Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paavi: Kristittyjen pyydettävä anteeksi homoilta

Vierailija
27.06.2016 |

Paavi: Kristittyjen pyydettävä anteeksi homoilta
Tänään klo 18:06

Paavi Franciscus ilmaisi, että katolinen kirkko on anteeksipyynnön velkaa homoille ja muille, joita se on loukannut.

Eilen sunnuntaina katolisen kirkon paavi Franciscus totesi, että kirkon ja kristittyjen on hänen mielestään pyydettävä anteeksi homoilta ja muilta ihmisryhmiltä, joita se on loukannut.

– Toistan, että katolisen kirkon katekismuksessa sanotaan näin – heitä (homoja) ei saa syrjiä, heitä pitää kunnioittaa ja ohjata papillisesti, paavi sanoi lehdistötilaisuudessa palatessaan takaisin Armeniasta lentokoneella.

Paavin mukaan kirkon on pyydettävä anteeksi huonoa käytöstään.

– Kun sanon kirkko, tarkoitan kristittyjä. Kirkko on pyhä, mutta me olemme syntisiä, paavi jatkoi.

Paavin mukaan kirkon pitää homojen lisäksi pyytää anteeksi myös köyhiltä sekä riistetyiltä naisilta ja lapsilta.

Lähde: CNN

ANNA EGUTKINA
anna.egutkina@iltalehti.fi

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän pyytelevät. Itse en ala pokkuroimaan paavin tai kenenkään pillin mukaan. En ole syntinen.

Vierailija
2/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt vs. köyhät, riistetyt naiset ja lapset sekä homot? Mielenkiintoinen asettelu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli aikakin kristinusko on tehnyt todella paljon pahaa kaikille homille, biseksuaaleille, transihmisille, intersukupuolisille ja niin edelleen. Vielä kun saatais muslimeilta ja juutalaisiltakin anteeksipyyntö.

Vierailija
4/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jo aikakin. oon samaa mieltä

Vierailija
5/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllättävä veto paavilta. Kuoropojathan on aina olleet katolisten pappien suosiossa.

Vierailija
6/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan selvästi, että he hylkäävät Jumalan ja siksi Jumala hylkää myös heidät himojensa pariin.

Vierailija
7/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama paavihan vielä muutama kuukausi sitten vastusti todella äänekkäästi tasa-arvoista avioliittolakia ja homojen adoptio-oikeutta. Jotenkin hämmentävää. 

Vierailija
8/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan selvästi, että he hylkäävät Jumalan ja siksi Jumala hylkää myös heidät himojensa pariin.

Alapeukuttakaa vaan, mutta fakta se on silti.

22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.1.html

Vierailija
9/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katolinen kirkkokin sitten ihan tuuliajolla, oivoi.

Mitähän Timppa tähän?

Vierailija
10/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homous todella on synti mitä ei ole vielä todistettu ja sitä ei voi todistaa raamatun avulla mitenkään. On vain tulkintoja niin, silti homous on vain yksi synti muiden joukossa. Homoseksuaalinen akti ei siis potentiaalisena syntinä ole valehtelua tai varastamista vakavempi rike. Monen mielestä jopa vaatimattomampi synti kuin toiselta varastaminen tai valehtelu.

Eli olisi jo aika pyytää anteeksi ihmisvainoja jotka eivät perustu rakkauteen vaan silkkaan vihaan ja murhanhimoon. Kristityt ovat pahimmillaan verenhimoisia ristiinnaulitsijoita ja haluavat nähdä veren vuotavan viattomien "eritavoin" elävien käsivarsilta.

Miksi helvetissä ette vain jätä ihmisiä rauhaan?

Vierailija
11/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaalisen teon tehneet eivät vaadi erityistä kohtelua muihin synnin tekijöihin nähden.

On outoa että varkaita ei vainota yhtä rajuin toimenpitein...

Kuinkahan moni homoseksuaali on saanut surmansa kristittyjen toimesta tässä maailmassa?

Vierailija
12/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos homous todella on synti mitä ei ole vielä todistettu ja sitä ei voi todistaa raamatun avulla mitenkään. On vain tulkintoja niin, silti homous on vain yksi synti muiden joukossa. Homoseksuaalinen akti ei siis potentiaalisena syntinä ole valehtelua tai varastamista vakavempi rike. Monen mielestä jopa vaatimattomampi synti kuin toiselta varastaminen tai valehtelu.

Eli olisi jo aika pyytää anteeksi ihmisvainoja jotka eivät perustu rakkauteen vaan silkkaan vihaan ja murhanhimoon. Kristityt ovat pahimmillaan verenhimoisia ristiinnaulitsijoita ja haluavat nähdä veren vuotavan viattomien "eritavoin" elävien käsivarsilta.

Niinhän Jumala juuri on tehnyt. Lue ylempää. Te hylkäätty Jumalan ja siksi Jumala myös hylkää teidät. Eli saat juuri sitä mitä halusit.

Vierailija
13/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syypää jos annan teidän elää synnissä. Minun on puututtava Jumalan avulla teidän petipuuhiin. Jumala ei voi sietää haurautta ja irstailuja luomassaan maailmassa.

Tajuatteko mitä ikuinen kadotus on?

Teen kaikkeni narkomaanien, homojen puolesta vaikka voimakeinoin alistan teidät Herran rakkaudelle. Se on Jumalan tahto että annatte syntinne Herran Jeesuksen kärsittäviksi.

Te ette vielä ymmärrä miten väärin elätte ja miten huonoja olette ihmisinä. Tehkää parannus Herran Kristuksen nimissä.

Jos vain katson peräpuolen hommianne läpi sormien niin syyllistyn itsekin syntiin. Herra rankaisee minua.

Vierailija
14/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kristitty vainoaa homoseksuaaleja ja vihaa heitä koska ei oikeastaan usko itse jumalaan vaan haluaa sitten epäuskossaan itse rankaista kuvitellun jumalansa puolesta, kun jumala ei sittenkään ampunut homoa salamalla kappaileiksi.

Se syy vihaan ja vainoon on oma uskonpuute. Sama pätee kaikkiin fundamentalisteihin jotka tuomitsevat muut ihmiset ja tekevät muiden ihmisten elämän vaikeaksi tällä planeetalla.

Vierailija
15/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syypää jos annan teidän elää synnissä. Minun on puututtava Jumalan avulla teidän petipuuhiin. Jumala ei voi sietää haurautta ja irstailuja luomassaan maailmassa.

Tajuatteko mitä ikuinen kadotus on?

Teen kaikkeni narkomaanien, homojen puolesta vaikka voimakeinoin alistan teidät Herran rakkaudelle. Se on Jumalan tahto että annatte syntinne Herran Jeesuksen kärsittäviksi.

Te ette vielä ymmärrä miten väärin elätte ja miten huonoja olette ihmisinä. Tehkää parannus Herran Kristuksen nimissä.

Jos vain katson peräpuolen hommianne läpi sormien niin syyllistyn itsekin syntiin. Herra rankaisee minua.

Voimakeinoin?

Saatat provosoitua jos kaksi miestä suutelee ja puutut siihen voimakeinoin. Hmm tulee muistoon lähihistorian tapahtumat.

Vierailija
16/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän Jumala juuri on tehnyt. Lue ylempää. Te hylkäätty Jumalan ja siksi Jumala myös hylkää teidät. Eli saat juuri sitä mitä halusit.

Ottaisit mallia jumalasta ja pitäisit pääsi kiinni molo.

Vierailija
17/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ottaa koville se fakta että Jumala on luonut kaiken ja hänen sääntöjään pitäisi noudattaa. Rukoilen kuitenkin sinunkin puolestasi, ehkä vielä viisastut.

Vierailija
18/34 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ottaa koville se fakta että Jumala on luonut kaiken ja hänen sääntöjään pitäisi noudattaa. Rukoilen kuitenkin sinunkin puolestasi, ehkä vielä viisastut.

Minä rukoilen sinun puolesta että joskus viisastut ja aloitat itsenäisen ja vastuullisen elämään ilman mielikuvitushenkilöitä.

Olet pöpipää.

Vierailija
19/34 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolkaa te vain Paavinne palleja.Onnea elämäänne valinnassanne.Ihmiset menee kaikkeen huijaukseen mukaan kun joku nimekäs vaikuttaja toteaa ties mitä missäkin.

Vierailija
20/34 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan poliittisten hahmojen (sitä myös Paavi on) osalta niin onhan tämä nimenomainen paavi kuin raikas vesi keskellä kaikkea ummehtunutta mitä Trump, Putin, Farage, Le Pen, Isiksen johtajat, ja muut lukuisat ihmisten pelolla ja sivistymättömyydellä ratsastajat lietsovat - jotkut fataalisti, jotkut vain puheilla. Mutta silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä