Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ottaa päähän yliampuva terveilybuumi?

Vierailija
27.06.2016 |

Kuukausittain vaihtuvat muotiruokavaliot, tupakoimattomuus, liikunta, mindfulness, päihteettömyys, fitness, superfood, ei punaista lihaa, jooga, ei prosessoitua ruokaa, varo iltaisin sinistä valoa jne jne. Kaikki varmasti hyviä asioita, mutta ilmiönä koko touhu on mennyt mielestäni överiksi jo ajat sitten. Ei myöskään auta olla huomioimatta tuota touhua kun tunkee silmille ja korville joka tuutista. Ihmiset elävät jo nyt niin vanhoiksi, että pää pettää usein ennen kehoa vrt. muistisairaudet jne. Ai niin omega 3, syö särkeä se kasvattaa järkeä..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kanssa ihmetyttää - eikö elämä mene vähän tylsäksi jos pitää syödä terveellisesti säännöllisin ruoka-ajoin, mennä ajoissa nukkumaan ja elämä järjestetään niin,että pystyy treenaamaan tarpeeksi. Siis nuorenakin!? Aiemmin nuoruus oli sitä varten, että eletään vähän enemmän reunalla ja vanhana sitten tuntuu mukavalta sopeutua säännölliseen rytmiin.

Vierailija
22/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausittain vaihtuvat muotiruokavaliot, tupakoimattomuus, liikunta, mindfulness, päihteettömyys, fitness, superfood, ei punaista lihaa, jooga, ei prosessoitua ruokaa, varo iltaisin sinistä valoa jne jne. Kaikki varmasti hyviä asioita, mutta ilmiönä koko touhu on mennyt mielestäni överiksi jo ajat sitten. Ei myöskään auta olla huomioimatta tuota touhua kun tunkee silmille ja korville joka tuutista. Ihmiset elävät jo nyt niin vanhoiksi, että pää pettää usein ennen kehoa vrt. muistisairaudet jne. Ai niin omega 3, syö särkeä se kasvattaa järkeä..

HUOM! 

Transrasvat!

http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/naissa-elintarvikkeissa-on-vaarallista-transrasvaa-eu-ei-vaadi-ilmoittamaan-erikseen-6059545

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei kyllä ärsytä, vaikka en itse noihin superdieetteihin ja terveysmuoteihin ryhdykään. Ja mua ärsyttää kyllä herkästi kaikenlaiset maailman epäkohdat. Joten kysy ap itseltäsi, miksi juuri tämä asia ärsyttää!

24/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mua ei kyllä ärsytä, vaikka en itse noihin superdieetteihin ja terveysmuoteihin ryhdykään. Ja mua ärsyttää kyllä herkästi kaikenlaiset maailman epäkohdat. Joten kysy ap itseltäsi, miksi juuri tämä asia ärsyttää!

Sinustako ei ole epäkohta se, että kaikista treenaamattomista (normipainoisista!) käytetään epämiellyttäviä nimityksiä ja heitä kiusataan mediaa myöten laiskoiksi ja saamattomaksi, koska he eivät halua omistautua fitnesselämälle. 

Minä tiedän mitä se elämä vaatii - en todellakaan halua sitä itselleni enkä lapsilleni. 

Vierailija
25/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"äiti äiti ihmiset on liian terveellisiä!"

"Ole hiljaa ja syö loputkin Martasta"

Vierailija
26/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla työskentelevä kaverini kertoi että nuorten naisten kuntosali ja ns fitnessbuumi meni jo ohitse. Syksyn aikana nähdään monta konkurssia sillä alueella.

Vierailija
27/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla työskentelevä kaverini kertoi että nuorten naisten kuntosali ja ns fitnessbuumi meni jo ohitse. Syksyn aikana nähdään monta konkurssia sillä alueella.

Stana! :( Meneekö peppumuoti myös? m42

Vierailija
28/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vuoden tällaisella aktiivisella ruokavaliolla ja kävin salilla 5x vkssa ja pyörällä poljin 20km pvässä 5x vkoon. Tuloksia tuli nopeasti, eli näytin hyvältä ja olo oli hyvä. Kahden tunnin välein syöminen ja kehon palvominen kävi kuitenkin voimille henkisesti. Jos halusi jaksaa treenata piti käydä nukkumaan joka ilta kymmeneltä ja syödä joka aamu puuro/mustikka/raejuusto systeemit. Koko ajan päällä olivat treenivaatteet ja niitä piti ostaa lisää, ja koko ajan piti olla ruoka valmiina ja sitä piti kuljettaa mukana. Festareilla oli oma kylmälaukku jonka täytettä suunniteltiin viikko ja alkoholia ei voinut juoda ilman välipaloja koska liika määrä olisi sekoittanut nupin täysin. Arki pyöri salin ja ravinnon ympärillä. Illalla ei voinut lukea kirjaa koska nukahti väkisin, aivotyö jäi vähiin koska ei ollut aikaa.  Kavereille ei ollut aikaa ja ne keitä tapasin koki ahdistavaksi kun mulla oli aina eväät ja lähdin kaikista bileistä pois.

Koko touhu tuntui hullulta, vieroitin itseni elämästä ja miksi, saadakseni bikinivartalon?? Mun piti valita vähennänkö liikunnan määrää ja alan syömään tavallisesti ja ilman paineita ja siten otan sen taviskropan vai pidänkö sen saman linjan. Vaikka voin fyysisesti hyvin ja olo oli vahva, en halua vaihtaa elämääni siihen fitnesselämään. Se velottaa liikaa kaverilta, perheeltä, arjesta ja ei salli poikkeuksia ja ylläreitä, ei nopeita lähtöjä reissuun vaan kaikki pitää suunnitella, laskea, punnita ja kaikkea pitää kontrolloida. Tuo elämäntapa sopii kontrollifriikeille ja ihmisille jotka saavat nautintoa itsensä kurittamisesta, mutta ei ihmisille, jotka haluavat olla spontaaneja nautiskelijoita ja urheilla hyvän olon, ei ulkonäön takia.

Vierailija
29/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä hölkätty, jumpattu, syöty kaurapuuroa, ruisleipää ja marjoja jo vuosikymmeniä, ei niistä ole sellaista numeroa ennen tehty niinkuin nykyään.

Vierailija
30/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin elämäntapalehtien tilaamisen (fit, sport..) juuri syystä että noita terveys/liikunta/ravinto-juttuja alkoi olemaan liikaa ja usein vielä samass lehdessä niin että jutut kumosivat tavallaan toisensa, eli ei tiedä mitä pitäisi noudattaa ja mitä ei.

Sinänsä ihan ymmärrettävää, kun ravinto- ja liikuntatutkimus on vielä melko "uutta" ja hajanaista (oma tulkintani), koko ajan tulee uutta tutkimustietoa eikä kukaan oikein tiedä mikä tutkimus on luotettavasti tehty ja mikä ei. (Tyyliin kärjistetysti "juo kahvia - näin se pidentää elämääsi" vs "vältä kahvia - kahdeksan vakavaa terveyshaittaa")

Vierailija
31/32 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun sua niin ottaa päähän niin mun on pakko jos haluan elää tämän keski-iän yli. Jokainen valitsee suuresta tarjonnasta sen joka sopii itselle. ei niitä juttuja tarvitse lukea ja kuunnella jos ei halua. En minäkään tee niin vaikka olenkin "terveysintoilija"

Vierailija
32/32 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää ehkä vähän mennyt överiksi ja juuri tuo että tavallista vartaloa paheksutaan saati sit ylipainoista. On tässä hyvääkin, nykyään tavallisistakin kaupoista saa terveellisiä tuotteita ja ainakin itelleni on smoothiet tullut jokapäiväiseksi tavaksi.. En olisi 10v sit uskonut että jonain päivänä vedän pari desiä marjoja päivässä :D