Jos kaverillasi olisi Asperger, niin...?
Jos kaverillasi olisi Asperger, niin kertoisitko siitä kaikille niille tutuillesi, jotka myös olisivat sinun kauttasi tekemisissä tämän kaverin kanssa? Mielestäni ei pitäisi kertoa, jos kaveri ei anna siihen lupaa.
Kommentit (11)
En ole koskaan miettinyt asiaa. Kaverillani on Asperger ja olen varmaan kertonut siitä muille. Itse ihmettelin miksi hän käyttäytyi omituisesti ennen kuin hän kertoi asiasta ja oli helpottavaa kuulla syy sille. Ajattelin aluksi, ettei hän halunnut olla kaverini, mutta kyse olikin vain kommunikaatiokatkoksesta.
Kaverillani on. Mullakin on. Oltiin peruskoulussa ne kaksi hiipparia, joiden oli parempi lyöttäytyä yksiin pahaa maailmaa vastaan. Kysymys ei ole meille relevantti, koska meillä ei ole juuri muuta sosiaalista elämää. Tunnetaan lähinnä vain muutamia irrallisia ihmisiä sieltä täältä, joita toinen ei todennäköisesti koskaan tapaa. En kuitenkaan sanoisi mitään, jos olisi yhteinen tuttu meidän ADHD-tutun lisäksi. Miksi sanoisin? Itseäni ei haittaa, jos kaveri puhuisi psyykkisistä tai neurologisista ongelmistani muille. Ei ihmiset niitä kuitenkaan ota todesta kokemukseni mukaan.
Mun kaverit tietää sen että mulla on diagnosoitu asperger eivätkä välitä paskaakaan.
M22
Mutta onkos täällä sitä yhtä oikeaa aspergeria näkynyt? H....
En ole, mutta ihmiset itse ovat yhtä lukuun ottamatta kertoneet muille. Tämä yksi, joka ei ole kertonut, en aio hänestä kertoa, koska se on hänen toivomuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverillasi olisi Asperger, niin kertoisitko siitä kaikille niille tutuillesi, jotka myös olisivat sinun kauttasi tekemisissä tämän kaverin kanssa? Mielestäni ei pitäisi kertoa, jos kaveri ei anna siihen lupaa.
Yliopistossa väistämättä tutustui erilaisiin persooniin -miehillä erityisesti piirteet olivat selvät eli luultavasti olen tunnistanut myöhemmin muutaman aspergerin. En tokikaan kellekään kertoisi tästä ja en tiedä tietävätkö he minun tunnistavan heidän käytöksestään.nämä piirteet.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onkos täällä sitä yhtä oikeaa aspergeria näkynyt? H....
H ei ole "oikeaa" aspergeria nähnytkään.
Minulla on Asperger ja kaverini on kertonut kaikille niille, joihin olen hänen kauttaan tutustunut. Luulkaa minua sitten joksikin Hennaksi. En välitä tippaakaan. Se on teidän ongelmanne, ei minun.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Asperger ja kaverini on kertonut kaikille niille, joihin olen hänen kauttaan tutustunut. Luulkaa minua sitten joksikin Hennaksi. En välitä tippaakaan. Se on teidän ongelmanne, ei minun.
Unohdin sanoa, että olen ap
Vierailija kirjoitti:
Jos olet epäillyt jonkun henkilön omaavan ass-piirteitä ja olet vihjannut henkilölle asiasta...pahastuisitko jos tällainen henkilö kertoisi että on huomannut asseutesi vai olisiko se hyvä asia. Pointti on se, että se ei häiritse tätä henkilöä mitenkään, mutta hän ei ole itse ass.
En todennäköisesti kertoisi, ellei asia sitten vaikuttaisi jotenkin niiden mun tuttujen elämään.