Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>>SUURPERHEkuumeilijat<<<vko 9

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas olis LA????

Onnea!!!!

L+5

Vierailija
42/55 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaa minakaan kovin aikasessa vaiheessa, nelosesta kun oli myohassa reilusti toista kuukautta ja tein testin joka naytti negaa, oli sitten kierto kunnolla sekaisin etta havisivat kokonaan, enka haluu sita pettymysta uudelleen...

kylla ma sen jarkevana immeisena tiedan etta kehittelen itelleni noita oireita, mutta minka sita ihmisluonnolle mahtaa, nyyh.. Yleensa mua siis vaivaa makeannalka, ja oon aika tarkka syomingeistani- siks tuo suolasen nappailu kummastuttaa..

ja yks' juttu, uskotteko noihin kaikenmaailman ' kikkoihin' toisen sukupuolen saamisesta- mulla ei oo toivettakaan saada poikaa, olisin tosi onnellinen viela yhesta tytosta mutta ihan pikkasen se poikahaave kaihertaa neljan likan jalkeen..siks' kysymys; kun mun gynis vaittaa taalla, etta se olis mahdollista ' edesauttaa' pojan tuloa esim. ruokavaliolla ja ma kun jukurina sisusuomalaisena en usko tuohon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ainakin vaikea uskoa, että tuo ruokavalio vaikuttaisi siihen, saako pojan vai tytön. Itselläni kolme ensimmäistäni ovat poikia ja sitten tyttö ja sitten taas poika ja sitten tyttö. Tuskin olen sen ihmeemmin koskaan ruokavaliotani muuttanut =)

La olisi näillänäkymin 30.10.06, mutta sitä aikaa en vielä uskalla edes ajatella ;-)

Vierailija
44/55 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eilen jaksanut kirjoittaa kun mulle iski räkätauti... Kyllä me nyt sairastellaan oikein urakalla :(

Leomammalle hurjan paljon ONNEA plussasta ja turvallista odotusaikaa!!!!

Nyt taas tulee mieleen ettei enää lapsia, on tää sairastelu suurperheessä niiiiin kivaa... Ensin molemmat pojat olivat räkätaudissa, sitten nuoremmalla tytöllä (2kk) oli kaksi kertaa silmätulehdus, vanhemmalla tytöllä (1v4kk) vatsatauti ja nyt sitten mulla räkätauti. Onneksi mulla ei ole vielä lämpöä mutta muuten on kyllä tosi voimaton olo.

Plussasäteitä Leannalle ja kaikille muille! Ädälle myös jaksamista jos vielä luet pinoa!

Nyt ei juttu oikein luista... Mukavaa perjantaita kaikille!

Tansku & pesue

Vierailija
45/55 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leomammalle onnittelut plussasta ja tarrasukkia matkaan!

Leannalle lähetän sylin täydeltä plussasäteitä! Vuosi on mennyt kohta suurperhekuumeilijoiden pinoutumisen aloittamisesta ja paljon on ehtinyt tapahtua matkan aikana! Paljon uusia matkalaisia on tullut ja mennyt.

Kaikille suurperhekuumeilijoille ihanaa päivää toivottelee,

opemamma, nelikko ja viides villahousu rv 14+3

Vierailija
46/55 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ONNEA leomammalle plussasta ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

Tanskun perheelle pikaista paranemista. Suurperheen sairastelu ei todellakaan ole kivaa. Meidän kuopuksella ei enää aamulla ollut kuumetta, joten elättelen toiveita että menisi jo ohi tuo tauti. Tylsää kun ei saa pikkuista ulos nukkumaan ja kun ei hän nuku sisällä kuin sellaisia puolen tunnin pätkiä.

En kyllä usko mihinkään ruokavalioihin minäkään. Meillä on vuorotellen tyttö ja poika -sarja, ja aina olen syönyt ihan tavallisesti. Mutta kyllähän se erisukupuoli sieltä voi silti tulla. Yhdellä tutulla on kuusi poikaa ja seitsemäs lapsi oli tyttö!

Viime yönä näin jo unta että olin synnärillä. En kyllä muista kumpaa sukupuolta vauva oli, mutta se osastolla olemisen " tunnelma" oli kyllä ihan käsinkosketeltava. Aika kova on tämä kuume. Vaikeaa on odottaa syksyyn asti. Saapi nähdä jaksanko. Mitään ehkäisyä ei meilläkään sen suuremmin käytetä. Keskeytetty riittää, ja jos vaikka tärppäis siltikin:)

Medison+5

Vierailija
47/55 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset perusti bändin ja meillä soi Popeda höystettynä rytmikapuloilla, rumpupalikoilla, huuliharpulla ynnä monivireisellä laulunloilotuksella. Joskus sovinnossakin koko konkkaronkka.

Itse sain naapurista hetkeksi lapsenvahtiapua, että pääsivät isommat luistelemaan. Isäntä kun on iltavuorossa töissä ja muksuilla oli tämä viikko melko aneemista hiihtolomaa. Ei voitu järjestää iltamenoja, onneksi ovat tottuneet siihen, ettei paljoa reissata. Ilmat onneksi suosi niin sai ulkoilla kunnolla koko viikon.

Vierailija
48/55 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" älämölö" kaiken päivää.

Mä olen nukkunut,vatsaa vääntänyt,iltaa kohden helpotti.Kaikilla ollut nyt kummallisia vatsaväänteitä meidän perheessä.Mies heräsi viime yön koviin vatsan poltteisiin ja olis kotona tämän päivän.

Tänään meillä oli niinkuin joka pe,pelipäivä.Eli silloin meillä on pleikkari kovassa käytössä.esikoistyttö ja vanhempi pojista rakastavat urheilupelejä. Ja sitten tämä 4v poika on niin mielikuvituksellinen että leikkii pelien mallin mukaan ampumahiihtoa,mäkihyppyä ym täällä kotona=)

Kaksi tyttöä on tassineet balettia ja laulaneet samalla kovaan ääneen.Vaatteet ovat vaihtuneet(ja minulle harmaista hiuksia)tiuhaan tahtiin.

Pienin täystuho taas kerkeää joka paikkaan=)

Siinä tämä päivä onkin mennyt+kauppakäynti ja vaatteiden metsästys aamupäivällä.

Ravitsemus+sukupuoli.En myöskään usko muuhun kuin sattumaan.Mulla kun ekana 3 tyttö ja sitten 2 poikaa.tai uskonko sitten ajoitukseen,ehkä.Pojat ovat tulleet jälkeenpäin laskettuna juuri ovulaation aikaan osuneesta yhdynnästä(ihan vahingossa,koskaan en ole kalenterista katsonut)ja tytöt taas niin että ollaan touhuttu useamman kerran kuukauden aikana.Sattuman varaisesti.Mutta oikeastaan niin kaikki tulleet,ilman mitään laskettua ajoitusta.Eli loppusummana sattuma=)

Mun vauvakuume saavuttaa jo hulluuden rajat.ensimmäisenä herätessä ja viimeisenä nukahtaessa mietin raskautta ja vauvoja.

L+5

Vierailija
49/55 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuri hiljaisuus...

niin nailla sivuilla kuin kotonakin! Mies vei kaikki muksut+naapurinkin lapsukaiset elainpuistoon! Mika ihana hetki hengahtaa; en viitti ajatellakaan tiskeja jotka odottaa keittiossa tai illallisen valmistusta...

Mulla kans ajatukset pyorii koko ajan tulevassa viikossa- alkavatko niagarat vai ei.. Nyt alan jo kallistua raskauden puolelle, sellai iloisin odotuksin, myos oisin pyorii aatokset mielessa etta unet keskeytyy hassusti aamuyosta. Mua ei nukuta yhtaan, ei tee mieli makeeta jne mitka olis tosi selvia merkkeja kk:n alkamisesta; en oo edes huutanu muksuille moneen paivaan!! Paata sarkee tosin, ja vatsassa kipristelee, mutta noin muuten olo on herkullinen! Ja pienet negatiiviset harha-ajatuksetkin on vaistyny taka-alalle; kun kaikki pitais hankkia alusta jne... Mitas siita sitten!

Miehelle vihjaisin mahdollisuudesta eilen, oli tosi hammastynyt, etta kerrastako se talla kertaa tarppais?? Nelonen kun tuli vasta vaikeuksien jalkeen; mulla on kakkonen kertalaakista tullu ja siita on jo 10 vuotta!! Etta ikaa sita jo mullakin...mies kylla laukas ettei noita harjoituksia tahan silti lopeteta, heh hee.

Vierailija
50/55 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on meillä kylässä.puhumme ja pohdimme.Hänen 5v kestänyt suhteensa katkennut ja suru kova!

Ilta meneekin sitten tässä!Karkasin tähän kun miehet läks saunaan=)

Mukavaa lauantaita kaikille!

L+5

Vierailija
51/55 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Leomamma. Ja nyt kun plussaputki on saatu auki niin siinä imussa siirtynee täältä tuonne suurperheodottajien puolelle porukkaa runsain mitoin.

Puoliso lähti tänään reissuun ja tulee kotiin ensi viikolla puolen viikon maissa. Tänään mun seurana oli ystävä lapsineen. Olipa todella ihana rupatella pitkästä aikaa. Ja kummipoika oli kasvanut pituutta tämän puolen vuoden aikana ihan mahdottomasti!

Meillä tämä kierto menee tuon reissun takia ohi. Mutta todennäköisyys siihen, että enää raskautuisin on yleensäkin niin pieni, ettei se harmita. Olen nämä päivät nauttinut tästä jo valmiista pesueestani. Pikkuneiti opettelee kävelemään ja on liikuttavan suloinen. Ja nelivuotias senverran energinen, että ajatus raskauspahoinvoinneista kauhistuttaa; miten paljon ehtisikään tapahtua niinä hetkinä kun äiti syleilisi vessanpyttyä....

Vierailija
52/55 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ette vielä ole kuulleet, niin tulevana huhtikuuna järjestää vauvakassiyhdistys Vaaka ry jälleen valtakunnallisen suurkeräyksen. Nyt kerätään Taaperokasseja eli 80-100 cm vaatetta ja muuta tavaraa, mitä kasseihin kuuluu. Mikäli teiltä löytyy sellaista ehjää vaatetavaraa, mitä ette omillenne enää käytä, niistä voisi rakennella näitä kasseja. Tiedän kyllä, että meillä kaikillahan on tarkoituksena saada niille tarvikkeille vielä se käyttäjä, mutta jos kuitenkin jotain ylijäämää on, niin rajan takana löytyy tarvitsijoita. Jos asia kiinnostaa, niin lisätietoja löytyy Vaakan sivuilta, os. www.vaaka.org. Joku voisi muuten opettaa tuon linkittämisen jalon taidon, niin tulis itsekin taas vähän viisaammaksi.

Vierailija
53/55 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kävin lukemassa teidän kuulumisia. Uusiakin näkyi joukoon tulleen :o)

Ja onnea myös plussanneille ja plussasäteitä niitä toivoville.

Meillä on myös sairastettu. Kaks pienintä on ollu kuumeessa ja toisella myös on molemmissa korvissa tulehdus. On mennyt monta yötä vähillä unilla, mutta elän toivossa, että saan ensyönä paremmin nukkua. Miehellä oli iltavuoro viikko, niin ei tahtonu sylit riittää, kun kaks oli syliin tulossa, ja sitten kun on vielä tuo maha haittona. Jospas se tästä ja toivottavasti ei ihteen tartu.

TANSKUlle onnea vauvelista. Eikös sitä oltu samaan aikaan odotus sivuilla tässä taannoin. Meidän pikkuneiti 1v4kk oppi kävelemään tuossa 2vkoa sitten.

Olen myös pessyt tässä vauvan vaatteita. Sitten kun tämä tuleva pienokainen ei enää tarvii niitä, niin pistän menemään. Jos sitä joskus sen viidennen haluaa, niin niitä saa lisää. Tuossa mietiskelin, että entä jos kuume iskee ihan olan takaa ja olen sitten pian täällä takasi :o) se jää nähtäväksi.

Täytyy lähteä käymään pihalla, kun tuo mies tuli sisälle.

Aurinkoista päivän jatkoa.

S@ga rv 30+jotain & tenavat

Vierailija
54/55 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta joista nuorempi on 8kk. Kolmatta kuumeillaan ja yritys aiotaan aloittaa kevään aikana. Vielähän lapsi lukumme on pieni mutta toivottavasti kasvaa ajan saatossa. Mulla kun ei tuttava piirissä ole ketään joka useammasta lapsesta haaveilisi, joten olen aika yksin haaveineni. Mukava huomata että on muitakin joiden lapsi luku ei ole se kaksi lasta.

Vierailija
55/55 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

S@ga, kiva kuulla sinustakin! Meidän Saara ei vieläkään kävele ilman tukea. Tyttö on niin varovainen kaiken uuden opettelussa, ei uskalla lähteä kävelemään kun siinä voi vaikka muksahtaa nurin ;) Sinulla onkin raskauden loppusuora meneillään, tsemppiä viimeisille viikoille ja tietenkin siihen h-hetkeen!

Tervetuloa uudelle suurperhekuumeilijalle! Nikkiä en nyt muista, yllätys... Tää imetysajan dementia on ihan kamalaa, unohtaisin varmaan päänikin jos se ei olis pultattu kiinni ;)

Meidän piti lähteä käymään miehen ja tyttöjen kanssa lähikoululla jossa järjestettiin tänään talvirieha mutta kuinkas kävikään... Tytöt nukkuivat kerrankin samaan aikaan pitkät päikkärit joten jäi riehat riehumatta. Mä olenkin sitten sunnuntaipäivän ratoksi siivonnut oikein urakalla. Flunssakin alkaa pikkuhiljaa paranemaan, hyvä hyvä :)

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! Nyt menen keittämään kahvia :)

Tansku & pesue