Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko tuntemanne vegaanit hoikkia?

Vierailija
26.06.2016 |

Tuli mieleen siitä, kun toisessa ketjussa joku ehdotti veganismia laihdutuskeinoksi

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei.

Itse olen BMI 19,5 (ainakin toivon, että lähempänä nyt tuota kuin 19:ää) sekasyöjä.

Vierailija
2/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja vaikkei vielä olisikaan, niin paino tippuu silti tasaiseen tahtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole, mutta ylimielisiä ovat ja kuvittelevat olevansa jotenkin niinku muita parempia ihmisiä.

Vierailija
4/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hoikka mutta on ollut sitä jo ennen vegaaniksi ryhtymistä.

Vierailija
5/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi superlaiha, yksi about normaali, ja sitten loput kymmenisen tyyppiä taistelee kilojen kanssa.

Vierailija
6/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat syö salaattia, salaatti siis lihottaa.

Vierailija
7/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki

Vierailija
8/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaiken kokoisia, myös tosi lihavia.

Vegaaninen ruokavalio ei automaattisesti ole superterveellinen, vaan helposti kaukana siitä. Seuraa vaikka sipsikaljavegaaneja facebookissa.

Vierailija
9/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
10/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat, mutta eivät vaikuta terveiltä:kiillottomat hiuskset ja kalpea iho.

t.kasvissyöjä

Vierailija
11/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaneja tulee kaiken kokoisina ja näköisinä. Tilastollisesti kylläkin vegaaneiden BMI on alhaisempi kuin sekasyöjän mikä on ihan odotettavissa sillä koostuuhan ruokavalio kasveista. Olen itse vegaani ja mitat on 164/53 joten olen hoikahko. Valitettavasti en tunne muita vegaaneja mutta pari kasvissyöjää tiedän ovat molemmat tosi hoikkia ja urheilullisia tapauksia. :)

Vierailija
12/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa ei kyllä puhuttu salaatin syömisestä vaan veganismista. Tunnen vegaaneja, jotka inhoavat salaatteja ihan yhtä paljon kuin keskiverto makkaransyöjä.

Vierailija
13/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki. Isohko osa on kyllä, loput ns chubbyja eikä mitään vaarallisen ylipainoisia. Vegaani voi olla monella tapaa. Kasvis- ja hedelmäpainotteisella ruokavaliolla todennäköisesti hoikistuu, mutta voi vegaanina mättöilläkin. Oreot on esimerkiksi vegaanisia.

Vierailija
14/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi, molemmilla hieman ylipainoa, toisella enemmän, toisella vähemmän.

Vierailija
15/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Syövät kiukkuisina sipsiä ja juovat kaljaa.

Vierailija
16/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Kerran töissä melkein nauroin kun yksi pullero möykkymaha sanoi olevansa vegaani. Luulin ensin vitsiksi mutta tosissaan oli.

Muutenkaan ne jotka tiedän ovat yleensä normaali tai ylipainoisia ei hoikkia.

Vierailija
17/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on. Suurin osa ihan normaalipainoisia ja yksi vähän paksumpi :)

Vierailija
18/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, mutta ylimielisiä ovat ja kuvittelevat olevansa jotenkin niinku muita parempia ihmisiä.

Tosi harmi, että sulla on noin kurja käsitys vegaaneista. Älä kuitenkaan ala yleistämään sillä kaikki vegaanit eivät ole samanlaisia - yllätys yllätys. Ainakin itse ja samoin muut vegaanikaverini tullaan hyvin toimeen sekasyöjien kanssa eikä pidetä itseämme mitenkään erikoisina. :) Hyvää kesää!

Vierailija
19/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni lisäksi vain kaksi toista vegaania, näistä toinen on äitini, joka on ollut jo 30 vuotta kasvissyöjä ja n. 5 vuotta vegaani. Olemme kaikki hoikkia, tosin äitini on ainoa, joka ylipäätään on kamppaillut painon kanssa aiemmin nuoruudessaan. Minä ja tuttuni ryhdyimme vegaaneiksi pari vuotta sitten suunnilleen samoihin aikoihin ja olimme molemmat aiemmin sekasyöjiä. Minä olen lähinnä kiinteytynyt entisestä hieman ja samaa sanoo tuttuni, painoa ei kuitenkaan ole merkittävästi pudonnut, ehkä pari-kolme kiloa ainakin minulla. 

Sen verran mitä olen seurannut esimerkiksi vegaaneja youtubettajia  niin vaikuttaisi, että ne joilla on ollut ylipainoa ovat vegaaniksi ryhdyttyään laihtuneet melko hitaasti, mutta varmasti ja pysyvästi! Ehdottomasti voisin siis suositella vegaaniruokavaliota laihdutukseen. Toki vegaanitkin voivat mättää sipsejä, kaljaa, karkkia yms. mutta noin yleisesti ottaen vegaanina tulee varmasti syötyä paljon myös niitä terveellisiä ei-prosessoituja kasvikunnan tuotteita eli tuoreita kasviksia, hedelmiä, marjoja ym. mitkä varmasti auttavat laihtumaan! :)  Liha ja maitotuotteet ovat huomattavasti raskaampia ihmiskeholle kuin kuitupitoinen ravinto ja saattavat jumittaa ruuansulatusjärjestelmän toimintaa ja vaikuttaa häiritsevästi hormoneihin, mikä saattaa edesauttaa kilojen kertymistä. 

Vierailija
20/54 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa ei kyllä puhuttu salaatin syömisestä vaan veganismista. Tunnen vegaaneja, jotka inhoavat salaatteja ihan yhtä paljon kuin keskiverto makkaransyöjä.

Juu täällä on yksi! Ainoa tapa jolla saan salaatin ja kurkun alas on tehdä niistä smoothie. Ei muuten oo hullumpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän