"Tulkaa katsomaan meidän taloa!"
Tiedättekö ihmistyypin, jolle toisen kohtaamista tärkeämpää vaikuttaisi olevan se, missä tavataan. Yleensä kohtaamispaikka on oma(_)koti(talo), johon on juuri tehty sitä tai tätä remonttia tai vähintään uusi kukkapenkki väkerretty. Kyläily aluksi laitetaan tv huutamaan ja ehkä vähän rempataan siinä ohessa; emäntä on koko ajan keittiössä. Tulee sellainen olo, että vieras ei ole millään tavalla kiinnostava (vaikka hänet olisi kutsumalla kutsuttu) ja mahdollisetkin keskustelut halutaan haudata jonnekin tv:n taakse. Inhimillinen vuorovaikutus korvataan vaikka väkisin jollakin käytännöllisellä ja muka järkevällä (niin kuin tv:n katselu nyt on) (oheis)toiminnalla.
Itse haluaisin tavata (mieluiten) jossakin neutraalilla maaperällä, jossa kaikilla on aikaa olla (vaikka vaan hetkinen) ja keskittyä toiseen. Olenko jotenkin outo? Haluan tavata ihmisiä ihmisten takia, en heidän talojaan enkä kukkapenkkejään vaikka usein ne hienoja ovatkin!
Kommentit (8)
Jos ne ei osaa keskustella niin oheistoimintaan on hyvä paeta hiljaisuuden uhkatessa.
Rasittava kirjotustapa, en jaksanu ees lukee loppuun.
Minäkin pidän kahviloista. Voi juoda kupillisen kahvia 3 minuutissa ja sitten kiittää seurasta ja sanoa, että oli niin kiva jutella. Jos kutsuu jonkun kotiinsa, menee yleensä ainakin tunti.
Et ole outo. Nuo on egoisteja tommoset ja neuroottisia kaiken lisäks. Tarvisit semmosia jotka on aidosti läsnä eikä tee niin issoo numeroo ittestään. Tai pelkää näyttää itteesä muille. Oo ittelles läsnä ja sitä kautta muille kans. Se opettaa niitä paremmin ku mitkään puhheet eli tommosessa kylässä laittasit teeveen kiinni ja tunkeisit sinne keittiöön hengittelemään vaan.
En todellakaan tiedä tuollaista ihmistyyppiä. Jos me kutsumme vieraita meidän taloon, me keskitymme heihin enkä voisi kuvitella että TV on päällä kun on vieraita ellei olla kokoonnuttu katsomaan jotain tiettyä lähetystä tai vieraat viipyy tyyliin viikon.
Vierailija kirjoitti:
Rasittava kirjotustapa, en jaksanu ees lukee loppuun.
Ai sinäkin (huomasit) sen, se häiritsi (myös) minua (tavallaan).
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ei osaa keskustella niin oheistoimintaan on hyvä paeta hiljaisuuden uhkatessa.
Näin luulen. ap
Outoja kavereita sulla. :O