Miksi naisille on tärkeää, että mies muistaa (rahallisesti) synttärit ja hääpäivät?
Miehet ei saa hepulia jos nainen ei osta miehelle asioita, mutta naiset kyllä toivovat ja jopa olettavat saavansa mieheltä lahjoja. Miksi?
Kommentit (31)
Niin, onhan se miehelle liian vaativaa, että halaisi ja onnittelisi vaimoaan. Senkin ajan voisi maata sohvalla ja vaimo laittaa ruokaa.
Miehet osaa kyllä sujuvasti ottaa vastaan onnittelut, lahjat ja täytekakut.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se miehelle liian vaativaa, että halaisi ja onnittelisi vaimoaan. Senkin ajan voisi maata sohvalla ja vaimo laittaa ruokaa.
Mutta nainen on tässäkin ainut joka vetää kilarit.
Naiset on tässäkin asiassa kuin pikkulapsia. Maapallo suistuu raiteiltaan kun prinsessa ei saakaan yksisarvista joululahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nainen on tässäkin ainut joka vetää kilarit.
Mies ei vedä kilareita, se vaan murjottaa päiväkausia eikä kerro, mistä kenkä puristaa. Mitä nyt humalapäissään avautuu, kun muija ei arvosta. Niin, tuosta saa myös hyvän syyn ryypätä.
En puhu tässä omasta miehestäni vaan miehistä yleensä.
Se varmaan johtuu siitä, että naiset usein haluavat ilahduttaa rakastaan huomioimalla hänet. Itsekin olen aina laittanut miehelle kakun ja lahjan ja ostanut joululahjat. Mies taas ei huomioi mitenkään, kun sanoo aina, että ei hänkään lahjoista välitä. No ihan intopinkeänä on kuitenkin aukonut lahjansa ja ahtanut kakut naamaansa, joten ei ne kovin vastenmielistä ole.
Itse olen tulkinnut tämän niin, että se vaivannäkö useille miehille on niin raskasta, kun pitäisi astua vaikka kukkakauppaan sisälle ja osoittaa sormellaan kimppu ja maksaa se ja kantaa kotiin. On helpompi sanoa, että en määkään mistään välitä, niin mulla ei oo tapana mitään ostella sulle.
Olen pikkuhiljaa vuosien varrella alkanut itsekin jättämään nuo lahjat pois, kun ei niistä kuulemma välitä. Kysyi kyllä viime joulunakin, että hei, missä mun lahja on. No enpä ostanut, kun et välitä.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan johtuu siitä, että naiset usein haluavat ilahduttaa rakastaan huomioimalla hänet. Itsekin olen aina laittanut miehelle kakun ja lahjan ja ostanut joululahjat. Mies taas ei huomioi mitenkään, kun sanoo aina, että ei hänkään lahjoista välitä. No ihan intopinkeänä on kuitenkin aukonut lahjansa ja ahtanut kakut naamaansa, joten ei ne kovin vastenmielistä ole.
Itse olen tulkinnut tämän niin, että se vaivannäkö useille miehille on niin raskasta, kun pitäisi astua vaikka kukkakauppaan sisälle ja osoittaa sormellaan kimppu ja maksaa se ja kantaa kotiin. On helpompi sanoa, että en määkään mistään välitä, niin mulla ei oo tapana mitään ostella sulle.
Olen pikkuhiljaa vuosien varrella alkanut itsekin jättämään nuo lahjat pois, kun ei niistä kuulemma välitä. Kysyi kyllä viime joulunakin, että hei, missä mun lahja on. No enpä ostanut, kun et välitä.
Teit oikein.
Miksi sinä välittäisit ja huomioisit, kun hänkään ei välitä tai huomioi.
Miehet ovat hyvin lapsellisia vaatiessaan koko ajan itsellee jotain (seksiä, ruokaa, siivousta, seuraa, ihailijaa jne.), mutta eivät ymmärrä, että vastapuolikin ilahtuisi huomiosta. Vaikkapa onnitteluista.
Harmi, että monet miehet ovat kasvaneet niin huonoissa perheissä, etteivät he ole oppineet kohteliaiksi.
Vierailija kirjoitti:
No kun mies on yksinkertainen kävelevä lompsa, jonka tehtävänä on elättää nainen (ja lapset, jotka on 17 % todennäköisyydellä siittänyt joku vieras mies). Muu on yhdentekevää.
Mene töihin. Olet loisinut tarpeeksi yhteiskunnan rahoilla.
Maailman etuoiketetuimman ihmisen, valkoisen suomalaisen naisen, elämä on niiiiiiiiiin kamalan rankkaa.
Kirjoitelkaa palstamammat sille joulupukille, prinsessaharhojen oikea osoite.
Miksi naisen pitää KOKO AJAN muistaa miestä rahallisesti? Pitää olla kakkua ja pullaa ja ruokaa pöytään. Jauhot ja munat ja perunat ja kaikki muut materiaalit maksavat. Puhumattakaan naisen työajan arvosta. Se on paljon enemmän kuin materiaalikustannukset. Mutta ahne mies on aina käsi ojossa vaatimassa, että ilmaiseksi pitäisi tuo työmäärä saada. Ja voi mikä draamakuningatar siitä äijästä sukeutuu, jos ruoka on 10 minuuttia myöhässä. Tuhistaan ja paukutetaan ovia ja ärjytään lapsille.
Meillä tää menee ihan toisinpäin. Muista en tiedä.
Itse en halua lahjoja, en jouluna, enkä etenkään syntymäpäivänä, en halua syntymäpäivää edes mainittavan. Mies taas tykkää viettää joka ainoan kissanristiäisen. Hän on se joka muistaa vuosipäivät, hääpäivät ja kihlajaispäivät... minä vaan en muista. No, meitä on moneen junaan.
Kyllä mun mies loukkaantuu, jos sitä ei muisteta synttäri- ja nimipäivinä. Samoin isäni loukkaantuu.
Mulle taas naisena riittää hyvin esimerkiksi se, kun mies tekee mulle hyvän aamiaisen synttäriaamuna. Mitään erityistä lahjaa en tarvitse, koska ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo 29 vuotta, ja kaikki tarvittava ostetaan muutenkin saman tien. Mutta hemmottelu ja huomioiminen on AINA KIVAA, SUKUPUOLESTA RIIPPUMATTA.
Joten älä ap puhu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitää KOKO AJAN muistaa miestä rahallisesti? Pitää olla kakkua ja pullaa ja ruokaa pöytään. Jauhot ja munat ja perunat ja kaikki muut materiaalit maksavat. Puhumattakaan naisen työajan arvosta. Se on paljon enemmän kuin materiaalikustannukset. Mutta ahne mies on aina käsi ojossa vaatimassa, että ilmaiseksi pitäisi tuo työmäärä saada. Ja voi mikä draamakuningatar siitä äijästä sukeutuu, jos ruoka on 10 minuuttia myöhässä. Tuhistaan ja paukutetaan ovia ja ärjytään lapsille.
Ihan itse olet osasi valinnut. Ja valtaosa tuntemistani naisista on huonompia kokkeja kuin miehensä.
Ihanaa. Johan me olimmekin Fixithuumassa viikonlopun, arki alkoi ja naisten parjaus siinä samalla. Ja markkahöpinä.
Naiset yleensä haluavat jatkaa lapsuudenkodissaan opittuja perinteitä. Jos näin ei olisi, suomalaiset olisivat jo aikoja sitten lakanneet viettämästä jouluakin.
Ei meillä ainakaan. Kumpikaan ei muista päivämääriä kuin suunnilleen että hei sehän oli tässä kuussa, juhlittaisiinko jotenkin, ja sitten ehkä juhlitaan tai ei fiiliksen mukaan.
No kun mies on yksinkertainen kävelevä lompsa, jonka tehtävänä on elättää nainen (ja lapset, jotka on 17 % todennäköisyydellä siittänyt joku vieras mies). Muu on yhdentekevää.