Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla on työaikasaldoa nyt?

Vierailija
27.06.2016 |

Itsellä 45h. Saldojen kerrytys on ollut helppoa kun on ollut kiinnostava työ.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkälaista työtä te teette, jotka hamstraatte noita ylitunteja? Itse olen duunari ja leimaan itseni sisään kun työt alkaa ja niin ikään ulos kun työt loppuu.

Vierailija
42/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna se on sitten 24h noista pois, korvauksetta totta kai. Kiittäkää Sipilää ja muita hallituksen "talkoolaisia".

Eikö tuo ole lähinnä vain liittoihin kuuluville, itse olen villillä työpaikalla?

Mulla nyt reilu 30 h saldossa ja työaikapankissa yhteensä. Meillä saa olla 50 h + 100 h muistaakseni, niiden jälkeen leikkuri leikkaa ylimenevät pois. Ei ole ollut erityisen kiirettä, joten saldoja on voinut pitää pois viimeisen vuoden aikana. Ottaisin mielelläni nytkin saldovapaan ennen torstaina alkavaa lomaa, mutta töitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitään kerry. Työpäivät on 9.5-10h pituisia viitenä päivänä viikossa.

Taukoja ei ole, edes vessassa ei saa käydä rauhassa.

No ainakin tykkään työstäni :).

T.ypph

Vierailija
44/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 24 h. Meillä ei saa pitää kokonaisia päivä vapaata vaikka saldoa oiskin. Vapaat pidetään liukuman puitteissa. Mulel kelpais ihan hyvin että ei ois työajanseuranta. Vois tehdä lyhyempää päivää silloin kun sopii ja on tarvetta ja pidempää sitten taas toisissa tilanteissa. Plussaa kertyy väkisin kun koneen äärellä on oltava se tietty tuntimärä päivässä, oli hommaa tai ei. Kiireaikona taas on pakko tehdä pidempää päivää jotta saa hommat eteenpäin. Toisekseen tässä työssä ei ole ihan helppoa määritellä mikä on työaikaa ja mikä omaa aikaa. Meilejä tulee kännystä luettua ja vastattua vaikkei olis sisälle leimannutkaan. 

Vierailija
45/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo tarpeeksi varmaan se, että sain lukea ketjua hetken aikaa ennen kuin edes tajusin, että mistä tässä puhutaan....

Vierailija
46/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkälaista työtä te teette, jotka hamstraatte noita ylitunteja? Itse olen duunari ja leimaan itseni sisään kun työt alkaa ja niin ikään ulos kun työt loppuu.

Ei niitä tarvi hamstrata ja jos hamstrais, niin siihen puututtaisiin nopeasti. Jos asiakas soittaa klo 15.55 ja sillä on tunnin asia, niin sitä asiaa hoidetaan tunti eikä lyödä luuria korvaan.

Vierailija
47/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toimittaja. Sanomalehdessä sivutilanne elää ja muuttuu usein, ja usin joutuukin vaihtamaan juttua, taittamaan uusiksi, lyhentämään, tai sitten ohjelmat temppuilee. Tai työkaveri on sairaana ja teet hänenkin työnsä.

Vierailija
48/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotöitä, asiakasprojekteja, liukuva työaika. Samalla tavalla leimaan sisään ja ulos, mutta työpäivän pituus riippuu kiireestä. Jos pitää olla samana tai seuraavana päivänä valmista, kun homma tulee itselle työn alle, niin päivä venyy, jos projektissa ei ole ihan yksinkertainen tehdä.

Vierailija
49/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 45h. Saldojen kerrytys on ollut helppoa kun on ollut kiinnostava työ.

Meidän tes ei tunne saldoa ja hyvä niin. Se on pelkkä kusetustemppu. Meillä tehdään rehellisesti ylityötä, kun työaika ylittyy ja töitä on jäljellä. Saamme itse valita, ottaako ylityön vapaana vai rahana.

Vierailija
50/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hamstraa, tunteja kertyy väkisinkin kiireaikoina.

Vierailija
51/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten voi olla tuollaisia saldoja? Olette kaikki taas jotain pikkupomoja?

Varmaan jotain asiantuntijoita tms. veikkaisin, itte olen semmoinen ja kyllähän noita tunteja kertyy. Päivät on erilaisia, joskus työta on enemmän, kaikenlaisia kiireellisiä juttuja tulee yllättäen jne. Mulla ei myöskään ole oman alan kollegoita työpaikalla ts. en voi siirtää hommia jollekin toiselle vaan melkeinpä kaikki on tehtävä itse eikä hommia voi jakaa. 

Vierailija
52/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla ei pideta kirjaa noista tuolla tavalla, mutta ylityotunneista maksetaan toki. Yleensa mulla tulee 3-10 tuntia yliaikaa viikossa. Viime viikolla ekan kerran piiiiiitkaan aikaan tein 3 tuntia vahemman kuin piti (olin toissa vain nelja paivaa ja yhden paivan otin omaa vapaata) mutta sitten taas talla viikolla on nailla nakymin tulossa joku 15 tuntia ylitoita. Mulla sopimus on siis 39 viikkotuntia.

Vierailija
53/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksella yksi tunti... Ikävää, kun lomakin alkaa jo perjantaina.

Tietty viikkotuntimäärä on, itse kirjataan omantunnontarkasti kun ei ole kellokorttia. Saa pitää tunteja pois tarvittaessa ja tilanteen (työkaverin) salliessa, mutta koko päivää ei saa ottaa vapaaksi. Noin kahdeksan tuntia on vielä hyväksyttävä määrä olla miinuksella tai plussalla. Kunnallinen asiakaspalvelua sisältävä työ.

Vierailija
54/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tunnit katsotaan kuun lopussa, mut nelisenkymmentä tuntia siellä on. Pidän koko ens viikon ylityövapaita ja jatkan suoraan vuosilomalle.

Mulla on sellaisia työtehtäviä, joista on korvaus sovittu paikallisesti tunteina. Siis normipalkka ja sit tunteja päälle. Vuodessa tulee 23 ylimääräistä vapaana näistä. Tähän mennessä oon saanut aika hyvin vapaat pidettyä, mut tällä lomanmääräytymiskaudella en pysty kaikkea pitämään..

Vierailija
55/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuodessa 23 ylimääräistä vapaa päivää.. /55

Vierailija
56/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-9h... :D

Vierailija
57/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 tuntia. Työni on sellaista, että välillä on hiljaista ja sitten taas ykskaks voi yllättäin olla kovakin hässäkkä päällä. Pääsääntöisesti selviän töistäni normaalin työajan puitteissa. Minä en kauheasti nosta hattua sille, että saldoja on liikaa, sillä osa kerää niitä vaikka ei todellisuudessa tee töitä täysillä. Se on vaan niin hienoo näyttää ahkeralta kun on saldoja. Kertyyhän niitä, kun työaikaa käytetään sen selvittämiseen, miten kiire taas on ja miten paljon on taas tunteja kertynyt. 

Vierailija
58/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tuntia. Pidän aina pois, kun on mahdollista. Tälläkin viikolla tulee ainakin 1,5 tuntia miinusta (lääkärikäynnit).

Vierailija
59/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti minulla on tällä hetkellä plussalla 35 h kun maksimi on 40 h. Käytännössä omalla ajalla on kotoa käsin tullut tehtyä ainakin saman verran palkatonta työtä tämän kevään ja kesän aikana. Mielellään pitäisin pari saldopäivää mutta ei ole vaan ehtinyt. Onneksi on tosi kiinnostava työ, muuten saattaisi välillä vähän suututtaa. Ja en ole mikään pikkupomoportaan työntekijä, ihan perus asiantuntijahommissakin noita tunteja vaan tulee kun sattuu yllättäviä tilanteita ja/tai porukkaa sairastuu.

Vierailija
60/63 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin äskettäin pois 96h ja jäljelle jäi jotain 30 h ja risat... Esimiehen kanssa sovittuja juttuja ;) Tuntilapuissa nähtävillä, leimauksissa mulla muutenkin aina mitä sattuu :D