~¤~KESÄKERTTUJEN MAANANTAI~¤~
Kommentit (21)
Täällä ollaan kans aamuvirkkuina. Kävin lusekelemassa Kerttusten aiempia keskusteluja ja muitakin pinoja. Huusholli on jo reilassa, lapset hoidossa ja töitäkin tehtynä. aikainen herääminen tosin alkaa nyt tuntua: Tekis mieli mennä vähäksi aikaa vielä nukkumaan... :)))
Lillille voimanhali! -- Halaa ---
Meillä viikonloppu on mennyt hurahtamalla. Lauantai tehtiin remppaa ja siivottiin sun muuta. Iltapäivästä tuli mun isä kotimieheksi ja lähdettiin loppupäiväksi miehen kanssa kaksin sinne häihin. Oli aivan ihanat häät: vuoroin itkettiin ja naurettiin! Tämä raskaus vielä lisää tunnekuohua. :)) tuli omat häämuistot niin elävinä mieleen - ja tais tulla miehelläkin, kun oli niin romanttisella tuulella koko päivän! :))
Sunnuntai meni kotihommissa ja ulkoillessa. Mahtava ilma touhuilla ulkona. Töitäkin ehdin illasta tehdä. Tuli jotenkin hurjan virkku ja ahkera olo pitkästä aikaa. Nyt pakkasta on -25, joten ulkoilu voi olla vähissä, ellei päiväksi lämpene. Lämpenisipä!
Vauveli tuntuu kasvavan hurjaa kyytiä. jos istun yhtään kumarassa, kylkiluihin ropisee sellaisia potkuja, että on pakko suoristua. Kohtu tuntuu olevan todella korkealla ja painaa vatsalaukkua. Ruokahalukin on vähitellen huvennut, kun vauvelin potkut saa ruuan nousemaan takaisin suuhun. :/ Ruokahalun väheneminen ei kyllä haittaa, onhan tuota elopainoa jo aivan tarpeeksi.
Mulla syyhyttäis rueta laittelemaan kaikkea kaunista keväistä ja järjestelemään vauvan tavaroita, mutta ensin pitää malttaa odottaa tuo remontti päätökseen. Turha niitä pölyjä on siivota moneen kertaan. Vielä pitäisi houkutella mies maalaamaan olohuone. Sitten ois kaikki valmista ja pinnat siisteinä. Kaikki muut huoneet onkin jo rempattuna (kunhan tuo apukeittiön remontti valmistuu.), mutta olohuoneen tapetit on tosi nuhjuset ja repsottavat. Muitten huoneitten siistit uudet pinnat vielä korostaa olkkarin repaleisuutta. Voi ukkokultani! Pitää kekisä joku kiva houkuttelukonsti... ;)))))
Miehellä siis oli ne synttärit vkonloppuna. 33 paukahti mittariin. Leivoin pikkuisen mansikka-rahka-täytiksen. Muksut askarteli kortteja ja ostettiin paketti: Leffa aikuiskäyttöön, suklaarasia ja poitsut halus ostaa muumimukin. Tehtiinkin päätös, että tänä vuonna kaikki saa muumimukin synttäripaketissa muun lahjan ohella. saadaan samalla hävitettyä noita kulahtaneita mukeja pois + jokaiselle oma nimikkomuki. Meillä kun on muksuilla sen verran erikoiset nimet, että valmiita varsinaisia nimimukeja ei kaupasta löydy.
Tulipa tässä turinaa kerrakseen. Mieli on kumman virkku ja iloinen - Tehneekö kevät tepposiaan? :))) Ens lauantaina lähdetään viikoksi hiihtolomareissuun. Sekin piristää, kun tietää, että on kaikkea kivaa tulossa! :)))))))
M 25+5 (Ihanan paljon viikkoja -Kohta saadaan pikkuiset syliin!!!!! :)))))))))
Tultiin aamulla laivalta ja voin sanoa, et aika rankka reissu mahan ja esikoisen kanssa..Ei kyl saanu missään vaiheessa levättyä kunnolla. Ja olo olisi kyllä vaatinut sitä. Mut me herkuteltiin ja osteltiin kaikenlaista! Lapsille oli tosi paljon ohjelmaa. Nyt kyllä väsyttää niin paljon, et taidan mennä esikoisen kanssa sit myöhemmin päiväunille. Juu harmittaa toi suomen kohtalo! Laivalla oli aika möly päällänsä :D Mutta on hopeakin hyvä saavutus! Masussa kaikki hyvin. Potkuja piisaa. 8.3 on sokerirasitus + lääkärintarkastus. Jännittää, kun on suvussa niin paljon diabetesta! Hope..kaikki menee hyvin! Huomiseen..*haukottelee*
Tulin juuri neuvolasta :) kaikki oli hyvin ja sf-mitta 20cm. Vauvan syke oli 130. Oliko se hoxa, joka puhui sykkeestä ja sukupuolesta..Miten se nyt meni, olisko toi pojan vai tytön sykettä ;)?
Onko teistä kukaan käynyt 3 tai 4d ultrassa? Koska kannattais mennä, jos haluais? Sain kanssa ne kelan paperit, mutta kannattaisko taktikoida ja lähettää ne myöh. jotta sais uuden pakkauksen..Tarvii vaan kattoo, ettei jää nurkkiin ja unohdu kokonaan lähettämättä..
Kuinka monta lääkäriä teillä muilla on ollut neuvolasta? Mulla ei oo ollut vielä yhtään ja ensimmäinen vasta rv 26. Luulin, että ne olis jotenkin standardeja Suomessa. Neuvolassa vaan sanottiin, että jos haittaa, niin mee yksityiselle. Just joo..
Mutta oon kyllä muuten tyytyväinen neuvolaan ja tosi kiva th. Nyt tuntuu, että maha venyy silmissä! Näin tutun, jolla rv.ja 28 ja todella iso masu! Jännää odottaa, kasvaako omakin niin isoksi kuukausien sisällä.
Kivaa maanantaita kaikille!!
Ihana saada aamukahvia ja aplari-mehua :) Sais ulkona vielä olla aurinkoisempi ilma niin aamu olis täydellinen. Kohta lähden uimaan niin ehkäpä piristyn sitten enemmän.
Viime viikolla tein vihdoin ja viimein ostoksen, jota olen pitkän aikaa harkinnut. Hankin epilaattorin! :D Auts! No nyt ei tarvii taas miettii vähän aikaa onko ajanu karvat vai ei ja mahan kasvaessa varmaan toi karvojen ajelu (ainakin bikinirajalta on vaikeampaa) loppuraskaudessa voin sitten miehen laittaa hommiin ja epilaattori käteen niin saa karvat turvallisesti pois. Tulee varmasti pitemmän päälle paljon halvemmaksi kuin vahaaminen. Kun käy uimassa niin kyllä sitä haluu ettei ihan ihmiset erehdy mieheksi jalkojen perusteella.
Mites muut? miten olette saaneet karvat nyhdettyä mahan kasvaessa?
Mäkään en ole ollut vielä neuvolan lääkrillä kertaakaan. Olin silloin alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja se lääkäri sanoi, että siten ei tarvii neuvola-lääkärillä alkuraskaudessa käydä jos on ykstyisellä kerran käyny. Nyt neuvolatäti kysy että olenko menossa ykstyiselle lääkäriin vai haluanko neuvolalääkärille... niinpä seuraava aika mulle on lääkäri-aika neuvolaan viikolla 27.
Kuulemma kolme kertaa raskauden aikana pitäs lääkärillä käydä, (jokaisessa kolmanneksessa kerran). Usein noi käynnit tulee sitten päivystyskäynneillä kuitattua. Tärkeintä käynneillä on toi kohdunsuun tilanteen seuraaminen ja samalla vissiin arvioidaan kokonaisvaltaisesti tilannetta, että jaksaako töissä jne.
No eipä muuta.
Ninni rv 22+5
Tänään oli aamulla neuvola ja kaikki hyvin. Sf mitta 18 cm. Kuulemma hyvä oli tasoittunut käyrälle eka mittauksesta. Painoa tullut yhteensä 4 kg. Musta ei paha mutta onhan tässä aikaa viel paisutella. Koitan kyl heiman kattoo mitä kotiin kaupasta kiikutan. No okkey(yks pienenpieni kismet tuli mukaan tänään kauppareissulta). Töissä vaan on niin vaikee, kun kahvipöytä notkuu herkkuja olla vastustamatta kiusausta. Juomista pitäs enempi harrastaa sen huomaa kun illalla riisuu sukkia niin on painaumat sukasta nilkassa. Vettä vettä niin niin mut ku mehu menee paremmin ales. Iltavuoroon pitäs ittensä kammeta. Onneksi oli viikonloppu vapaa ja akut ladattu. Mulla vaan on niin lyhyt pinna jotta se akku on äkkiä loppu kun työmaalla kerkiin olla hetken. No silmissä siintää se kesäloma ja äippäloma. En vissiin tunnu tajuuvan ollenkaan jotta se äippäloma ei ole pelkkää lomaa. Vaan meille on oikeesti muuttamassa kolmas henkilö mein talouteen ja perheeseen. Eiköhän kolahda sekin todellisuus sit kunnolla eteen. hih.
myymami & nasu 22+3
[color=blue]on ollut sen verran veto poissa ja mielimaassa etten oo jaksanut kunnolla siivota kotona ja nyt kun on energiaa ja inspistä niin tänään aion olla tooosi reipas ;)
ninni:luitko sun epilaattorin ohjeet? mulla meinaan lukee että ei sais käyttää raskaana ollessa... oon silti käyttänyt :/
kysyin tuosta neuvolantädiltäkin ja se ei osannut sanoa tuohon mitään...
en vaan ymmärrä miksi ei sais käyttää.
taidan tulla sitten päikkäri aikoihin uudestaan (jos kerkiän) kun nyt on jatkettava vielä kun jaksaa
tässä vielä linkkiä siihen meidän ystävä kirjaan jos joku ei oo vielä käynyt sinne rustailemassa :)
krisse,tytöt, rv24+2
Olen kyllä käynyt lukemassa ketjut, mutta en ole kirjoitellut pitkään aikaan. Työt loppuvat minulla huomisen jälkeen ja jään jälleen kotiäidiksi. Tein siis viiden kuukauden sijaisuuden tässä välissä, kun sitä ennen olin 3v. kotona. On muuten ollut tosi piristävää ja lapsetkin ovat viihtyneet hyvin pph:lla. Palkka on tosin mennyt lähinnä rakkaimpaan harrastukseeni eli lasten vaatteisiin...
anninapa - olen käynyt 3/4D ultrassa joka raskaudessa. Ekassa kahdessa vkolla 25-26 ja tällä kertaa vkolla 20, kun vauvalta löydettiin tavallisessa ultrassa kystä aivoista (osoittautui vaarattomaksi). Suosittelen kyllä! Siinähän nähdään paljon paremmin rakenteet mm. sydän ja aivot, kasvot joten huulihalkiotkin yleensä voidaan nähdä ja tietty sukupuoli lähes 100% varmuudella. Sykkeestä. Eikös sitä usein sanota, että alle 150 olisi poika ja yli olisi tyttö. Mulla ainakin on sykkeet olleet kaikilla yli 150 rv 20 jälkeen ja tyttöjä on tullut!
Oma (.) Kaikki ok! Huomaa kyllä, että näin kolmannessa raskaudessa alkaa lonkat yms olla löystyneet sillä nyt jo särkee lonkkia/selkää reippaassa kävelyssä. Viime viikolla oli neuvola. Hemoglobiini oli laskenut yhä ja oli vain 105. En kyllä huomaa missään. Rautaa täytyy nyt yrittää muistaa ottaa joka päivä. Sf mitta oli 21 eli menee yli keskikäyrän. Hassua sillä samoin oli aikaisemmissa raskauksissa näin aluksi ja kuitenkin molemmat tytöt syntyneet rv 30+6 painaen n. 3kg kumpikin.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille
Jazzimiina, masutyttövauva rv 24+3 sekä tytöt 10/02 ja 07/04
kevättä rinnassa.Meilläkin suunnitellaan pintojen käsittelyä.Ainakin maalataan olkkarin,tietokonehuoneen puolipanelit. Pitäs käydä hakemassa värikarttoja.Muutenkin siivoaminen on joka päivästä ja tulee nyt koluttua kaappejakin.Auringonvalo tekee sen,että kaikki pöly näkyy. Meillä kun on nuo koiruudet,niin imuroidaan kerran kaks päivässä alakertaa..
EPILAATTORISTA: minullakin lukee ettei saa käytää raskaana ollessa,enkä ole joka kerran nyt käyttänytkään.En myöskään tiedä miksi ei saisi käyttää. Minä käytän peiliä apuna sitten kun maha on sen verran suuri ja sitten kun sekään ei onnistu saa mies hoitaa..Niin ainakin toimittiin esikoista odottaessa.
LÄÄKÄRIKERRAT:eli niin se menee,että kolme kertaa käydään jos kaikki menee ihan normaalisti. Jos käy yksityisellä/tai joutuu käymään äippäpolilla ei neuvolalääkärille tarvitse mennä.
Minusta taas tuntuu ettei viikot etene mitenkään.Jotenkin tuntuu että aina olen siinä puolen välin tuntumassa.Tuntuu että kesään on sikapitkä aika vielä.. Vaikka nyt nautinkin enemmän tästä raskaudesta kun viimeeksi->odotan vauvan syntymää kaikkine heräämisineen todella kovasti!!! =D
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja hyvää hiitolomaa lomalla oleville!!
Tuulia,Mimmi 11kk ja sykerö rv22+2
Päätin työpäivän päätteeksi äkkiä lukaista päivän keskustelut ja nauran täällä vedet silmissä:
Tuli jotenkin niin koominen olo ajatellessa, että kohta me ollaan niin palleroita kaikki, ettei omia karvoja pysytä ajelemaan! Eikös meitä Kerttusia ole toista sataa? Kuvitelkaapa sitä laumaa kerralla samassa paikassa valtavien mahojen kanssa... Mun hullu mielikuvitus lentää..
Voi tätä raskautta ja kaheleita hormoneita! :))))))))
Nyt lähden häiriköimästä ruokakauppaan ja muksuja hakemaan hoidosta. Miestä odottelen kiivaasti kotia, että pääsisisn tuosta kevätauringosta nauttimaan. Miehellä kun on mukana talon ainoat toppahousut, jotka mahtuu mulle päälle...
Toimeliaan ja tuotteliaan työpäivän päätteeksi, kerrankin energinen
Miona 25+5
taas pitkästä aikaa.. ;)
Nyt laitan tästä uuden keskusteluaiheen teille. Itse hieman ? tilassa tästä asiasta eikä oikein vielä osaa kommentoida. Tai jtn..
Elikkäs KELAN sivuilla kun oli nyt kirjoitettu uudesta äiiyspakkauksesta. Haalari: keltaisia kuvioita hempeän vaaleansinisellä pohjalla. (arvatkaa vaa puenko tytölle jos sattus tyttö tulee ja saisin saamaan tämän uuden puvun) niin puenko tytölle vaaleansinistä. En!
Ja makuupusi: hmm, mitäs siinä olikaan.. Jotain että tilkkutäkkiä muistuttavia pastellinsävyisiä kuvioita... Hyi..
Miks pitää olla jotain vaaleansinistä ja pastellia..... Ei ymmärrä... Uutta pakkaustahan siis en ole vielä nähnyt mutta nää kuvailut toi mulle juuri sen kauhukuvan pakkauksesta mitä odotinkin. (pitäs taas olla itse suunnittelemassa ;) ) Mutta uskon että nyt taitaa olla monelle se ihana pakkaus koska viime väripuku sai negapalautetta ja tuntu et olin ainoa joka piti siitä.
Mutta odotellaan vielä kuvia, jos nämä päässäni liikkuvat kuvat olisivatkin sitten ihan kivoja luonnossa. Ja jokin päässä kuitenkin käskee vielä odottamaan. Eihän sitä tosiaan tiedä et kuin hieno se pakkaus luonnos onkaan. Nää kauhukuvailut vain järkytti. (mut silti en pue tytölle vaaleansinistä)
Varmaa sekavaa tää mun teksti mut sekavia ajatuksiakin syntyi päähän tästä.
Oma napa: kaikki tuntuu ihan hyvin olevan. Vaaveli vain alkanut potkimaan jonnekin tuonne alas outoon paikkaan ja se hieman tuntuu pahalta/oudolta. Vieläkin neuvolalääkäriä odotellaan.
S@n ja rv 24+4
Ps. joku taisi noista neuvolälääkäri ajoista kysellä. Mun mielestä se 3 kertaa pitäs olla, alku-. keski-. ja loppuraskaudessa. Mut miten se sit meni uudelleensynnyttäjillä, oliks niil niit tavallisia käyntejä sit vaa vähemmän kuin ensisynnyttäjillä.
Työpäivä takana ja lastikset pyörii. Mies laittaa kerrankin ruokaa, joten majoituin koneelle. Aina nuo viikonloput menee niin äkkiä ja maanantai tuntuu pitkälle tuolla töissä. vielä 10 viikkoa...
Lilli onkin ollut mielessä ja eilen kuulumisia oli tullut. Koita vielä jaksaa tarrasukkia teille loppuajaksi=) Miona, mun mielikuvitus kulki tän päivän pinoa lukiessa suurinpiirtein samoja ratoja... Naureskelin itsekseni. Meil on kans asiasta seuraavaan miehen toppikset ainoot jalkaan sopivat enää. No yritän päästä kevääseen niillä. Onneksi on tuolla itsellä muutamat muut.
Nyt taas ihmettelen, kun pikkumyymamma oli neuvolassa sf -mittaa saanut 18 viikolla 22+3. Mulla samasta mitasta uhkailtiin kontrolleilla yms. No nyt on tää mun maha kivunnut niin, ettei voi kumarassa istua. Kyllä tuo pikkupylly on 10 cm navan ylä puolella. Hitto tätä kumartelun hankaluutta. Nyt saattaisi olla se hetki muistuttaa mua, kun kaipailin ison mahan perään ;-) Lääkärissä pitäis joo käydä se 3 krt raskaus. Sama missä ne käynnit hoitaa, kunhan tulevat korttiin kirjattua.
Massussa tosiaan meno on hurjaa ja välissä sitten on taas näitä möngintä päiviä. Nyt tuntuu, kun kaveri räpeltäis ja vetäis käsillä noita kalvoja tuol kohdunsuulla=) Liekö mahdotonta, mut tuntuvat vaan niin paljon erilaisille, kun nuo sinne osuvat potkut. Alkaa muuten olee toi syömä tila ittellä aika minimaalinen. Ei maha vedä ja jää ruoka vähän ns. kurkkuun. No katsellaan, on taas ollut muutamana iltana pahempana tuo huonovointisuuskin. Vielä ei oo onneks tarvinu palata halaamaan pönttöä, mut ei se kaukaa ole hakenu. Onneksi ei vielä närästä. Sitä kaikista vähiten kaipaan. Taas on sellanen vali vali fiilis. Lopussa täytyy heittää positiivisuus päälle...
Lytte ja Masukki 24+2
Viime vkolla oli hiihtoloma ja otettiin joka aamu aika rennosti ;)
On kyllä ihanaa kun ei ole pakkoa herätä kiireellä sängystä aamupaloja laittamaan jne jne. No, arki on palannut ja taas sitte rutiinilla aamut menee tasaseen opeteltuun tahtiin - >ripeästi ja rieppaasti :)
Äitiyspakkauksesta mulla ei oikein mitään mielipidettä paitsi et kummitytöllä on tuo 2005 pakkasu ja en tykkää siitä toppapuvusta edes luonnossa yhtään. mutta ei olla ede späätetty vielä otetaanko tälle kolmanelle edes koko pakkausta, joten kaikki ihan auki siltä osalta vielä.
Oma (.) voi hyvin ja " paksusti" ;D Potkuja ja likkeitä tuntuu koko ajan pitkin pvää, joten suhteellisen vilkas tulossa. Sykkeistä ei hajuakaan kumpi tulee -> toisena hetkenä sykkeet 150 ja yli ja ed. kerral ne oli 130-140, eli tyttö-poika tulossa ;D
Huomenna on ylimääräinen neuvolalääkäri-aika, eli meillä ainakin ihan normaalisti on nuo käynnit myös uudestisynnyttäjille -> 3 lekuri käyntiä, ekassa kolmanneksessa, keskiraskaudessa sekä viimeisellä kolmanneksella. Ja käynnit menee n. 3 vkon välein tällä hetkellä.
Mutta mutta, eipä ihmeempiä ole kun en ole ehtinyt lukea millään pinoja joten ei oikein hajuakaan mitä olette puhelleet tai kyselleet :)
Marieela kera paaperon 23+1
Mut nyt meen saunaan, pesemään laivareissuhiet pois!! :) HYI!
Kiitti kaikille voimahaleista! Pitää vaan yrittää täälä jaksaaa näiden kipujen kanssa.
Mulle pitäis kelanpaketti tulla tällä tai ens viikolla. Odotan innolla sitä että se tulis. Toisaalta mulle ei enää ole niin väliä minkälaisen paketin saan kun tulee vain joku. Voihan sitä sitten itse hankkia sellaisia vaatteita mistä tykkää jos ei haluaa millään pitää jotain paketin vaatetta. Mutta ilmoittelen heti kun tiedän kumman saa ja mitä sielä on :)
Oma napa: Vaavi oli taas yön tosi liikkuvainen,en sitten nukkunut kuin 4 tuntia. Huomenna menen lääkäriin ja neuvolaan. Koitan päästä kertomaan kuulumisia huomenna.
Jaksamista!
Lilli81 27+0
Täällä kirjoitellaan rentoutuneina hiihtolomasta (oli muitakin rauhaisasta elosta nauttineita), ulkoilu on taas saatu käyntiin hiihdolla aloittaen (loman nimikin jo velvoittaa) :-) joten siitä on hyvä jatkaa. Pahoinvointi kun leikkasi kaiken ulkoliikunnan kodinoven ja autonoven välille...
Lääkärikäynti ei ollut tällä kertaa niin kovin mukava äippäpolilla. Ei ollut mikään huippusymppis lääkäri, ja kuten tavallista, meininkin oli liukuhihnatyyliä (ajat puol tuntia myöhässä, ymmärrän kyllä), mut silti kun käy, olis kiva saada kommenttia, mitä tutkitaan jne. Ja huomautti vielä napakorusta, et pitäis aika pian ottaa pois, et JOS joudutaan tekeen toimenpiteitä (?) (=sektio?), niin on kauhea infektioriski... Moni äiti on saanut hengenvaarallisia infektioita. Mullakin kun hiukan näkyi punotusta, kun oon vaihtanu paksumpaan. Sen enempää mulle ei asiaa valotettu, vaikka kerroin, et mulle korua ottaessa sanottiin, et jos tulehtuu, niin ei ainakaan kannata ottaa pois, jottei reikä mee umpeen ja kaikki mätä jää sisälle... Eikai se reikä luulis sen hygieenisempi olevan,jos koru on pois? Vai olenko jotenkin vähän tyhmä? Pitäisköhän taas herättää oma keskustelu tästä aiheesta, kyselin galluppia n. viikko sitten,ja suurimmalla osalla oli mennyt ihan ok raskausaikana... No, ei kai se auta kuin totella, mut harmittaa. Tai sit huijaan, ja otan aina käyntien ajaksi pois... Mikseivät anna mukaan kirjallista tietoa, jos kerran on riski infektioista. Pitäis olla perustelut ja tutkimustietoa myös, asiaanvaikuttavista seikoista yms... Mun on vaikea niellä perustelemattomia väitteitä... Anteeksi, että narisen " pikkuasiasta" , mut mä tilasin just pidemmän korun, jotta voisin pitää koko odotusajan... Ja tykkään tosta jutusta, mutten usko jaksavani toista kertaa ottaa reikää ja parannella...
Arvatkaas mitä! Minä joka aiemmin vakaasti selitin, että kannattaa ostaa sellasia vaatteita, joita voi pitää äitiysajan jälkeenkin, menin etsimään äitiyshousuja (pakko, kun hakaneulasysteemitkin " laukes" just kun istuin lääkärin tuoliin ;-) eikä oo enää omissa housuissa valinnan varaa), ja ostin kahdet oikein perusäitiysmallit resorilla (koitin kyllä jotain tavallisia stretch-malleja, mut ei toivoakaan saada vetskaria kiinni)! Toiset Lindexiltä ja toiset H&M:ltä. Kappahlissakin oli joitain, mut ei oikein istuneet. H&M:llä oli paras valikoima, en tiedä onko yleensä. Ostin sieltä kaksi - äitiys - paitaakin... Mitähän mies tuumaa... Ja rahaa meni. No, ostin sillekin yhden neuleen. Synttärilahjaksi ajattelin (kesällä vasta, mutta) kun ei tiedä pääseekö sitä vauvan kanssa enää ostoksille... Imetysliivejäkin kattelin, mutten vielä ostanut. En jaksanut alkaa sovittaan. Niissäkin tuntuu olevan aika monipuoliset valikoimat nykyisin, tosin niiden suhteen Lindex ja Kappahl tuntu olevan monipuolisemmin varusteltu. Ihan vaan vinkkinä...
Tekis mieli jo höperehtyä vauvasta, muttei sit kuitenkaan uskalla. Kylhän sitä vk30 kerkii vielä liivejä hommailla ja vaatteita kaivella esiin. Lakanassa kyllä on jo näkyny keltaiset jäljet, ja tuntuu välillä samanlaista kihelmöintiä kuin imetysaikaan kun maito alkaa herua... Ei sentään tuu sitä maitoa ainakaan selkeesti huomattavissa määrin vielä. Jännää.
Nyt voisi painua pehkuihin. Luen pinon jatkot huomenna vaikka. Hyviä öitä1
Summersnow rv24+jottain
Ei syytä murheeseen, jos jollain tulee vaan kaks, mielestäni jostain luin, et vaihtelee paikkakunnan mukaan 2-3 käyntiä. ...ja onko ne nyt sitten edes niin hirveen kivoja... siitä voi olla monta mieltä. Tottakai voi monta tärkeää asiaa selvitä, mitä ei muuten huomais (sf-mitta, kohdunsuu tms.)... Mut ite alkaa jo saada tarpeekseen tosta alapään esittelystä... Täytyy sanoa, et lääkäri voi aika paljon vaikuttaa fiilikseen, mikä siitä syntyy... Ja ne mahdolliset ihanat harjoittelijat ja opiskelijat! Ykskin pimu kerran tuijotti niinkuin ei ois naista ennen nähnyt... Tästä saiskin yhen keskustelun aiheen... Mut eipä siitä sen enempää ainakaan mun osalta. Nyt lopetan palstahäiriköinnin...
Summersnow yhä
Hyvin levätyn(?) viikonlopun jälkeen akut on ladattu luultavasti kevääseen asti ainaki... ;)))
Miesväki makoilee vielä, ite en jaksanu enää millään maata. Tuli sitä tehtyä luvan kanssa ja paljon. Ja huomasin selkäkipujen johtuvan liian kovasta patjasta! Tai ainakaan hotellissa ei niin kipeen olonen ollu... No toisaalta kävelin niin paljo kaupoilla et kotona sama kävely (+rattaat/rattikelkka/pulkka) ois ollu sula mahottomuus... Ja rakon sain jalkapohjaan ;)
Vaatteiden kahtelu/ostelu oliki pettymys, tuloksena yks paita mihin maha varmasti mahtuu lopunki aikaa ja toivottavasti ei veny niin paljoo et voi sit normaalistiki käyttää. Housuja on turha näköjään haaveillakaan jos ei normaalisti oo S-L- kokonen...
Pojalle ostin niin paljo vaatetta et jo yhes vaihees kauhistutti ihteeniki. Mut eipähän tartte kesällä/alkusyksystä ravata kaupoilla vauvan kera... Ja mut saa näköjään " huijattua" tyyliin ' osta 3 maksa 2' ...
Kaks kertaa koko viikonloppuna tartti pysähtyä ku tuntu ilkeeltä mahassa... Muutenpa en oo joutanu kuulosteleen normaaliin tapaan eläjää... Ja joudun myöntämään et oon näköjään aamuvirkku tosissaan! Eli sillon ku sais nukkua oon jo viim. 7ltä ylhäällä eikä nukuta tippaakaan... Eli suotta marmatan ku ei saa nukkua ;)))))
Nonnii, heräshän nuo ukotki... Tänään ois yhet synttärit luvassa ja kummisetän luona vierailu, taitaa miehen lomaviikko humahtaa joka päivä jossakin tyylillä... Ostettiin pojalle muoviset astiat tuliaisiks ja taukoamaton kahvi/teetarjoilu jatkuu heti ku silmät saa auki....
Aamupalalle... Hauskaa viikonalkua kertut!
Suhmura ja Napura 25+4