Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären nimeksi Ellen - hirveä riita suvun kanssa

Vierailija
28.06.2016 |

Nuorempi siskoni ja molemmat serkkuni sanovat että se on vanhan mummun nimi. Vanhempien sukulaisten mielestä se taas on kaunis nimi. Aion nyt kuitenkin sen nimen antaa, mitä mieltä?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat kysellä muiden mielipidettä nimiin, edessä on loputon kierre eikä lapsi saa nimeä koskaan. :) Annatte sen nimen minkä haluatte. Ellen on minusta oikein hyvä, klassinen ja kaikin puolin kaunis nimi, joka on helppo sekä kotimaassa että ulkomailla.

Vierailija
62/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Ellen Anna ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole romaninimi? Ehkä sukulaiset pelkäävät että lasta kiusataan?

Vierailija
64/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin tuon nimen, ellen kuuntelisi törkyturpaisten sukulaisteni mielipiteitä. Hetkinen mitä?

Vierailija
65/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään arvostella kenenkään nimivalintaa.

Enkä oleta että kukaan kommentoi arvostelevasti minun lapsilleni antamia nimiä.

Vierailija
66/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pienelle tytölle sopii paremmin esim. Eve, Eliya yms. Jos on pakko alkaa E:llä alkava.

Entä sitten kun tyttö kasvaa?

Pitääkö nimi muuttaa paremmin ikään sopivaksi? Vai miten tää oikein toimii?

Vierailija
67/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kauneimmista nimistä tytölle!

Vierailija
68/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi nimeä Ellen ellen todella tykkäsi siitä. Ellen anna, taivun siskoni tahtoon. 

Oikeasti kiva nimi!

Vierailija
69/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi! Ja sukulaisilla on huono maku, jos eivät tuota ymmärrä. Lisäksi ovat moukkia, kun kehtaavat edes kommentoida mitenkään poikkipuolisesti. Jos ei osaa sanoa jotain kaunista, niin parempi olla silloin hiljaa.

Vierailija
70/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen on koiran nimi.

Vierailija
71/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää nimistä jotka tarkoittaa jotain, eli niin kuin Ellen: Kuolen ellen saa ruokaa.

Mä kyll taidan vaan olla liian neuroottinen, en myöskään tykkää nimestä Saara, koska siinä on alussa saa(da jotain), tietty perus Annakin häiritsee. Niin myös Kai ja Kaisa sekä Suvituuli ja siis ihan kaikki nimet joissa on jokin yleisnimi tai merkitys.

Vierailija
72/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni on kaksi pikku-Elleniä. Hienostunut ja klassinen nimi On samasssa sarjassa kuin Sofia, Silja, Maria, Anna, Kristiina jne.

Vierailija
73/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää nimistä jotka tarkoittaa jotain, eli niin kuin Ellen: Kuolen ellen saa ruokaa.

Mä kyll taidan vaan olla liian neuroottinen, en myöskään tykkää nimestä Saara, koska siinä on alussa saa(da jotain), tietty perus Annakin häiritsee. Niin myös Kai ja Kaisa sekä Suvituuli ja siis ihan kaikki nimet joissa on jokin yleisnimi tai merkitys.

Tolla logiikalla voi olla vaikea antaa mitään nimeä... :'DD

Vierailija
74/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otsikossa pikkuisen liioittelua? Aika erikoinen käsitys "hirveästä riidasta", jos serkut ja sisko eivät pidä nimestä, mutta vanhemmat sukulaiset pitävät.

Linkitetään tämä keskustelu vastaukseksi sitten, kun joku kysyy "miksi nimi pidetään salassa". Tämä on yksi syy, että ei ainakaan etukäteen riidellä.

Vierailija
75/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda suku. Ellen on kaunis nimi.

Vierailija
76/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen on kaunis nimi,en itse ainakaan miellä sitä "mummonimeksi",ja ehdottomasti vanhanaikainen nimi on joka tapauksessa parempi kuin moderni,väkisinväännetty nimi. Onneksi ap ja puolisonsa eivät tarvitse sukulaisten hyväksyntää,vaan voivat nimetä lapsensa niin kuin itse haluavat :)

Vierailija
77/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, klassinen, kansainvälinen nimi. 

Vierailija
78/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pienelle tytölle sopii paremmin esim. Eve, Eliya yms. Jos on pakko alkaa E:llä alkava.

No joo, mutta se pikku tytön vaihe kestää vain hetken ja samaa nimeä kannetaan koko eliniän eli aikuisuutta elämästä on lähes koko elämä ja pikku tyttönä vain muutaman vuoden.

Ellen on kaunis nimi. Ja vanhemmat päättävät, minkä nimen lapsi saa, eikä sukulaiset.

Vierailija
79/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi, voisin laittaa omallenikin.

Vierailija
80/113 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nimi. Ovatko serkkusi ja siskosi näitä, joiden mielestä esim. Jennica, Vanessa-Odessa, Ada, Jadessa ja Jasminella ovat kivoja nimiä?

Mainitsemasi nimet ja muut samantyyppiset ovat aivan kauheita minusta. Ellen on ihan ok, mutta se ei ole suomalainen ja siksi typerä antaa suomalaiselle, joka luultavasti asuu Suomessa. Vanhemmat kuitenkin päättävät nimestä ja minulla ei ole valtaa, eli heidän asiansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan