Miten pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle?
Nykyinen tulotaso ei riitä alkoholiin ja muihin päihteisiin, mutta työkkärin mukaan pitäisi olla kuukausia kuivilla ennen kuin voi edes hakea työkyvyttömyyseläkeelle.
Kuivilla oleminen ei kuitenkaan kiinnosta, joten jotain muuta pitäisi keksiä. Se ei kuitenkaan saa ollaa mitään liikunta- tai toimintakykyä rajoittavaa. Onko mt-ongelmia (ei päihteistä johtuvia) sitten helppo feikata ja kuinka kauan siihen menee, että niiden avulla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle? Ja mt-ongelmissakin raja menee siinä, ettei joudu mihinkään laitokseen.
Kommentit (50)
Mielestäni tällaisille tapauksille, joiden asenne on ettei pärjää/halua tehdä töitä, olisi vain helpompaa myöntää joku työkyvyttömyyseläke ym. asennevikakorvaus. Eivät he tule koskaan työelämässä luultavasti pärjäämäänkään ja tuottamaan firmoille voittoja. Muutama satanen kouraan heille per kuukausi. Säästäisi kaikkien aikaa ja vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko kuitenkin päästä kuiville, pitää huolta terveydestään ja mennä töihin. Kun kerran vielä olet terve.
Kerran sitä vaan eletään. Paljon mukavampiakin tapoja viettää se aika kuin olla 50 vuotta jossain paskaisessa tehtaassa.
Trollia vituttaa kun olen oikeasti sluibannut itseni niin etten päivääkään ole ollut töissä ja rahaa tulee. Nytkin käärin jopoa ja sitten rantsuun. Ai niin, inttikin jäi välistä.... :D
Vierailija kirjoitti:
Trollia vituttaa kun olen oikeasti sluibannut itseni niin etten päivääkään ole ollut töissä ja rahaa tulee. Nytkin käärin jopoa ja sitten rantsuun. Ai niin, inttikin jäi välistä.... :D
Yllättäen taas joku ylilaudan moniongelmainen vauhdissa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Minkä suuruinen työkyvyttömyyseläke on? Olen ymmärtänyt että sillä ei kovin juhlita.
On se varmasti nykyisiä tukia isompi summa /kk.
Ei välttämättä, se riippuu paljonko on tehnyt töitä
Usein henkilöt jotka ilman oikeaa suytä haluavat työkyvytyömyyseläkkeelle eivät ole töitä juurikaan tehneet, olettaisin että heillä se eläkkeen määrä jää pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ole ollut päivääkään töissä ja sain lääkäriltä c-paperit kysymällä niitä. Ongelma on vaan siinä, ettei rahat meinaa riittää alkoholiin ja muihin aineisiin tällä tukitasolla, joten eläkeelle pitäisi päästä.
Kyllä lääkärinä väsyttää lukea tällaisia. Tällaisten ns feikkaajien takia sitä suhtautuu varauksella kaikkiin työkyvyttömyyttä hakeviin. Ammutte oikeasti sairaita nilkkaan tällaisilla tempuilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lääkärinä väsyttää lukea tällaisia. Tällaisten ns feikkaajien takia sitä suhtautuu varauksella kaikkiin työkyvyttömyyttä hakeviin. Ammutte oikeasti sairaita nilkkaan tällaisilla tempuilla.
Syytä ihan typeriä säädöksiä ja linjauksia. Niilläkin rahoilla, joilla työkkäri on yrittänyt kuntouttaa mua väkisin viimeiset viisi vuotta, olisi varmaan maksettu ekat kymmenen vuotta eläkkeestä. Paljon halvemmaksi tulisi vaan päästää työkyvyttömyyseläkkeelle eikä yrittää kuntouttaa väkisin.
Sitä vaan välillä miettii että kuinka väsynyttä porukkaa Suomessa oikein onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytä ihan typeriä säädöksiä ja linjauksia. Niilläkin rahoilla, joilla työkkäri on yrittänyt kuntouttaa mua väkisin viimeiset viisi vuotta, olisi varmaan maksettu ekat kymmenen vuotta eläkkeestä. Paljon halvemmaksi tulisi vaan päästää työkyvyttömyyseläkkeelle eikä yrittää kuntouttaa väkisin.
Tämä! Edellisen työkokeilun aikana itkeskelin jatkuvasti vessassa, työnantajalla oli paha mieli kun en osannut/tajunnut/pärjännyt ja mulla paska fiilis kun en vaan kyennyt. Olen äärimmäisen epäsosiaalinen ja ihmiset ahdistaa. Lähdin usein kesken päivän kotiin istumaan pimeään huoneeseen.
Mitä hyötyä tästä minun kiusaamisesta on kellekään?
-se kotiinsa sulkeutunut (olen käynyt lääkärissä, diagnooseja nyt useampi)
Ei sinne nuin vaan päästä. 2 vuotta saikkua takana. Leikkauksen jäljiltä selässä suuret liikerajoitteet, mm. Kyykkyyn ei pääse. 4 erikoislääkärin laajat b-lausunnot, joissa käy ilmi ettei kykene tekemään seisomatyötä, istumatyötä tai mitenkään fyysisesti kuormittavaa työtä. Paljon erilaisia allergioita edellisten lisäksi. Uutta leikkausta suunnitellaan.. Silti työeläkelaitoksen mukaan täysin työkykyinen kokki...
T. Bumerangikirjeisiin uupunut saikkulainen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ole ollut päivääkään töissä ja sain lääkäriltä c-paperit kysymällä niitä. Ongelma on vaan siinä, ettei rahat meinaa riittää alkoholiin ja muihin aineisiin tällä tukitasolla, joten eläkeelle pitäisi päästä.
Et saa eläkkeellä sen enempää rahaa
Mulla on ollut vain lyhyitä pätkiä töissä,osasta olen saanut potkut käytöksen takia.
En siis sovellu työyhteisöön :) Voisi sanoa,että sosiaalisestirajoittunut.
Kouluttauduin työttömäksi kuinkas muuten
Polla on väsynyt (kriisejä läheisten elämässä) en tykkää ihmisistä ja en halua olla töissä
Eläkepaperit aioin hakea mt-ongelmilla ja masennuksella
Takuueläke 780/kk kaikille jotka ei saa työeläkettä.
Eipä mee siitä veroja,bensaan rahaa tms
Vierailija kirjoitti:
Mun isälle ainakin riitti 20 vuoden ahkera ryyppääminen työkyvyttömyyseläkkeen perustaksi.
Peruste ei kuitenkaan ollut ryyppääminen. Ryyppäämisestä johtuva fyyninen vaiva ehkä tai sitten siihen johtanut psyykkinen vaiva. Luulisi elämässä olevan helpompiakin uria kuin työkyvyttömyyseläkkeen hankkiminen. Ja jos on työttömänä, niin eihän se eläke juuri sen isompi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa eläkkeellä sen enempää rahaa
Aivan varmasti työkyvyttömyyseläke olisi suurempi kuin ne tuet joita nyt saan. Eikä täytyisi pelleillä työkkärin kanssa koko ajan.
niinpä kirjoitti:
Mulla on ollut vain lyhyitä pätkiä töissä,osasta olen saanut potkut käytöksen takia.
En siis sovellu työyhteisöön :) Voisi sanoa,että sosiaalisestirajoittunut.
Kouluttauduin työttömäksi kuinkas muuten
Polla on väsynyt (kriisejä läheisten elämässä) en tykkää ihmisistä ja en halua olla töissä
Eläkepaperit aioin hakea mt-ongelmilla ja masennuksella
Takuueläke 780/kk kaikille jotka ei saa työeläkettä.
Eipä mee siitä veroja,bensaan rahaa tms
Takuueläke on 766,85€/kk, tasan. Ei yhtään enempää.
t:skitso
Eläkkeestä menee veroja ja suuremmat sotumaksut kuin palkasta. työttömyyskorvauksesta en tiedä. Jos tekee vähänkin töitä, saa kaikenlaisia työtulovähennyksiä. Eläke helpottaa sairaan oloa, mutta ei taloudellista tilaa. Nuoret eläkeläiset eivät edes saa kaikkia eläkealennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Eläke helpottaa sairaan oloa, mutta ei taloudellista tilaa. Nuoret eläkeläiset eivät edes saa kaikkia eläkealennuksia.
Kyllä se 766 euroa on niin plajon parempi kuin sossutuet, että varmasti saa kuukaudessa enemm'n rahaa kuin tuilla eläessä.
Takuueläke yksinäisellä 780,parisuhteessa olevalla 760
Veroa ei mene alle tonnin eläkkeistä,oottepa melko pihalla.
Työeläke jos yli tonnin niin menee vero
Kelan eläkkeet jää aina alle tonniin joka on kannattavampaa siis kuin työeläke
Päälle saa asumistuen jos asuu yksin
Mies saa sairauseläkettä tonnin (pelkkä työeläke) miinus verot
Teki töitä 25 vuotta,että semmosta
Samaan pääsee töitä tekemättäkin
Mä olen joutunut työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja mua risoo tollaset yhteiskunnan elätit, jotka hinkuu työkyv.eläkkeelle!
Ite vammauduin autokolarissa. Itse täysin syytön tilanteeseen. 6 vuotta taistelin liikennevakuutusyhtiön kanssa, lakimiehen avustuksella, että sain sen eläkkeen. Ja oikeasti olen työkyvytön.
Onnea vaan idiotismillesi. Siis joku toivoo pääsevänsä työkyv.eläkkeelle? Diagnoosi: laiska ihminen, joka ei halua ottaa vastuuta.
Kannattaisko kuitenkin päästä kuiville, pitää huolta terveydestään ja mennä töihin. Kun kerran vielä olet terve.
Mä vaihtaisin kaiken omaisuuteni siihen että saisin olla työelämässä, terveenä.
Mutta näillä avuilla mennään.