Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt iski taas vitutus lääkäreitä kohtaan!!!

Vierailija
28.06.2016 |

Terveyskeskuksen lääkäri laittoi menemään lähetteen kiirellisenä ja selitti vielä että se tarkoittaa että aika tulee 8-30päivän sisällä. Tämä oli siis viikko sitten maanantaina, ja olen sitten odottanut kirjettä Tyksistä. Kun ei oo näkynyt soitin sinne tänään, no juu minulla on aika 18.8!
Kysyin sitten varovaisesti että miten voi olla kun oli kiireellinen lähete, no kuulemma heidän lääkäri oli päättänyt että ei ole kiirellistä!
No okei, on varmasti vakavampiakin tapauksia, mutta olen tulossa hulluksi kun koka kuukausi tulen kipeämmäksi ja joka kuukausi pakko olla ainakin 3pvä poissa töistä menkkojen takia jotta voin ottaa tarpeeksi kipulääkkeitä että olisi kivutonta olla.
Ja tuollon 18.8 on siis vain alustava gynekologinen tutkimus ennen kuin pääsen laparoskopiajonoon.
Ottaa vaan päähän niin suunnattomasti kun sattuu koko ajan, menkkojen aikana vain pahemmin kuin yleensä, mutta kun kuukaudessa on vain ehkä viikko täysin kivutonta aikaa, ja muuten eriasteista kipua eikä pystyä käymään isolla hädällä enää pukematta käteen muovihanskaa ja auttamalla sormin tavaraa ulos kun sattuu liikaa yrittää työntää sitä ulos.....
Itkettää ihan oikeasti tällä hetkellä.
Kiitos että sain taas valittaa.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille terveyskeskuslääkärille ja selitä asiasi, hän voi vielä korjata ton erehdyksen ja voit ehkä saada aikasemmin ajan. Eikö lääkäri määränny mitään kipulääkkeitä yms. nyt täksi ajaksi kun odotat gyneä? Jos on rahaa niin suoraan yksityiselle.

Vierailija
2/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslääkärit ovat siinä paskoja että 'naistenvaivoja' ei oteta tosissaan eikä pidetä kiireellisinä. Miehen paskomisongelmat olisivat heti olleet kiireellisiä. Nosta iso haloo asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen "ilmainen" terveydenhoito, on kyllä vitsi. Onneksi en kuulu sen piiriin.

Vierailija
4/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelkipujen takia terveyskeskus lääkäri laittoi lähetteen jatkotutkimuksia varten. Sitä aikaa ei tullut koskaan.

Vierailija
5/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sille terveyskeskuslääkärille ja selitä asiasi, hän voi vielä korjata ton erehdyksen ja voit ehkä saada aikasemmin ajan. Eikö lääkäri määränny mitään kipulääkkeitä yms. nyt täksi ajaksi kun odotat gyneä? Jos on rahaa niin suoraan yksityiselle.

Tk -lääkärillä eivole mitään tekemistä sen suhteen miten keskussairaala sitten käsittelee tk -lähetteet. Lähete on tehty kiireellisenä, mutta keskussairaala ei pidä kiireellisenä. Lomat menossa lääkäreillä ja kiireellisyyden mukaan ajat anneyaan.

Vierailija
6/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kunnalliseen päivystykseen. Itke siellä lattialla. Sano, että et voi olla, etkä elää, etkä edes tehdä isoa tavaraa. Huuda, potki, elä hymyile ja sano ok, vaan sano, että minä haluan hoitoa ja heti. Vaati. Tai sitten odota tai mene yksityiselle.

Vierailija
7/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle

Vierailija
8/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä lykyssä sama lääkäri vielä tutkii sut, etkä pääsekään laparoskopiaan, koska sua mikään vaivaa. Kuvittelet vaan.

Voimia! Kunpa olisikin vara käyttää yksityisiä palveluita jatkuvasti.

Vierailija
9/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli astma pois tasapainosta, olin sairauslomalla ja lisälääkityksestä huolimatta kävin päivittäin spiiralla työterveydessä. Tilanne vaan paheni viikon aikana, joten työterveyslääkäri laittoi kiireellisen lähetteen keuhkopolille. Muutaman päivän kuluttua soitin polille ja sain järkytyksekseni kuulla, että aika on 1,5 kuukauden kuluttua.

Olin tuon puhelun jälkeen taas menossa spiiraan. Vointi oli mennyt vieläkin huonommaksi, joten lääkäri kirjoitti lähetteen päivystykseen. Päivystyksestä minut laitettiin osastolle, siellä vierähtikin viikko. En olisi selvinnyt annettuun aikaan asti, voin silloin niin huonosti.

Vierailija
10/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä ole mitään logiikkaa. Kärvistelin kovien lonkka- ja selkäkipujen kanssa vuoden ennen kuin tk-lääkäri edes laittoi lähetteen erikoissairaanhoitoon. Sinne sain ajan 3 kk:n päähän, mutta ennen tätä tilanne ehti mennä vielä pahemmaksi ja jouduin kiireellisenä leikkaukseen. Vaivani oli seurausta onnettomuudesta, jonka seurauksia ei koskaan tutkittu kunnolla.

Samalla paikkakunnalla kaverini meni valittamaan suht pientä selkäkipua ja hänet laitettiin heti kiireellisenä erikoissairaanhoitoon... Hänen vaivansa kuitenkin parani nopeasti fysioterapialla, oli vain istunut liian pitkiä päiviä.

Vierailija
11/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulostaa minun mielestäni pahalta, mutta toivottavasti on vain endometrioosi tai vastaavaa? Onko vuotohäiriöitä? Mene ihmeessä yksityiselle jos oireet ovat vakavia.

Vierailija
12/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko ennen tuota aikaa edes kunnon kipulääkkeitä? Onko sinulla siis endometrioosi?

Inhottavaa, itselläni on laajalle levinnyt endometrioosi, ja tiedän nuo kivut kyllä :(

Keltarauhashormoni oli itselleni pelastus. Jos ja kun pääset laparoskopiaan, kannattaa harkita leikkauksen jälkeiseksi hoidoksi. Lääkärit varmasti yrittävät tunkea e-pillereitä, mutta se on huono, koska siinä myös estrogeenia, joka villiinnyttää endoa.

Vierailija
13/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi päivystykseen menoa jos olo on noin paha.

Vierailija
14/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä lykyssä sama lääkäri vielä tutkii sut, etkä pääsekään laparoskopiaan, koska sua mikään vaivaa. Kuvittelet vaan.

Voimia! Kunpa olisikin vara käyttää yksityisiä palveluita jatkuvasti.

Niin ystävälleni väitettiin että vika on päässä ja resepti masennuslääkkeisiin. Oireet pahenivat koska eihän anemia masennuslääkkeillä parane. Simppelisti verikokeella olisi heti asia selvinnyt mutta mieslääkäri oli jo heti päättänyt vaikka ei ollut psykiatri että vika on naisen päässä.

Vierailija
15/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa ollaan vajaamiehityksellä, kyllä jopa vakavasti sairaat odottavat hoitoa, olen itse sydänpotilas, jos vointi huononee menen päivystykseen. Lähetteitä tulee todella paljon eri erikoisaloille, osan lähete myös palautuu takaisin, hoito-ohjeiden saatteena. Vaikeammat tapaukset ohjautuvat sairaaloihin, jolloin on todellakin pakko ottaa ensin ne kaikkein kiireellisemmät. Ap:n lähete olisi voitu myös palauttaa. Kesäaikana hoitoa joutuu jonottamaan, ellei ole hengenhätä, silloin mennään päivystykseen. Turha tuosta on vittuuntua, ap ei ole ainoa jonottaja, ei suinkaan.

Vierailija
16/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi päivystykseen menoa jos olo on noin paha.

Meidän paikkakunnalla päivystyksestä käännytetään takaisin, vaikka olisi melkein pää kainalossa. Kokemusta valitettavasti on. Mulla oli päivystävän sh:n tekemä merkintä tiedoissa, että "ohjattu päivystykseen, jos tila heikentyy." Tämä siis siksi, että lääkäriaikaa en saanut kiireellisesti, vaan vasta 10 päivän päähän... No niinhän se tila sitten heikentyi ja menin päivystykseen, josta käännytettiin pois ja käskettiin levätä kotona. Menin yksityiselle ja selvisi munasarjojen tulehdus. Onneksi antibiooteilla tilanne rauhoittui nopeasti, mutta jos olisin odotellut sitä tk-lääkärin aikaa, niin en edes halua tietää mitä olisi tapahtunut.

Vierailija
17/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalat ovat kesälomalla. Sait siis ajan heti siksi kun polit taas aukeavat. Lääkäri on oletettavasti sanonut, että ei ole niin kiire, että pitäisi ottaa osastolle makaamaan.

Yksityisiä palvovat - siellä yksityisillä on ne ihan samat lääkärit töissä kuin julkisella puolellakin. Pariinkin otteeseen olen saanut julkiselta lähetteen erikoislääkäriin yksityiselle puolelle ostopalveluna, ja siellä on sitten se sama lähetteen antanut lääkäri minut tutkinut uudelleen. Melkoista kusetusta näin veronmaksajan näkökulmasta.

Vierailija
18/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä-Stubbin leikkaukset näkyvät kaikkalla, valitettavasti.

Paitsi maataloudessa.

Vierailija
19/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat ovat kesälomalla. Sait siis ajan heti siksi kun polit taas aukeavat. Lääkäri on oletettavasti sanonut, että ei ole niin kiire, että pitäisi ottaa osastolle makaamaan.

Yksityisiä palvovat - siellä yksityisillä on ne ihan samat lääkärit töissä kuin julkisella puolellakin. Pariinkin otteeseen olen saanut julkiselta lähetteen erikoislääkäriin yksityiselle puolelle ostopalveluna, ja siellä on sitten se sama lähetteen antanut lääkäri minut tutkinut uudelleen. Melkoista kusetusta näin veronmaksajan näkökulmasta.

Ei tässä yksityisiä kukaan palvo ja varmaan kaikki tietävät, että samat lääkärit siellä on. Sinne kuitenkin saa lääkärille sen AJAN vaikka heti, toisin kuin julkisella puolella. Siitä on kyse.

Epätasa-arvoa se tietysti tuottaa, kun vähävaraisilla ei ole rahaa ostaa itselleen parempaa hoitoa. Itse esimekiksi olen opiskelija ja yksityisellä käynti olisi suoraan pois joko ruuasta tai vuokranmaksusta. Täytyy vaan toivoa, etten sairastu.

Vierailija
20/105 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään palvota, usein ei ole muuta vaihtoehtoa, jos haluaa hoitoa tai lähetteen hoidon saamiseksi. Kyllä siellä yksityisellä jonottaa ihmisiä laidasta laitaan. Kesäaikana voi olla monelle pelastus. Sairaaloissa on osastosulkuja ja totta kai se vaikuttaa jonotusaikoihin.