?
Pari kuukautta olen täällä käynyt palstaa lukemassa ja orastavaa kuumetta on ollut ilmassa.
Lopultakin päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen ja yritys aloitetaan huhti-toukokuussa. Olenko siis oikeassa pinossa ...?
Meillä on 4 lasta, nuorin 18kk, vanhin 8v.
Mennään aika samoissa.Mulla myös nuorin 18kk ja aloitus alkaa huhti-toukokuussa.Laskujeni mukaan säännöllisellä 28 päivän kierrolla olisi vikat menkat 18.4 ja sitten yrittämään=)
Niin-Täällä minä olen yhä,odottelen omalääkärin soittoa ja miestä kotiin jotta pääsen kauppaan.Sairasta lasta kun en voi raahata mukana.
L+5
Mennään aika samoissa.Mulla myös nuorin 18kk ja aloitus alkaa huhti-toukokuussa.Laskujeni mukaan säännöllisellä 28 päivän kierrolla olisi vikat menkat 18.4 ja sitten yrittämään=)
Niin-Täällä minä olen yhä,odottelen omalääkärin soittoa ja miestä kotiin jotta pääsen kauppaan.Sairasta lasta kun en voi raahata mukana.
L+5
Meinaa väsyttää ihan karseesti.. Xo Sen siitä saa kun pitää hoitaa parisuhdetta yöllä, kun lapset nukkuu! ;)
Kuopuskin sitten kävelee! Torstaina aloitti ykskaks kävelemään, ja nyt tepastelee ihan onnessaan edestakaisin! Ihanan näköistä tepsutusta! :) Nyt mulla ei sit ole enää pientä vauvaa... *sniff* Taaperoksi kasvoi pieni niin kovin pian... Nyt taas tuntuu, että pitäis pästä hommiin HETI!! Uutta putkeen ja välitömästi! Mutta tiedän, että illalla olen tod.näk. jo toista mieltä... Eikä mies suostu, eikä mahduta taloon, eikä autoon, eikä ole rahaa,enkä mä vielä aikuisten oikeesti jaksaiskaan... Haaveilenpa siis vaan!
Lämmityspuuhiin täytyy rientää, iski pakkanen yön aikana. Hrrrrrr!
Yöllä iski tosiaan pakkanen, joten taloa on lämmitetty kiireen vilkkaa. Onneksi tuo aurinko jo lämmittää niin mukavasti että ehtii pakkanen lauhtua ennen kuin laitan neitokaisen unten maille.
Me ollaan jo ehditty käydä neuvolassa ja kaupassa aamun aikana. 1-vuotis neuvola oli ja neiti oli kokonaista 8500g ja 73cm. Koko ajan meidän pikkuneiti on ollut tuollainen pieni siro neiti, onneksi on tosi ihana terveydenhoitaja joka ei turhia napise. Meidän neiti kun on ollut koko ajan niin nirso että vain tietyt ruuat maistuu. Hyvin kasvaa kuitenkin omalla käyrällään.
Ädä: meidän neiti otti myös juuri ensimmäisiä askeleitaan! Äsken meni kokonaista viisi askelta peräkkäin! Ihanaa. Toisaalta tosi kiva kun opettelee kävelemään, toisaalta taas niin haikeeta. Muutenkin on niin haiku kun ei ole enää vauvaa, nyyh.
Meillä on ollut viikonlopun esikoinen kuumeessa, joten kohta on koko porukka käynyt flunssan läpi. Enää puuttuu 10v ja 8v.
Kuume ei ota helpottaakseen. Kyllä ihan hirveesti tekisi mieli ruveta heti yrittämään, mutta sitten iltaisin kun yrittää tätä kuopusta nukuttaa niin tulee aina sellainen olo että ei sittenkään. Sinnitellään kuukausi kerrallaan.
Mukavaa kevättalvea!
Medison+5
Ja tervetuloa Violalle (menikö nikki oikein? muisti pätkii pahasti)
Huh, täällä alkaa kolmosen sairastelu helpottaa... Tytöllä on vielä vatsa vähän löysällä mutta muuten on taas oma itsenä =) Periaatteessa on vielä mahdollisuus että oksutauti tarttuu meihin muihinkin mutta pidän peukut pystyssä ettei niin käy....
Ulkona on aivan ihana ilma mutten uskalla lähteä tyttöjen kanssa ulos -ei olis meinaa kiva jos toisella tulisi löysät vaunuihin ;) Huomenna on kyllä pakko tehdä vaikka pienikin kävely, nyt ollaan oltu monta päivää sisällä. Ihanan valoisaa on jo aamusta lähtien! Kevät tulee, jee jee :)
Eipä muuta tällä kertaa, mukavaa viikonalkua kaikille!
Tansku, tytöt & pojat
Onnea ensiaskeleiden johdosta pienokaisille ja äideillekin! Meidän tyttö 1v 4kk ei vieläkään uskalla ottaa askelia ilman tukea. Muutaman askeleen on ottanut mutta muksahtanut sitten nurin eikä uskalla kokeilla uudestaan. Tyttö on tosi varovainen liikkumisen suhteen, tekee sitten vasta uusia juttuja kun on varma että osaa.
Hän on myös pieni ja sirpakka, oli 1v-neuvolassa 70cm ja 7760g. Meidän terkkari ehdotti vajaa vuosi sitten kasvututkimuksia kun tyttö on koko ajan kasvanut alimpien käyrien alapuolella. Miehen kanssa haluttiin että asia tutkitaan. Tytöltä tutkittiin mm. joitain aineenvaihdunta-, imeytymis- ja kromosomihäiriöitä. Kaikki tulokset olivat ok joten taitaa olla perintötekijöistä johtuvaa. Mä itse olen aika lyhyt (164cm), samoin äitini ja hänen äitinsä. Käydään tytön kanssa kasvukontrollissa puolen vuoden välein.
Tansku
Oli todella mukava lukea, että sekä Tamsku 75:n sekä Vauhtinelikon pikkuiset voivat jo paremmin. Niin ja myöhästyneet synttärionnittelut Medisonin ja Levinian lapsukaisille.
Oma olo muuttui loppuviikosta todella inhottavaksi. Vatsa kramppaili koko ajan ja sitten vuodon alettua iski raju migreenikohtaus. Vuoto oli hirvittävän voimakasta ja perjantaina tuotos oli sellainen, että joku häikkä siellä oli ollut. Siis joko kystä tai... Testillähän se olisi selvinnyt mutta vankan maalaisjärjen omaava puoliso sanoi, että mitä sitä mieltä pahoittamaan tämän enempää. Nyt puolison matka ei harmita ollenkaan. Pidämme joka tapauksessa tämän kierron taukoa; elimistö saa levätä.
Nyt on sellainen tunne, että ei uskalla; keskenmenon pelko iski niin häijysti. Mutta kyllä mä sellainen luupää olen, että heti seuraavassa kierrossa olen valmis jatkamaan tätä projektia.
Viisi vanhinta on ollut mummolassa. Heidän piti tulla vasta huomenna, mutta juuri äsken toiseksi vanhin soitti, että he tulevat jo tänään. Todella mukava; tiedän mun vanhempieni väsyvän heihin, vaikka he isoja jo ovatkin.
hetken ehtis...
Nuorimmainen meni paikkareille - oikein yllattysin kun ei enaa aikoihin oo nukkunu .. ettei olis tulos flunssaan, koputetaan puuta!!
Kiitokset kuramyyralle terveisista- tuli muuten mieleeni etten mitenkaan ' ilmoittautunu' teian porukoihin, havettaa myontaa! Olin vaan niin onnellinen etta loysin porukan jolla on samoja murheen -ja onnen aiheita kuin mullakin ison perheen johdosta!
Mulla oli nyt sitten ovu-viikonloppu; ja harrastettiin oikein olan takaa xxx, heh hee! Nyt aamusta iski paniikki, etta toivottavasti ei tarttuis viel tan kierron aikana; tulis marraskuu-lapsi, voi, kun taa soutaminen ja huopaaminen on kammottavaa! Haluun, en haluu jne...
Meilla on lasten kevatlomat(teian hiihtoloma) maaliskuun lopulla, niin mieli tekis Suomeen pain, sain just' lumimaisemakuvia porukoiltani...
Tervetuloa vaan Viola-76!
Nyt oon kyllä ajatuksineni solmussa....
Me tuossa viikonloppuna puhuttiin miehen kanssa ja mies oli sitä mieltä, että jos olen ihan varma, että jaksan koko köörin kanssa yksin (mies on viikot töissä muualla) niin voitaisiin ruveta neljättä yrittämään. Niin voisi kuvitella mun kuumeilun perusteella, että hyppisin tasajalkaa ja juhlisin, mutta kun nyt sitten rupeskin vasta mietityttämään tuo tulevaisuus tarkemmin. Jaksanko oikeesti neljän kanssa, joista yksi on vauva, pyörittää koko rumbaa. Onhan toki mies viikonloput mukana ja hengessä mukana viikollakin, mutta silti mietityttää kaikki mahdollinen. Voi ei, oli niin helppo olla ihan varma kaikesta, kun toinen jarrutteli!!
Keskiviikkona olis lääkäriaika (siis kun tuo kierukka on oireillut) ja samalla sen voisi nappasta poiskin, mutta mutta....
Nyt taas ajattelen, että tottakai kaikki lutviutuu, mutta sitten yön pimeinä tunteina varmaan pidän itseäni täysin hulluna. Voi apua!!! Ja vielä esikoinenkin reilut 5v joka on hyvin selvästi ilmoittanut, että ei kiitos vauvoja enää tähän talouteen. Mutta eipä tietenkään ole hänen asiansa tätä päättää. Voi ei....
piipero...joka on ihan hukassa
jos vain tähän joukkoon kuulun?
Elikäs meitä on minä vm-77, mieheni vm-76 ja muksut; pojat -98 ja -99 sekä matami mimmi -03. Nelonen ollut pitkään jo haaveissa ja tuossa vuodenvaihteessa plussasinkin, mutta eipä ollut tätä lasta tarkoitettu syntyväksi =( meni kesken viime viikonloppuna rv12.
Vauvakuume on kuitenkin niin voimakas että toivonkipinää tahtoisin pitää kanssanne yllä, vaikka juuri nyt mieli on paha.
Terkuin Sunmom
Tänne joukkoon mahtuu aina uusia. Pahoittelut keskenmenosta, vielä noin tuorekin. Alakulo on varmaan vielä päällimmäisenä, mutta onneksi et sentään toiveissa lannistunut.
Violalle samatenkin tervetuloa joukkoomme. Hyväkin että tulee uutta väkeä, kun välillä pinomme on kovin hiljainen.
Sunmom, tervetuloa joukkoomme ja osanotot keskenmenosta!
Piipero, naureskelin kun luin sun kirjoitusta =) Meillä on melkein sama juttu. Tosin meillä myös mies kuumeilee mutta näin kuumeiluvaiheessa on niin helppo haluta sitä viidettä ja olla varma että kyllä me pärjätään. Mutta JOS me joskus päätetään yrittää niin saa nähdä meneekö mulla pupu pöksyyn -tai miehellä ;)
Nyt on neljäs päivä tytön vatsataudin jälkeen. Mun äiti joka on sairaanhoitaja sanoi että vatsataudin itämisaika voi olla pisimmillään jopa 5 vuorokautta joten taidan uskaltaa hengähtää vasta huomisen jälkeen...
Se on sitten laskiaistiistai, tarttis varmaan syödä laskiaispulla =) Mun laihis on tainnut mennä ihan päin peetä kun en ole jaksanut miettiä syömisiä. Käyn tänään iltapäivällä taas vaa' alla. Ulkona on niin kylmä etten taidan uskaltaa viedä vauvaa ulos, tytölle kun taitaa olla tulossa taas silmätulehduskin. Pari viikkoa sitten saatiin tipat jotka kyllä auttoivat mutta nyt tulehdus on uusiutumassa. Täytyy soittaa lekurille että jos voisin laittaa samoja tippoja niin ei tarttis lähteä vastaanotolle.
Sellaista täällä, mitäs muille kuuluu?
Tansku & tytöt (pojat ovat koulussa :))
Meidän neiti sai eilen neuvolassa rokotuksen, ja illalla nousi sitten kuume. Yöllä ei oikein saanut nukuttua vaikka oli suppokin, joten silmät ristissä olen tänä aamuna ollut. Toivottavasti tuo kuume laskee nopeasti.
Toiseksi nuorin on kerhossa, jossa heillä on mäenlaskua. Liukurin saivat ottaa mukaan. Varmaan nauttivat kovasti. Pakkasta vaan saisi olla vähemmän. Täällä on parhaillaan noin -15. Aurinkoista ja kaunista kylläkin.
Eipä tule nyt muuta mieleen. Ehkä palailen myöhemmin, jos vain ehdin.
Sunmom. tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenosta.
Medison+5
Tänään on pienellä täystuho päivä.
Heräs aamulla puoli kuus ja siinä 1,5h kiemurteli mun kainalossa ja kun kovin toivoin että nukahtais niin en itse uskaltanut vaihataa asentoa ja nyt niskat ja pää turta.Kaksi kertaa oon jo kukkamullat korjannu lattialta.Ja ensin aamulla pesi wc-harjalla lattiaa ja nyt toistamiseen.Ei siin mitään mutta kun nyt toisella kerralla oli isoveli käynyt kakalla ja jättänyt vetämättä.Puhun mieheni kanssa puhelimessa kun tää pieni sankari tulee KAKKAISEN wc-harjan kanssa olohuoneeseen.Arvatkaa miltä vessa näytti ja HAISI!!!!AAAAAH!
Ja niin monta kertaa kun oon painottanut isoveljelle 4v että vessa on vedettävä.....
Ja nyt vasta päätä särkeekin....
Et silleen tänään,mitäköhän loppupäivä tuo tullessaa.Kello on vasta kymmenen...
L+5 ja haave
Taapero vaan jo taapertaa ihan kunnolla pitkin huushollia! hyvä, kun ei juokse välillä! :) Niin ne pienet kehittyy.. *haikeus*
Yöunet jäi vähiin, tuttia metsästin kuopukselle puolet yöstä ja puolet näin painajaisia... Mies jäi unessa kiinni rysän päältä ja en olis saanut olla hälle vihainen! Grrrrr!!! >:/ Mistä lie moinen uni, kun ei tosielämässä ole koskaan ollut mitään edes sinnepäin?? En ole ikinä edes miestä epäillyt, ei ole aihetta. Ja kuitenkin uni vaikutti niin, että olen nyt kiukkuinen, tosin on tullut siistiä lastenhuoneessa ja muutenkin! Hyötykäyttöä..
Jeps, puita lisää sisälle ettei tule kylmyys..
-kiukkupussiäkämökö Ädä-
Ne on mitä moninaisempia askareita kun muksut keksii äidin ollessa puhelimessa. Jo aikanaan esikoisen aikana meille hankittiin langaton, silloin ei kännykät olleet niin yleisiä vielä.Oli nimittäin takuuvarma asia, et aina kun oli tissi vauvan suussa niin puhelin soi.
Meillä kyläilee pari tuttavaperheen lasta tänään ja silti EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ! Sämpylätaikina odottelee leipojaa, poistun takavasemmalle.
Pitkästä aikaa kirjoittelen, vaikka ahkerasti olen käynyt lukemassa kaikkien kirjoituksia, mutta aina tuntuu ettei ehdi tarinoida kun joku huutelee jaloissa tai korvan vieressä :o).
Medisonin ja Ädän kuopuksetko olivat vuoden juuri täyttäneet ? No meidänkin kuopus täytti tuon maagisen 1v 24 päivä. Koko viikonloppu menikin sitten niitä vietellessä :o). Meidän " Vauveli" ei vielä kävele kuin n. kaksi askelta ilman tukea, mutta kiipeilyvimma onkin sitten ollut kuukauden päivät sitäkin kauheampi. Tuntui jotenkin haikealta perjantaina kun mietin, että vuosi sitten sain pienen käärön syliini ja nyt se jo tuossa mennä touhottaa ja isojen siskojen kanssa leikkii, niin se aika vain vierii ... sneef.
Kauheinta on jotenkin se , että nelosen piti EHDOTTOMASTI olla viimeinen, mutta mutta kuume on kova, jotenkin tuntuu että jos vielä sen yhden kerran saisi kokea tuon ihanan syntymän ihmeen ja haistella sitä niin ihanaa vauvan tuoksua, huoh. No on se niin ihanaa kun te olette täällä, en tunne itseäni aivan " hulluksi" kun aina vain lisää näitä lapsia haluaisin.
Nyt unohdin, että kenellä tuota vatsatautia oli liikkeessä (anteeksi, dementia iski taas) , mutta toivotaan että teidän perheessä se olisi nyt pois sairastettu ja itse siltä säästyisit ! Se on kyllä ilkeimpiä tauteja mitä lapsiperheelle voi tulla ja etenkin jos se tulee vanhemmille, itse olen aivan kuitti kun pöpö iskee ja menee todella pitkään ennekuin mitään saan syötytä :O(. Mutta paranemisia kaikille sairastaville!
/Mami ja neidit
Meillä on muksut muutamana tiistaina katselleet ja olen ollut siinä mukana. Ipanat on olleet ihan järkyttyneitä et voiks jossain olla tommosia mukuloita! Kysyin kerran et miltä tuntuis, jos meillä olis samanlaista? Aika kauhistuneita olivat eivätkä todellakaan halunneet, vaikka välillä tuntuu, että meillä jo on samanlaista ;) Olen tässä ajatellut, et taitaa olla ihan hyväkin juttu muksujen välillä katella kyseistä ohjelmaa, ovat joka kerta nimittäin olleet sitä mieltä, että on se hyvä kun meillä on kuri.
Juttelin tänään toisen neljän lapsen äidin kanssa ja vaikeroimme kuukausittaista ruokalaskua. Mites paljon teillä keskim. menee kuussa ruokaan? Asiaan tietty vaikuttaa, ovatko lapset kotona vai hoidossa. Meillä kun laitetaan kaksi kertaa päivässä lämmin ateria ja aamu-, väli- ja iltapala, niin tuntuu jääkaappi tyhjenevän parissa päivässä.
Tänään tiedossa pikkaisen lääkäriä,kauppaa,isojen tyttöjen hammas- röntken ym
Palaan illalla jos kerkeän!
Aurinkoista ja iloista alkanutta viikkoa!
L+5 ja haave