Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
29.06.2016 |

Nykyinen tulotaso ei riitä alkoholiin ja muihin päihteisiin, mutta työkkärin mukaan pitäisi olla kuukausia kuivilla ennen kuin voi edes hakea työkyvyttömyyseläkeelle.

Kuivilla oleminen ei kuitenkaan kiinnosta, joten jotain muuta pitäisi keksiä. Se ei kuitenkaan saa ollaa mitään liikunta- tai toimintakykyä rajoittavaa. Onko mt-ongelmia (ei päihteistä johtuvia) sitten helppo feikata ja kuinka kauan siihen menee, että niiden avulla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle? Ja mt-ongelmissakin raja menee siinä, ettei joudu mihinkään laitokseen.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joltain mustalaiselta.

Vierailija
2/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy joltain mustalaiselta.

En tunne yhtäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kolme vuotta sairaslomalla, lääkekokeiluissa, terapiassa ja somaattisissa tutkimuksissa ennen kuin psykiatrin mielestä kannatti edes yrittäää hakea eläkettä. Sitten haettiin ja myönnettiin, ja hyvästä syystä, olen täysin invalidisoitunut. Päihteitä en ole käyttänyt koskaan, osastojaksoja ei ole ollut. Ja päivääkään en ole feikannut.

Vierailija
4/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hetkeksi töihin ja poikkase siellä käsi sahalla tai jotain vastaavaa. Sattuuhan se mutta pääset kuitenkin työkyvyttömyyseläkkeelle ja eikös se ollu tarkotus.

Vierailija
5/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hetkeksi töihin ja poikkase siellä käsi sahalla tai jotain vastaavaa. Sattuuhan se mutta pääset kuitenkin työkyvyttömyyseläkkeelle ja eikös se ollu tarkotus.

Et näköjään osaa lukea. Mikään liikunta- tai toimintakykyä rajoittava tapa ei käy.

Vierailija
6/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meet joka aamu töihin, ota virveli mukaan ja jäät kalastelemaan työpaikan pihalle...

Vierailija
7/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy ei ole helppoa edes vaikeista psykiatrisista sairauksista kärsiville (psykoosit), hepposimmilla diagnoosella voi tehdä vielä tiukempaa. Lisäksi, jos käytät päihteitä, sinua pallotellaan päihdepuolen ja psykiatrian poleilla kuin palloa ikään. Varaudu monen vuoden pallotteluun. Mutta se taitaa olla sulle tuttua?

Toki jos haluat lähteä leikkimään sairasta, niin suosittelen opettelemaan näyttelemään uskottavasti. Kannataa myös lukea leikkisairaudestasi paljon, jotta osaisit kusettaa psykiatrian erikoislääkäriä. Toivottavasti osaat englantia.

Lopuksi onnea matkaan, ja pari kätevää asiaankuuluvaa linkkiä.

http://www.currentpsychiatry.com/home/article/faking-it-how-to-detect-malingered-psychosis/1f0b6df2e4bfb2d0683acd01d26a07d0.html

http://www.bbc.com/news/magazine-23063124

t:työkyvyttömyyseläkeläinen (skitsofrenia on dg:ni)

Vierailija
8/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isälle ainakin riitti 20 vuoden ahkera ryyppääminen työkyvyttömyyseläkkeen perustaksi.

Vierailija
9/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin kans tietää, oon niin väsynyt tappelemaan työkkärin kanssa. Olen niin hullu että minua ei varmasti työllistetä koskaan mihinkään.... Ajoittain kausia jolloin en pysty poistumaan kotoa ollenkaan :( ssri kokeiltu, ei apua.

Vierailija
10/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, jos käytät päihteitä, sinua pallotellaan päihdepuolen ja psykiatrian poleilla kuin palloa ikään. Varaudu monen vuoden pallotteluun. Mutta se taitaa olla sulle tuttua?

En ole ikinä ollut psykiatrisilla poleillla. Eläekkeelle pitäisi päästä nimenomaan sien, että noi polit ja pakkohoidot välttää.

Vierailija
11/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen takia pääsee helposti.

Vierailija
12/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, jos käytät päihteitä, sinua pallotellaan päihdepuolen ja psykiatrian poleilla kuin palloa ikään. Varaudu monen vuoden pallotteluun. Mutta se taitaa olla sulle tuttua?

En ole ikinä ollut psykiatrisilla poleillla. Eläekkeelle pitäisi päästä nimenomaan sien, että noi polit ja pakkohoidot välttää.

No sitten voit unohtaa eläkkeelle pääsyn :D

Vierailija
13/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluisin kans tietää, oon niin väsynyt tappelemaan työkkärin kanssa. Olen niin hullu että minua ei varmasti työllistetä koskaan mihinkään.... Ajoittain kausia jolloin en pysty poistumaan kotoa ollenkaan :( ssri kokeiltu, ei apua.

Lääkäriin. Ei työkkäri ole lääkäri.

Vierailija
14/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennukseen ei saa edes diganoosia, jos käyttää päihteitä, vaan kaikki laitetaan päihteiden piikkiin. Ja päihteiden takia ei taas pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, vaan ensin olla kuukausia (vuosia?) kuivilla, joten tilanne on varsin hankala.

15/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuruinen työkyvyttömyyseläke on? Olen ymmärtänyt että sillä ei kovin juhlita.

Vierailija
16/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennukseen ei saa edes diganoosia, jos käyttää päihteitä, vaan kaikki laitetaan päihteiden piikkiin. Ja päihteiden takia ei taas pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, vaan ensin olla kuukausia (vuosia?) kuivilla, joten tilanne on varsin hankala.

Tuli vaan mielenkiinnosta mieleen että kuinkas tällainen kuukausien tai vuosien päihteettömyys edes mitataan?

Vierailija
17/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Minkä suuruinen työkyvyttömyyseläke on? Olen ymmärtänyt että sillä ei kovin juhlita.

On se varmasti nykyisiä tukia isompi summa /kk.

Vierailija
18/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mielenkiinnosta mieleen että kuinkas tällainen kuukausien tai vuosien päihteettömyys edes mitataan?

En tiedä, mutta luultavasti seuloja tehdään niin usein, ettei aineet ehdi kokonaan poistua elimistöstä.

Vierailija
19/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2123 kirjoitti:

On se varmasti nykyisiä tukia isompi summa /kk.

Ei välttämättä, se riippuu paljonko on tehnyt töitä

Vierailija
20/50 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuset purkkiin säännöllisen epäsäännöllisesti ja tietysti sillä tavalla, että sinulle sen ajankohta tulee yllätyksenä. Vertakin täppäävät käsivarresta :) Oi niitä teiniaikoja pakkohoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan