Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären poikaystävä katsoi vierestä kun hakkasin polttopuita mökillä juhannuksena

Vierailija
28.06.2016 |

Laski kyllä pisteet aivan nolliin. Makoilivat siinä laiturilla, kun aloin tekemään polttopuita saunan lämmittämiseen.Ajattelin että poika tulisi tietysti ehdottamaan, että hän voisi jatkaa polttopuiden tekoa, mutta näin ei käynyt. Millainen vässykkä katselee vierestä kun melkein 5-kymppinen nainen hakkaa polttopuita eikä tarjoudu auttamaan?? Toivottavasti tyttäreni järkiintyy ja jättää tuollaisen vätyksen!!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tyttäresi sitten voinut tulla auttamaan? 

Provohan tämä toki on, polttopuut pitää olla hakattuna jo vuotta aiemmin, että puut kerkeävät kuivua ennen polttamistaan.

Taidat olla kaupunkilainen :D

Piä suu kii jos et tiä.

Ohis mutta mistä ylempi ei tiedä mitään? Oletko ikinä nähnyt valmista polttopuita myytävän pyöreänä halkona? Minä en ainakaan ja syy on juuri tuo kuivuminen.

Valmis polttopuu myydään valmiina polttopuuna, pilkottuna siis sopivan pieniksi haloiksi.

Polttopuu kyllä kuivuu muutenkin, rankoina tai esim metrihalkoina. Ja halkomittaan pätkittynä mutta ei halottuna.

Itse tehty voi hyvinkin olla halottu vain karkeasti varastoon kuivumista varten ja polttamisen helpottamiseksi kannattaa vielä pieniä lisää vaikka onkin muutoin jo rutikuivaa.

Mitäköhän helvetin järkeä on tehdä sama työ kahdesti? :D fiksuinta se on pilkkoa pieneksi jo heti alkuunsa.

Vierailija
22/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä toki on, polttopuut pitää olla hakattuna jo vuotta aiemmin, että puut kerkeävät kuivua ennen polttamistaan.

Piä suu kii jos et tiä.

Ohis mutta mistä ylempi ei tiedä mitään? Oletko ikinä nähnyt valmista polttopuita myytävän pyöreänä halkona? Minä en ainakaan ja syy on juuri tuo kuivuminen.

Valmis polttopuu myydään valmiina polttopuuna, pilkottuna siis sopivan pieniksi haloiksi.

Polttopuu kyllä kuivuu muutenkin, rankoina tai esim metrihalkoina. Ja halkomittaan pätkittynä mutta ei halottuna.

Itse tehty voi hyvinkin olla halottu vain karkeasti varastoon kuivumista varten ja polttamisen helpottamiseksi kannattaa vielä pieniä lisää vaikka onkin muutoin jo rutikuivaa.

Tuo haloiksi tekeminen on menneisyyden jäänne. Ennen polttupuut pilkottiin ennen jo metsässä haloiksi ja kuivumaan. Kotana nuo halot pilkottiin sitten klapeiksi. Tuolle ei ole mitään tarvetta nykyään kun on halonteko koneet joilla voidaan pilkkoa suoraan klapeiksi ja puiden kuljetus on helppoa moottoriajoneuvoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla silleesti hyvä, että ei alkanut hakkaamaan niitä puita, sillä olis voinu olla, paitsi, että on avuton, niin myös jalaton se tyttären poikaystävä!

No joo, oikeesti odottaisin itsekin apua etenkin, jos olisin vielä päävastuullinen vaikkapa ruoanlaitossa, ihan kaikkea en yksin alkaisi tekemään!

Ja kyllä ainakin meillä saunanlämmityksen aloitukseen useinkin pienitään semmoisia pieniä tikkuja, joten polttopuiden hakkaaminen ei välttämättä tarkoita, että niitä metsästä lähdettäis hakemaan, vaan juuri tuota pienimistä!

Vierailija
24/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelkää sua. Kiukkunen viisikymppinen akka huhkii kirveen kanssa. Ei semmoista uskalla lähestyä.

Vierailija
25/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään olisi tarjoutunut avuksi, koskaan en ole puita hakannut. Olisin saattanut kysyä, että voitko opettaa.

Vierailija
26/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piä suu kii jos et tiä.

