Miten saada kasvot näyttämään hyvältä ilman meikkiä?
Haluaisin olla enemmän ilman meikkiä. Minulla on tummat ja tuuheat ripset ja kulmat, mutta ihoni on tosi epätasaisen värinen ja punakka/huokoinen t-alueelta. Näyttäisin mielestäni hyvältä meikittä, jos ihoni olisi tasaisempi ja huokoset olisivat pois... Mikä avuksi? Suositelkaa tänne hyviä tuotteita tasoittamaan ihoa.
Olen 30v.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä mineraalimeikkejä (Bare Minerals), ei tuki ihohuokosia. Monesti meikkivoide toimii mekaanisena suojana ilmansaasteita ja lämpötilavaihteluita vastaan.
Tuo "mekaaninen suoja" kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Osaatko selittää tarkemmin?
Itselleni tulee mieleen vain se tutkimus, joka osoitti kaikkien pakkassuojavoiteiden altistavan paleltumille.
Mitenhän tätä selittäisi tarkemmin, ihan koulussa ohimennen opettajan mainitsemana jäi mieleen. Meikkivoide siis muodostaa suojan iholle, ja suojaa mm. juurikin näitä lämpötilavaihteluita vastaan, kovalla pakkasella kannattaa lenkille laittaa ihan meikkivoide tämän vuoksi. Lisäksi suojaa ihoa tuulelta ja ilmansaasteilta sekä muilta kaupunkien epäpuhtauksilta, ties mitä hiekanjyviä ilmassa lentelee. Tietysti kasvot tarvitsevat myös sitten perusteellisen puhdistuksen, ja ehdottomasti kannattaa valita mineraaliöljytön ja mahdollisimman lisäaineeton meikkipohja. Juurikin Bare Mineralsilla on hyvät jauhemaiset meikkipuuterit, joilla saa peittävyyttä mukailtua mieleisekseen. Näyttävät myös todella luonnollisilta.
Jos olet vielä koulussa, pyydä opettajaasi ajankohtaistamaan tietonsa. Kovaan pakkaseen ei mitään voiteita, ne lisäävät paleltumariskiä. Tämä asia on ihan oikeasti tutkittu. Parasta iholle pakkasella on olla meikittä ja jättää aamupesu väliin.
Mitä tulee ilmansaasteisiin ja muihin epäpuhtauksiin, meikit pikemminkin lisäävät ihon kuormitusta. Ainoa todellinen suoja on uv-suoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken A & O: terveellinen ruokavalio ja paljon vettä. Raudanpuutoskin voi tehdä naamasta tosi pahan näköisen.
Tähän kyllä lisäisin unen. Nukkuminen on yksi parhaista tavoista hoitaa kauneuttaan.
Ja liikunnan. Tiedän viisikymppisiä ihmisiä, jotka ovat liikkuneet aktiivisesti koko ikänsä ja näyttävät 10 vuotta nuoremmilta. En myöskään ole koskaan nähnyt aktiiviliikkujaa, jolla ei olisi kaunis ja kuulas iho.
Olisiko vinkkiä tuotteesta, jolla saisi isoja ihohuokosia pienemmäksi?
Nyt mulla käytössä Diorin primer, mutta tuntuu, että se ei päivittäiseen käyttöön sovi vaan tukkii ihoa entisestään.
Mikä auttaisi näkyviin verisuoniin nenän sivulla?
Onko kellään kokemusta näistä Vivena (tms?) beautyshot- juomista? Onko hintansa väärtiä?
ainoa mitä sun tarvitsee havannoida, on se miten suositut
ottavat kuvia itsestään. ainoa asia.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vinkkiä tuotteesta, jolla saisi isoja ihohuokosia pienemmäksi?
Nyt mulla käytössä Diorin primer, mutta tuntuu, että se ei päivittäiseen käyttöön sovi vaan tukkii ihoa entisestään.
Mikä auttaisi näkyviin verisuoniin nenän sivulla?
Onko kellään kokemusta näistä Vivena (tms?) beautyshot- juomista? Onko hintansa väärtiä?
Lancome Visionnaire 1-Minute Blur
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kevyt rusketus" vuosikymmenten ajan, niin ei tarte ainakaan enää haaveilla kauniista ihosta. Rusketus on aina ihovaurion merkki - silloin iholle on tullut uv-säteitä, jotka vanhentavat ihoa. Tuo on siis sama kuin suosittelisi pakkasella housuun kusemista. Auttaa hetken, mutta oikeasti vain huonontaa tilannetta.
Käy ap suosiolla jotain bb-voidetta. Siinä on vähän peittävä meikki, kosteutus ja aurinkosuoja samassa.
No en nyt sanoisi, etteikö pitkittyneet iho-ongelmatkin tekisi vahinkoa iholle ja vanhentaisi. Esim. tulehtunut, kuiva, ihottumainen (esim. atopia / psoriasis) naama rauhoittuu monilla kunnolla vain kesäisin auringon vuoksi, ja kyllä vuosikymmenten kuivuus ja tulehduskin niitä ryppyjä tekevät ja ihoa ohentavat. Väittäisin, että jopa enemmän kuin aurinko - itselläni oli toisen silmän ympärillä yli vuoden ajan sitkeää ihottumaa ja nykyäänkin tuota silmää ympäröivä iho on paljon ryppyisempää kuin toisella puolella. Samaten akne rauhoittuu monilla huomattavasti auringossa. Myös kuoppien ja arpien täyttämä iho huononee vuosi vuodelta enemmän. Viisikymppisen aknesta nuorempana kärsineen iho on eri näköinen kuin terveihoisella.
En suosittele ketään polttamaan ihoaan, mutta jos aurinko auttaa selvästi iho-ongelmiisi, niin en jotain mahdollisia pikku ryppyjä peläten sitä kaihtaisi hysteerisesti. Sopiva määrä aurinkoa kun on ihan luonnollista, ellet ole joku valtameren syvyyksissä asuva meduusa.
Mulla on akne ja kyllä, mitä enemmän olen kesällä auringossa, sitä parempi iho on kesällä, MUTTA tästä seuraa että ihon kunto romahtaa syksyllä! Epäilin tätä vuonna 2013 ja päätin että tuona kesänä välttelen aurinkoa. Iho pysyi kesän ajan samana mutta niin myös syksylläkin. Siitä lähtien en oo kesäsin palvonu aurinkoa (en kyllä aiemminkaan missään rannoilla ole makoillut) ja iho on "normaali" syksylläkin.
Aknesta kärsineen iho ei välttämättä vanhempana ole pahempi kuin normaali-ihoisella, sillä monella aknepotilaalla, kuten minulla, on rasvoittuva iho. Mitä rasvaisempi iho on, sitä hitaammin tulee ryppyjä. Tämän todistaa ainakin kaksi tätiäni, toisella oli akne ja toisella ei. Täti, jolla oli akne (ja rasvainen iho), on pikkusiskoaan paljon rypyttömämpi nyt keski-ikäisenä.
Mulla on myös toiminut tää meikittömyys :) Näytän yleensä jopa omasta mielestäni kauniilta ihan ilman mitään meikkiä, kun aiemmin ajattelin olevani kauhean näköinen. Tosin tähän varmaan vaikuttaa ikä ja itsevarmuuden kehittyminen parempaan päin. Näytän ilman meikkiä luonnolliselta ja raikkaalta. Ei ole enää näppyjä ja kuivan rasvaista ihoa kasvoissa. Näytän jotenkin puhtaalta.