Mitäköhän helvetin järkeä on tehdä sama työ kahdesti? :D fiksuinta se on pilkkoa pieneksi jo heti alkuunsa.

Näin. Kuivuu paremmin ja säilytys ja kuljetus on helpompaa. Tuore puu sitä paitsi halkeaakin paljon helpommin kuin kasaan kuivanut, joten todella tyhmää kyllä kuivatella ja säilytellä pyöröhalkoja jos ne on tarkoitettu polttopuuksi.

Vierailija
27/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla silleesti hyvä, että ei alkanut hakkaamaan niitä puita, sillä olis voinu olla, paitsi, että on avuton, niin myös jalaton se tyttären poikaystävä!

No joo, oikeesti odottaisin itsekin apua etenkin, jos olisin vielä päävastuullinen vaikkapa ruoanlaitossa, ihan kaikkea en yksin alkaisi tekemään!

Ja kyllä ainakin meillä saunanlämmityksen aloitukseen useinkin pienitään semmoisia pieniä tikkuja, joten polttopuiden hakkaaminen ei välttämättä tarkoita, että niitä metsästä lähdettäis hakemaan, vaan juuri tuota pienimistä!

Aika raihnainen viisikymppinen pitäisi kyllä olla jos noiden tikkujen tekemisessä kaipaa apua. Itse ihmettelen tässä enemmänkin sitä, että miksi ainoastaan poikaystävää osoitetaan sormella. Yhtälailla se tytärkin siinä voisi auttaa. Paremminkin itseasiassa kun tietää varmasti mökin käytännöt ja tavarat paremmin kuin poikaystävä.

Vierailija
28/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjouduin appiukolle tekemään saunapuita ettei heidän aina tarvitse, mutta vissiin ei hentoisen naisen apu kelpaa, höh! :D Kyllä minä osaan, on äidin kanssa sahattu ja pilkottu pari kertaa puita.

Vierailija
29/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä olen eri mökeillä asiaa kummaltakin puolelta seurannut niin noille kakara + tyttö/poikaystävä tiimeille kannattaa antaa jotain tekemistä etteivät pääse täysin lorvahtamaan. Jos siis mökillä on jotain jota pitää tehdä. Oppivat samalla ettei tuommoinen mökkiviikonloppu vaan tapahdu vaan sitä varten pitää nähdä vaivaa.  

Kirveen kanssa kannattaa tosiaan miettiä että osaako nuo edes käyttää sellaista ilman isompia vahinkoja. Voihan noille toki opettaa jos on aikaa. 

Vierailija
30/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapunkilaispojalle on voinut olla helkatinmoinen uhraus ylipäänsä lähteä tulevan anopin kansa jonnekin korpeen mökille hyttysten syötäväksi viettämään ns. perhejuhannusta.

Pääsikö nuoripari edes viettämään viikonloppuna intiimejä hetkiä yhdessä, vai menikö heidän koko juhannuksensa suvun silmissä edustamiseen?

Vierailija
31/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Mikä hiton sovinisti se sinä olet? Jos poika oli a) feministi, joka ei usko miesten ja naisten töihin. Ajatteli kai tyttöystävänsä voivan ne hakata, jos sinä et haluaisi. B) kaupunkilainen, jonka on parempi pysyä kaukana kirveestä joka tapauksessa. 

Erityisesti a-kohtaan samaistun. Itse olen nainen, ja olen varmaan anoppini silmissä vetelä paska. Minua vaan ärsyttää periaatteesta, kun vain akkojen pitäisi olla akkojen hommissa keittiössä, sillä välin, kun miesväki vetää lonkkaa olkkarin sohvilla. Anoppi hätistelee aina apuun vain minua, mieheni siskoa ja mieheni veljen vaimoa. Molemmat kälyni tosin itse tarjoutuvat aina avuksi, itse en sitä oma-aloitteisesti tee, jos ei mieskään äitiään auta. Kun anoppi tulee huikkaamaan, että voitko "Pirkko" tehdä salaatin, nousen ylös ja totean kovaäänisesti miehelleni, että lähdetäänpäs "Seppo" tekemään sitä salaattia. Tämä saa kaikki paikalla olijat pyörittelemään silmiään halveksuvasti, ja miehenikin liukenee äkkiä keittiöstä, kunhan saadaan homma vähän alkuun. Jos hän edes vaivautuu sohvalta nousemaan kehotuksestani huolimatta.

Kotona mieheni käyttäytyy ihan hyvin, eikä meillä ole erikseen akkojen ja ukkojen kotitöitä. Miksi olisikaan, olemmehan samankaltaisissa "oikeissakin" töissä (molemmat it-alalla). Ärsyttää vain tuo asenneilmapiiri appivanhempien luona, ja se, miten mieskin koittaa aina tuossa seurassa olla niin äijää ja ylempää ihmistä kuin keittiössä hääräilevä kanalauma.

Vierailija
32/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh.. Eipä ole nuoret miehet enää Miehiä niin kuin ennen. Jos sota syttyisi pakenisivat varmasti Ruotsiin!

Vierailija
33/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laski kyllä pisteet aivan nolliin. Makoilivat siinä laiturilla, kun aloin tekemään polttopuita saunan lämmittämiseen.Ajattelin että poika tulisi tietysti ehdottamaan, että hän voisi jatkaa polttopuiden tekoa, mutta näin ei käynyt. Millainen vässykkä katselee vierestä kun melkein 5-kymppinen nainen hakkaa polttopuita eikä tarjoudu auttamaan?? Toivottavasti tyttäreni järkiintyy ja jättää tuollaisen vätyksen!!

Heh oli varmasti ihan pilvessä sen lisäksi. Onhan se jännä katsella lähes luontodokumenttiin verrattavaa tapahtumaa.

Vierailija
34/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piä suu kii jos et tiä.

Pyöreänä halkona? Ei halko voi olla pyöreä.

Vierailija
35/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naisten ja miesten töitä, värejä, leluja, vessoja jne. Kirves sitä paitsi sopii erityisen hyvin naisen käteen.

Vierailija
36/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.. Eipä ole nuoret miehet enää Miehiä niin kuin ennen. Jos sota syttyisi pakenisivat varmasti Ruotsiin!

Jaa. Tuskinpa olisi av-mammoistakaan rintamalotiksi, kun edes kanamunan keittäminenkään ei onnistu ilman av-palstan ohjeita. Liittyi aloitukseen muuten millä tapaa?

Vierailija
37/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei se tytär tehnyt mitään, niin ei kai poikaystävälle tullut silloin mieleen, että hänen kuuluisi? Jos menee tyttöystävänsä perheen mökille, niin ei silloin tunne välttämättä perheen pelisääntöjä vaan seuraa ensin, mitä se tyttöystävä tekee. Jos tyttö osallistuu oma-aloitteisesti töihin niin todennäköisesti poika seuraa perässä ja osallistuu myös, mutta jos tyttö ei tee mitään niin silloin poika olettaa, ettei hänenkään tarvitse. On vähän hassua odottaa, että poika joka on mökillänne vieraana, osallistuu valtavan oma-aloitteisesti kaikkiin töihin samalla kun tyttöystävä makoilee. Eri perheillä on eri säännöt ja hän on todennäköisesti tulkinnut, että hänen apuaan ei kaivattu kun tyttökään ei mitään tehnyt.

Jos tahdot apua niin pyydä suoraan. Ei nuoret osaa lukea ajatuksiasi. Turha marttyroida täällä.

Vierailija
38/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan luuli että haluat itse hakata ne puut.

Minä ainakin tykkään puiden pilkkomisesta ja muista fyysisistä ulkotöistä. Koen ne rentouttaviksi.

Jos jostain syystä en itse kuitenkaan niihin kykene niin pyydän jotain muuta tekemään.

Vierailija
39/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän perheessä äiti on aina tehnyt puutyöt ja isä ei ole ikinä jeesannut. Äidinäiti taas oli ammatiltaan kirvesmies. No itelläni ei kyllä pysy kirves kädessä, mutta se tuskin sukupuolesta johtuu.

Vierailija
40/48 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Tuskinpa olisi av-mammoistakaan rintamalotiksi, kun edes kanamunan keittäminenkään ei onnistu ilman av-palstan ohjeita. Liittyi aloitukseen muuten millä tapaa?

Siten että miehet ovat nykyisin pehmeitä.